pondělí
26.05.2025
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
 

Kolik máte nyní poboček a co je v síti Ardon nového?

Momentálně máme čtyři franšízové prodejny v Přerově, Rousínově, Ústí nad Labem a Dvoře Králové. Každá z nich má vlastního provozovatele, dvě jsou s námi historicky již velmi dlouho, dvě jsou mladší. V loňském roce jsme přepracovali celý franšízový koncept, včetně ekonomiky, tak, aby byl pro zájemce více atraktivní.

V letošním roce jsme se ho rozhodli více propagovat formou seminářů a vyjíždíme do krajů. Na těchto setkáních se zájemci dozví více o podmínkách a lépe poznají naši společnost.  

Která města nebo lokality Vás momentálně nejvíc zajímají?

V horizontu pěti let bychom chtěli mít franšízu v každém krajském městě. Ale primárně nás teď zajímá především Praha a Brno.

Jaké předpoklady a profesní zkušenosti by měl budoucí franšízant mít?

Franšízant by měl být ideálně manželský pár. Měl by mít rodinné a finanční zázemí, podporu, měl by to být zkušený obchodník, kterého obchod baví. Umí najmout personál, má kontakty a vazby na podnikatele v regionu.

Důležitá je také schopnost řešit krizové situace, ochota přijmout pravidla, budovat vztahy a podporovat značku Ardon vždy a všude.   

Jaká je zhruba návratnost vstupních investic a jak vypadá průměrný obrat poboček?

Návratnost vstupních investic je zhruba 2 roky. Průměrný obrat franšízové pobočky, který tvoří maloobchodní prodej a prodej firemním zákazníkům, se pohybuje po 2 letech fungování okolo 1 milionu korun měsíčně.

Jakou zásadní konkurenční výhodu oproti ostatním společnostem v segmentu franšízant získá?

Franšízant může ihned těžit z důvěry zákazníků, kterou by při samostatném podnikání budoval roky. Máme osvědčený koncept, který je zajímavý a ověřený v provozu. Nabízíme speciální slevové podmínky, které umožní franšízantovi uspět proti konkurenci u velkých firemních zákazníků.

Jak se snažíte posílit pozici značky Ardon na trhu v roce 2025?

Neustále vylepšujeme naše služby. Intenzivně pracujeme na intralogistice a automatizaci našeho skladového systému, aby se naše zboží dostalo co nejrychleji k zákazníkovi. Rozšiřujeme naše produktové portfolio a investujeme do nových forem marketingu.


Petra Tománková, manažerka pro rozvoj obchodní sítě / „Franšízant získá podporu silné etablované značky a může ihned těžit z důvěry zákazníků.“