Když trend přeroste v byznys
Barefoot obuv, která napodobuje přirozený pohyb bosé nohy, se z okrajového trendu přetavila ve stabilní součást trhu. Zákazníci ji nevyhledávají jen kvůli zdravotním benefitům, ale i proto, že se chtějí cítit pohodlně – ve volném čase i v práci. Moderní značky se tomu přizpůsobují a přinášejí kolekce, které spojují kvalitu, funkčnost a líbivý design. Jednou z nich je i Be Lenka, slovenská značka, která se během několika let zařadila mezi nejznámější evropské výrobce barefoot obuvi. Dnes působí ve více než 80 zemích a prodává prostřednictvím vlastního e-shopu i partnerských prodejen. V nabídce má desítky modelů pro ženy, muže i děti.
V Česku Be Lenka provozuje dvě vlastní prodejny, v pražských Arkádách Pankrác a v brněnské Galerii Vaňkovka, na Slovensku má pět poboček. Právě na zkušenostech z těchto provozů staví nový franšízový model, který má značce umožnit další rozvoj. „Naším cílem je, aby kvalitní barefoot obuv byla dostupná v každém větším městě. Nyní chceme rozšířit především kamenné prodejny v Česku. Zajímavé jsou pro nás především krajské metropole a nebráníme se ani myšlence další prodejny v Praze. Konkrétní výběr je ale zatím předmětem diskuzí,“ říká Zuzana Vrabcová, koordinátorka rozvoje prodejen Be Lenka.
Pomoc při startu
Značka chce oslovit podnikatele, kteří hledají model s ověřeným zázemím a zároveň se chtějí pohybovat v segmentu zaměřeném na zdravý životní styl. Be Lenka poskytuje franšízantům kompletní know-how, a to od prvotního návrhu interiéru až po marketingovou a provozní podporu. „Rádi se s každým zájemcem osobně setkáme, probereme jeho představy, možnosti a společně si nastíníme obchodní plán. Pomůžeme jim s analýzou trhu i výběrem vhodného prostoru. Záleží nám na tom, aby každý nový obchod měl dobrý start a byl dlouhodobě udržitelný,“ doplňuje Vrabcová.
Loajalita zákazníků je podle interních dat vysoká, více než polovina z nich se k nákupům pravidelně vrací. Pro nové franšízanty to znamená příslib stabilní poptávky. Ti zároveň mohou těžit z centrálního marketingu, který značka dlouhodobě buduje v Česku i na Slovensku.
Investice a návratnost
Otevření prodejny Be Lenka vyžaduje vstupní poplatek 250 tis. Kč, za který získají startovací balíček a dále investici do úprav a vybavení prodejny v rozmezí 2,5–3,5 mil. Kč, v závislosti na velikosti a stavu prostor. Je třeba také počítat s investicí do prvotního nákupu zboží, která se pohybuje od 2 mil. Kč dle velikosti prodejny. Franšízanti neplatí žádné průběžné poplatky. Očekávaná návratnost investice by podle slov franšízora měla být kolem 3 let. Součástí spolupráce je územní exkluzivita, školení a průběžná podpora.
Trend barefoot obouvání v posledních letech oslovuje nejen nadšence, ale i širší veřejnost. Mění se také vzhled barefoot bot, které byly dříve spojované spíše s outdoorovým stylem. Be Lenka kombinuje funkčnost a moderní design, aby uspokojila různorodou poptávku zákazníků a vyhověla i městskému prostředí. „Hledáme zájemce, kteří chtějí být součástí této změny v módním průmyslu – podnikatele, pro které je důležité spojit osobní zaujetí s udržitelným byznysem,“ doplňuje Zuzana Vrabcová.
Malé, střední i velké prodejny / Obchod Be Lenka lze otevřít v nákupním centru, na rušné ulici, ale i mimo hlavní zóny, a to díky silné komunitě příznivců barefoot obuvi. PŘEČTI ČLÁNKY
Na kolo, nebo se psem?
/11.11.2024
Volný čas po práci pro většinu lidí znamená příjemné aktivity, zároveň je to také podnikatelská příležitost. Franšízová síť Regatta to naučila už přes 250 franšízantů v Evropě.
„Esotiq funguje na základě depozitního modelu, takže franšízantům nevznikají náklady na skladování zboží, "říká Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Stačí zajistit prostor o velikosti minimálně 50 m2, mít finanční prostředky na jeho proměnu a vybavení a můžete začít podnikat. Třeba se spodním prádlem.
Nejčtenější
Vůně kvalitní kávy a úspěchu
/10.01.2017
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Jedinečnost z druhé ruky
Oblečení ze second handu je vždy jedinečné. Není to jako když všichni nakupují v jednom obchodě a pak má každý to stejné oblečení. Já má ráda second hand...
Malá velikost, velký zákazník
Nabízím k převzetí franchisovou prodejnu 5.10.15. Více informací na tel. 607 975 186
Oblečení s vlastním stylem
Zdravím .poraďte jak otevřít svůj obchod cipo baxx
MZGZ neúčtuje
Příspěvek byl smazán vzhledem k reklamnímu sdělení. Redakce Franchising.cz
Jak kontaktovat poskytovatele franchisingu
Zdravím,rád bych se zeptal, jak vlastně předání mého kontaktu poskytovali franchisigu probíhá. Měl bych zájem o konkrétního poskytovatele a dozvěděl se bližší...
Luxus z jihu
lidicky krasny e shop www.hgmbizuterie.cz
Z Loun do Karlových Varů
I would like to ask you, when are you plannnig to open your new shop in Karlovy Vary. It will be take place this year? Thanks you for your answer.
Láska, vášeň i peníze
Tento koncept se mi velmi líbí a přeji Vám hodně zdaru při Vaši práci.Bc.Martina Mikšíková www.zdravetelozdravyduch.webnode.cz