Hotelová síť Accor chce v Česku mohutně expandovat

Hotelový řetězec Accor plánuje posílit přítomnost v Česku. Záměrem francouzské společnosti je současnou síť ve střednědobém horizontu zdvojnásobit. Už počátkem příštího roku rozjede Accor pod svou značkou Mercure provoz nového hotelu v Ostravě. Další nové hotely jsou už na cestě.
V současné době totiž Accor intenzivně pracuje na rozšíření svých tuzemských aktivit prostřednictvím franšíz, už finalizují dohody o provozování první franšízy pod značkou Ibis v Olomouci.
Právě franšízy jsou momentálně strategickým cílem francouzské skupiny, která se v této formě hotelového byznysu chce do roku 2015 stát jedničkou evropského trhu. Franšízový program počítá s poskytováním odborných znalostí a přístupu k rezervační sítě Accor, zájem je hlavně o partnery pro provozování svých "ekonomických" značek typu Ibis.
Do Česka Accor vstoupil v roce 1998 a v současné době provozuje celkem sedm hotelů. Šest z nich je v Praze, kde se zatím francouzský řetězec soustředil hlavně na tzv. ekonomické hotely značky Ibis. Kromě nich řetězci v české metropoli patří i dva čtyřhvězdičkové hotely - Novotel a Century Old Town, který patří mezi její luxusnější hotelové značky. Mimo Prahu má Accor zatím pouze hotel Ibis v Plzni.
Hotelová síť Accoru je ve světě třetí největší. Společnost působí v 90 zemích a provozuje přes 4 100 hotelů. Hotelovým hostům se představuje pod rozsáhlou kolekcí značek - od nejluxusněšjích jako je Sofitel a Pullman až po levné Ibis, Formule 1 a nebo Motel 6. Právě hotely typu Ibis nebo Formule v ČR zatím vůbec nejsou, ve světě patří k levnému ubytování s pevnými standardy. Zejména v menších městech přežívají hotely z hlubokého socializmu a klienti se v nich ubytovávají jen proto, že nemají možnost výběru.
Podle Caillèra Accor letos na svém hospodaření pociťuje zlepšení evropské ekonomiky. Provozní zisk francouzské hotelové skupiny Accor se v pololetí více než zdvojnásobil na 154 milionů euro (3,8 miliardy Kč) z loňských srovnatelných 69 milionů eur. Růst podpořilo hlavně oživení zájmu o dražší hotely. Za celý letošní rok Accor očekává provozní zisk 370 milionů až 390 milionů euro. Loni provozní činil 236 milionů euro.
Podrobnosti vám sdělíme v redakci.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...