Paříž udává trendy. I ve franchisingu.

Právě v těchto dnech 20. – 23. března se koná největší mezinárodní veletrh franchisingu v Evropě - Franchise Expo Paris 2011. Vybrané zahraniční koncepty se chystají vstoupit na český trh.
Franchising jako model podnikání je součástí každé moderní ekonomiky. Podle informací společnosti Profit system franchise services s.r.o., ke konci roku 2010 působilo v České republice na 150 franchisových systémů, v nichž našlo pracovní uplatnění více než 30.000 osob. I když si podnikání pod cizí značkou na českém trhu teprve buduje své postavení, v Paříži se konal již 30. ročník největšího mezinárodního veletrhu franchisových příležitostí v Evropě - Franchise Expo Paris 2011.
Veletrhu se účastní na 450 značek, z nichž je 133 zcela nových konceptů, z 75 hospodářských odvětví. „Hitem letošního veletrhu se staly novinky v gastronomii v podobě tradiční kuchyně a light zmrzliny. Dalším oborem, který se může těšit obrovskému zájmu ze strany účastníků, jsou služby pro děti,” přináší aktuální informace přímo z místa dění Marek Halfar, ředitel společnosti PROFIT system franchise services s.r.o., která jako každým rokem zastupuje Českou republiku na veletrhu a pomáhá zahraničním konceptům se vstupem na český trh.
Největšími trendy ve franchisingu jsou služby po děti, které se ubírají dvěma směry. Buď jsou poskytovány v místě bydliště jako například oslavy narozenin, využití volného času dítěte, nebo druhou možností je rozvoj franchisových konceptů v zábavních centrech pro děti, které se budují v těsné blízkosti nákupních galeriích. Mezi takové patří značky PIRATE, Kizou Aventures, ORCHESTRA aj.
Ani český trh nezůstává stranou pozornosti. „Zájem o něj projevil například gastronomický koncept MEZZO DI PASTA, který se již uchytil u našich sousedů na Slovensku, nebo estetická centra Hyperminceur,” doplňuje Marek Halfar. Dalšími společnostmi, které se zajímají o Českou republiku, jsou například ADOLFO DOMINGEZ (oblečení) a BEBE9 (síť obchodů se vším pro děti).
Součástí veletrhu je také doprovodný program „Škola franchisingu“, v němž přednášejí přední specialisté v oboru. Informují o možnostech ve franchisingu, jak začít podnikat pod cizí značkou, co všechno to obnáší a jaký si vybrat vhodný koncept. Poskytují také informace pro stávající franchisory, kteří mají zájem o expanzi do zahraničí.
Letos mají některé země vyhrazené pavilony jen pro sebe, jako například Španělsko a Kanada, která je speciálním mimoevropským hostem. Účast se očekává minimálně v takovém počtu jako minulý rok, tedy kolem 30.000 návštěvníků, z nichž je cca. 15 % ze zahraničí. Nejvíce prostředků do vizualizace svého stánku investoval tradiční francouzský koncept v oboru květin MONCEAU FLEURS. Nejpočetněji jsou zastoupeny franchisové systémy z odvětví oděvů a obuvi, rychlého občerstvení a realit.
Více informací o veletrhu získáte na www.franchiseparis.com nebo v redakci.
PŘEČTI ČLÁNKY

Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Zajímají vás nové franšízové koncepty? Určitě navštivte Franchise Expo 3. dubna 2025 v Budapešti.
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Volný čas po práci pro většinu lidí znamená příjemné aktivity, zároveň je to také podnikatelská příležitost. Franšízová síť Regatta to naučila už přes 250 franšízantů v Evropě.
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa' vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI