Franchisoví operátoři? Dva ze tří!

Nejmladší mobilní operátor Vodafone spustil v posledních měsících předešlého roku doslova boom nových franchisových prodejen. V listopadu loňského roku otevřel 12 franchis, z nichž bylo sedm v kamenných obchodech. Stalo se tak v Chomutově, Jablonci nad Nisou, Rakovníku, Litvínově, Jeseníku, Trutnově a Hodoníně. V prosinci pak otevřel další pobočky a to v Lounech, Havlíčkově Brodě a ve Žďáru nad Sázavou. Během minulého roku tak zprovoznil na 50 nových franchisových prodejen, z toho mírnou většinu tvořilo 27 kamenných poboček.
Vodafone plánuje rozšiřovat síť franchisových prodejen i letos, a to o desítky prodejen ve středních a menších městech všech regionů. „Do dvou let chceme dosáhnout počtu 130 franchisových prodejen, nyní jich máme kolem 80. Zaměřujeme se nejen na tradiční kamenné prodejny, ale také na kiosky a prodejní koutky v obchodech či nákupních centrech. Důvodem je snaha být co nejblíže zákazníkům,“ uvedla exkluzivně pro portál FranchisingINFO.cz PR specialistka Alžběta Weinfurtová.
Pokračovat v trendu rozšiřování franchisových poboček chce také Telefónica Czech Republic, která provozuje více než 55 značkových franchisových prodejen O2, jak potvrdila Michaela Staňková z tiskového oddělení. Z velkých mobilních operátorů tak nesází na rozšiřování poboček pomocí franchisingu jen T-Mobile: „Aktuálně provozujeme 61 značkových a 73 partnerských prodejen. Tento počet považujeme za dostatečný, proto se náš postoj k franchisingu nemění – o tomto řešení neuvažujeme,“ vysvětluje tisková mluvčí Martina Kemrová. Partnerství je postaveno na obdobných principech jako franchising, odlišnost spočívá ve výběru služeb a produktů, které nejsou striktně požadovány ze strany poskytovale licence. T-Mobile se jako jediný mobilní operátor vydal jinou cestou a svoji obchodní strategii buduje pomocí internetu a zákaznického centra.
Operátoři se v těchto dnech předhánějí s produktovou nabídkou vysokorychlostní mobilní sítě třetí generace, tzv. 3G. Telefónica Czech Republic a Vodafone hlásí, že pokryly více než 50 % celé České republiky. Navíc s Telefónicou Czech Republic podepsal T-Mobile smlouvu o sdílení služeb na 3G síti.
PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Více než polovina domácností má kočku nebo psa. Obě zvířáta žijí až dvacet let. To je příležitost vychovat si věrné zákazníky jako franšízant s krmivy Husse.
Děti ve škole tráví většinou minimálně 12 let. Mnozí z nich potřebují pomoc s učením. Franšíza Škola Populo nabízí profesionální řešení jako podnikatelskou příležitost.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...