Podnikání se zábavou

Slovenská společnost FOTOLOOK, s.r.o., je provozovatelem a exkluzivním distributorem zábavních fotokabinek americké společnosti FANTASY ENTERTAINMENT, která v USA provozuje na 3 000 fotokabinek a je lídrem na trhu v tomto segmentu. Na slovenském trhu působí od roku 2009 a se svým konceptem v 12 nákupních centrech obsadila již většinu tamního trhu. Nyní hledá partnery pro rozšíření tohoto konceptu v evropských zemích včetně České republiky. V Česku plánuje otevření minimálně 30 partnerských provozoven - fotokabinek.
Fotokabinky představují novou podnikatelskou příležitost s možností hlavního i vedlejšího příjmu. „Obchodní výsledky z trhů ukazují, že i navzdory všudypřítomným digitálním fotoaparátům je originální služba zábavných fotokabinek oblíbená mezi různými věkovými skupinami, jako jsou teenageři, rodiny s dětmi, turisti a podobně,“ uvádí některé cílové skupiny Dalibor Žofčín, obchodní ředitel společnosti FOTOLOOK, s.r.o.
Dle vyjádření ředitele podnikání s fotokabinkami vyžaduje minimum času a starostí. Stačí si vyčlenit tři až pět hodin měsíčně na doplnění fotopapíru a tonerů a průběžnou údržbu. Od partnerů firma nepožaduje žádné platby za franchisovou licenci ani si neúčtuje procenta z tržeb. Partner zaplatí pouze jednorázový poplatek za kabinku a fotopapír. Velkost investice se odvíjí od počtu zakoupených kabinek. Obecně ale platí, že investice do jedné kabinky činí 12 500 USD (bez DPH), k tomu se připočítá cena za dopravu z USA a cena za fotopapír. Návratnost investice je již od šesti měsíců provozu.
„Náš koncept se rychle šíří, získali jsme první partnery z Česka a Polska, například slovenský partner spustil provoz v Aquaparku Tatralandia. Při vhodném umístění čtyř nebo pěti fotokabinek lze očekávat čistý zisk ve výši okolo 1 mil. Kč ročně. Nejdůležitějším faktorem výnosnosti je výběr vhodné lokality a správné umístnění zařízení, s čímž partnerům samozřejmě rádi pomůžeme. Výhodou našeho byznysu je, že bez výdajů na reklamu a marketing se jeho obliba začíná rychle šířit mezi zákazníky. Zároveň dává příležitost pro spolupráci s místními nájemními jednotkami v obchodních centrech ve formě reklamy, která může být umístněna jak na fotkách, tak také na samotné kabince," dodává Dalibor Žofčín. Kromě toho bude služba již brzy dostupná také v multiplexech.
Fotokabinky skýtají potenciál také v propojení s internetem. Firma plánuje, že spustí v koordinaci s americkými partnery projekt Blababooth, který umožní přístup k fotografiím i v jejich elektronické podobě. Zákazník je tak bude moci posílat e-mailem, sdílet na sociálních sítích a podobně.
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...