Aktivní SFA

Poté, co bylo v březnu tohoto roku zvoleno nové představenstvo Slovenské franchisingové asociácie, byl zaznamenán její intenzivní rozvoj. Z původní členské základny, v níž bylo šest řádných členů, se rozrostla během šesti měsíců na současných 19 řádných členů.
Spolupráce s médii
V mediální oblasti zahájila SFA spolupráci a komunikaci nejen se svými členy a subjekty působícími v oblasti franchisingu, ale také celé odborné veřejnosti. „Uzavřeli jsme mediální partnerství a nově jsme zahájili spolupráci se všemi relevantními médii a osobnostmi působícími v oboru franchisingu na Slovensku i v Čechách,“ míní Jozef Šétaffy, člen představenstva SFA. Nejčerstvěji byla zahájena spolupráce s odborným portálem FranchisingINFO.cz, který se stal mediálním partnerem Slovenské franchisingové asociácie.
Setkávání členů
V rámci své činnosti asociace organizuje pro své členy neformální klubové diskusní setkání na aktuální témata. "Příští měsíc to bude např. téma Nájemné nebo výpalné, v jehož rámci si účastníci vymění zkušenosti s jednáním pronajímatelů - správců velkých obchodních center v krizových a problémových situacích. Vycházíme přitom z toho, že mnoho nájemců z řad franchisantů i franchisorů uzavřelo nájemní smlouvy v "předkrizových podmínkách" nebo z různých důvodů byly původní nájemní podmínky nastaveny nepřiměřeně a současná situace na trhu je tak dostává do ekonomicky neúnosné situace," vysvětluje Šétaffy. Vzniká tak v mnoha obchodních centrech potřeba nastavení jiných ekonomických podmínek pro nájemce i pronajímatele a případně i otevření a přehodnocení nájemních smluv. V takovém případě by bylo dobré, kdyby nájemce vytvořil lepší podmínky pro vyjednávání s pronajímatelem, aby svůj postup vzájemně konzultovali a koordinovali.
Mezinárodní spolupráce
V oblasti mezinárodní spolupráce rozvíjí SFA spolupráci s Českou asociací franchisingu. SFA se také stala oficiálním partnerem organizátora franchisového veletrhu Franchise Meeting Point 2012, který se uskuteční ve dnech 2. a 3. března 2012 na brněnském výstavišti. Kromě toho spolupracuje s organizátorem rakouského franchisové veletrhu, který se bude konat 17. a 18. listopadu 2011 ve Vídni a současně s tím propaguje také bulharský franchisingový veletrh Franchising EXPO 2011, který se uskuteční 11. a 12. 11. 2011 v Sofii.
Další aktivity
Zástupci SFA zajišťují také diskusní panel TREND pro konferenci Obchodní management, která se bude konat 4. října 2011 v Bratislavě. V oblasti spolupráce se státními úředními institucemi nabízí SFA spolupráci se slovenskou Národní agenturou pro rozvoj malého a středního podnikání. Představenstvo SFA vyvíjí průběžně činnost pro získání dalších členů – zajímavých franchisových konceptů, které působí na Slovensku, a poskytuje jim servis a podporu při podnikání.
Podrobnější informace naleznete na webových stránkách: sfa.sk.
PŘEČTI ČLÁNKY

Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Zajímají vás nové franšízové koncepty? Určitě navštivte Franchise Expo 3. dubna 2025 v Budapešti.
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Volný čas po práci pro většinu lidí znamená příjemné aktivity, zároveň je to také podnikatelská příležitost. Franšízová síť Regatta to naučila už přes 250 franšízantů v Evropě.
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa' vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI