Aktivní SFA

Poté, co bylo v březnu tohoto roku zvoleno nové představenstvo Slovenské franchisingové asociácie, byl zaznamenán její intenzivní rozvoj. Z původní členské základny, v níž bylo šest řádných členů, se rozrostla během šesti měsíců na současných 19 řádných členů.
Spolupráce s médii
V mediální oblasti zahájila SFA spolupráci a komunikaci nejen se svými členy a subjekty působícími v oblasti franchisingu, ale také celé odborné veřejnosti. „Uzavřeli jsme mediální partnerství a nově jsme zahájili spolupráci se všemi relevantními médii a osobnostmi působícími v oboru franchisingu na Slovensku i v Čechách,“ míní Jozef Šétaffy, člen představenstva SFA. Nejčerstvěji byla zahájena spolupráce s odborným portálem FranchisingINFO.cz, který se stal mediálním partnerem Slovenské franchisingové asociácie.
Setkávání členů
V rámci své činnosti asociace organizuje pro své členy neformální klubové diskusní setkání na aktuální témata. "Příští měsíc to bude např. téma Nájemné nebo výpalné, v jehož rámci si účastníci vymění zkušenosti s jednáním pronajímatelů - správců velkých obchodních center v krizových a problémových situacích. Vycházíme přitom z toho, že mnoho nájemců z řad franchisantů i franchisorů uzavřelo nájemní smlouvy v "předkrizových podmínkách" nebo z různých důvodů byly původní nájemní podmínky nastaveny nepřiměřeně a současná situace na trhu je tak dostává do ekonomicky neúnosné situace," vysvětluje Šétaffy. Vzniká tak v mnoha obchodních centrech potřeba nastavení jiných ekonomických podmínek pro nájemce i pronajímatele a případně i otevření a přehodnocení nájemních smluv. V takovém případě by bylo dobré, kdyby nájemce vytvořil lepší podmínky pro vyjednávání s pronajímatelem, aby svůj postup vzájemně konzultovali a koordinovali.
Mezinárodní spolupráce
V oblasti mezinárodní spolupráce rozvíjí SFA spolupráci s Českou asociací franchisingu. SFA se také stala oficiálním partnerem organizátora franchisového veletrhu Franchise Meeting Point 2012, který se uskuteční ve dnech 2. a 3. března 2012 na brněnském výstavišti. Kromě toho spolupracuje s organizátorem rakouského franchisové veletrhu, který se bude konat 17. a 18. listopadu 2011 ve Vídni a současně s tím propaguje také bulharský franchisingový veletrh Franchising EXPO 2011, který se uskuteční 11. a 12. 11. 2011 v Sofii.
Další aktivity
Zástupci SFA zajišťují také diskusní panel TREND pro konferenci Obchodní management, která se bude konat 4. října 2011 v Bratislavě. V oblasti spolupráce se státními úředními institucemi nabízí SFA spolupráci se slovenskou Národní agenturou pro rozvoj malého a středního podnikání. Představenstvo SFA vyvíjí průběžně činnost pro získání dalších členů – zajímavých franchisových konceptů, které působí na Slovensku, a poskytuje jim servis a podporu při podnikání.
Podrobnější informace naleznete na webových stránkách: sfa.sk.

PŘEČTI ČLÁNKY

Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Zajímají vás nové franšízové koncepty? Určitě navštivte Franchise Expo 3. dubna 2025 v Budapešti.
Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI