Franchising v Evropě

Nezávislá asociace European Franchise Federation (Evropská federace franchisingu) zveřejnila údaje o rozvoji franchisingu v evropských státech. Souhrnná zpráva pojednává o rozvoji franchisových systémů v 17 vybraných zemích Evropy včetně Turecka.
Studie ukazuje, že se v letech 2007 - 2009 v 17 státech Evropy včetně Turecka počet franchisorů v průměru zvýšil o 8,1 %. Nejdynamičtěji se tento obor vyvíjel ve Švédsku. Švédové vykázali nárůst franchisových značek o 89 % během tří let. Na pomyslném stříbrném místě se umístili naši severní sousedi Poláci s dynamikou růstu 47,5 % a o bronzovou příčku se dělí Francie a Finsko s 20 %.
ČR představuje lepší průměr
Ani Česká republika si nevedla špatně. Během tří let se navýšil počet značek, které jsou rozvíjeny formou franchisingu, z 130 na 150, což činí nárůst o 15 %, a předčila tak takové země jako je například Německo (5 %) nebo Velká Británie (4 %). Marek Halfar, ředitel poradenské společnost PROFIT system franchise services, s.r.o. , vysvětluje: „Některé západní země jsou již franchisovými koncepty téměř saturovány, proto dynamika počtu nových značek na jejich trzích vykazuje nižší hodnoty.“
Celosvětové srovnání
V roce 2009 v 17 evropských státech působilo přes 10.000 franchisorů, držitelem rekordu v tomto ohledu je Francie, kde fungovalo téměř 1.400 systémů. Ve stejném období v Číně bylo evidováno 2.800, v Jižní Korey 2.500 a 1.800 v Indii. V mecce franchisingu v USA, z níž valná většina franchisových konceptů pochází, je registrováno na 2.200 franchisových značek.
Domácí x zahraniční franchisy
V 17 státech Evropy převládají národní systémy, které představují 55 až 96 % všech značek, s průměrem 72 %. V případě českých franchisorů tak činí podíl 49 %. Nejvíce na pozoru před vpádem zahraničních systémů se má Itálie, Francie a Velké Británie.
Zaměstnanost ve franchisingu
Franchising má také významný dopad na zaměstnanost v Evropě. V 17 státech Evropy je zaměstnáno na 3,9 milionu lidí v odvětví franchisingu. Zaměstnanost ve franchisových pobočkách v odvětví malých a středních podniků je 10,8 %.
Zdroj: http://www.eff-franchise.com
PŘEČTI ČLÁNKY

Stárnutí evropské populace zvyšuje poptávku po službách péče o seniory. Franšízingové příležitosti vznikají i v tomto oboru. U nás zatím na trhu chybí.
Volný čas po práci pro většinu lidí znamená příjemné aktivity, zároveň je to také podnikatelská příležitost. Franšízová síť Regatta to naučila už přes 250 franšízantů v Evropě.
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa' vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
Ve Varšavě se od 24. do 26. října koná další ročník franšízového veletrhu. Prozradíme vám, proč si tuto největší středoevropskou akci s touto tématikou zapsat do diáře.
Záběry z dronu mohou přinášet přesná data, úspory nákladů i emoce. Franšíza COPTRZ umí zákazníkům taková zadání splnit.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...