Makro jde do franchisy

Do konce září by se měl zelenooranžový nápis Můj obchod rozsvítit na dvaceti pobočkách. Jako první o tom informovalo zářijové vydání magazínu Forbes. Právě vietnamské obchůdky, které ve většině českých měst již nahradily klasické večerky, budou základním stavebním kamenem nového řetězce. V pražských Průhonicích, Stodůlkách nebo středočeských Olbramovicích se už první krámky začínají měnit podle nového konceptu, který by měl konkurovat třeba řetězci Žabka. Ten je také provozován formou franchisingu.
Koncept Můj obchod je koncept takzvaných soft franchis. "Prodejci budou mít stejné uniformy, v obchodě budou stejné košíky, osvětlení, design cenovek či akční nabídky. Jinak si ale ceny může každý obchodník zvolit tak, jak chce,“ řekl Forbesu Vo Van, devětačtyřicetiletý manažer, kterého Makro do Česka přivedlo ze své vietnamské pobočky.
Makro chce svojí novinkou pomoci svým zákazníkům i sobě. „Když se bude dařit jim, bude se dařit i nám. Naše tržby jsou toho důkazem,“ uvedl generální ředitel české pobočky Makra Axel Hluchy. Ten tvrdí, že zisk české dcery je ve skupině Metro Cash & Carry jeden z největších na světě. Výrazně tomu prý přispívají právě v Česku žijící Vietnamci. „V segmentu nezávislých maloobchodníků jsme i v krizi rostli o patnáct procent,“ dodal Hluchy.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!