Boom nábytku

Nábytkářský řetězec Ikea plánuje rozšířit své působení na českém trhu. V Praze chce otevřít třetí obchodní dům v horizontu 4 až 5 let. Další dva nové domy plánuje Ikea v Plzni a na Královéhradecku. O jejich otevření se uvažuje v horizontu 6 až 7 let. Celkově plánuje firma do nových obchodů investovat kolem 4 miliard Kč. Minulý rok Ikea zrekonstruovala své prodejní místa v Praze na Černém mostě a na Zličíně, letos hodlá pokračovat v rekonstrukci v Brně a Ostravě.
V Evropě naopak plánuje Inter Ikea, která vlastní licenci Ikea Group a práva na její duševní vlastnictví, stavět levné hotely zejména v zemích, kde Ikea působí. Podle listu Financial Times firma začíná vybírat lokality v Německu. Hotely neponesou název Ikea a firma je ani nebude řídit. Za tímto účelem si hodlá najmout profesionály z odvětví hotelnictví. Inter Ikea také zvažuje v Evropě budovat studentské koleje.
Ikea Group v současné době provozuje 309 obchodních domů ve 38 zemích, z toho samotná skupina vlastní 272 obchodů ve 25 zemích. Ostatních 37 prodejen funguje ve formě franchisy mimo Ikea Group v 17 zemích. Česká republika mezi ně nepatří. Nejvíce jsou franchisy zastoupeny zejména v asijských zemích a Austrálii. Nejvyšší počet franchise má Ikea v Řecku a Turecku, shodně po 4.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Nejcennější, co nabízíme, je prověřený franšízový koncept, díky kterému jsme pomohli mnoha lidem stát se úspěšnými podnikateli,“ říká v rozhovoru ředitel společnosti Martin Kupka.
Franšízová síť prodejen dveří a zárubní roste počtem poboček i obratem. Kde je místo pro nové franšízanty?
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30 % pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa' vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
LUXURY FURNITURE je vlastníkem společnosti DIVANI&SOFA', špičkového nábytkového showroomu, který se specializuje na moderní, přizpůsobitelný a ekologický nábytek.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Společnost O2 nebude partnerům prodlužovat smlouvy. Místo toho je v průběhu roku 2016 převede na vlastní značkové prodejny.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář