pondělí
25.02.2013
Majitel sítě Fitness food menu Tomáš Volf hovoří o chystaném rebrandingu značky. Dále v rozhovoru týdne popisuje přípravy se spuštěním pobočky v Rakousku.
 

Jak vypadá Vaše nabídka Fitness food menu?

Pokud bychom měli přesně definovat co je Fitness food menu pak bych řekl, že jde o výrobu a distribuci primárně zdravého, vyváženého menu na celý den, kde akceptujeme výslednou kalorickou hodnotu dle naměřených výsledků a cílů zákazníka. Nicméně oborem se Fitness food menu řadí mezi tzv. "krabičkové diety" ovšem Fitness food menu se tomuto označení v zásadě vyhýbá. Myslíme si, že v obecně nastavené rovině "krabičkového stravování" jsou jisté věci, které se nám nelíbí, a tak je naší snahou vytvořit jakýsi jiný typ "krabičkového stravování", které bychom spíše řadili na pozici "zdravého systémového stravování". Hlavními třemi rozdíly, které považujeme za zásadní, jsou pro nás suroviny ze kterých se FFmenu skládá, individuální nastavení jídelníčku a rodinné komorní prostředí.

Proč zrovna fitness?

V době, kdy vznikal tento projekt, jsme se opírali o stěžejního obchodního partnera Fit Hany Bany, které označujeme jako prodejní místo našeho produktu. V podstatě jsme vznikly primárně proto, abychom do Fitness Hany Bany dodávali komplexní formu stravování pro tamní zákazníky a proto se naši zákazníci rekrutují primárně z prostředí Fitness. Pak byl už jen krok k tomu spojit slovo Fitness se slovem food = jídlo a menu = označení pro sestavu jídel.

Co Vás vedlo k tomu, že rozšíříte Váš koncept pomocí franchisy?

O současném trendu jménem "Franchising" nepochybujeme a víme, že tato forma expanze je vhodná pro náš cíl se kvalitně starat o "regionalizaci" a posílit se "hromadným marketingem" nejideálnější. Franchising nám umožňuje získávat do "svých" řad nové kvalifikované a za svou práci odpovědné lidi, kteří mohou svými názory a myšlenkami pomoci k rozvoji. Proto ve Fitness food menu není tak pevně nastavená práce franchisora, což ovšem neznamená, že pravidla nejsou, ale o každém budoucím kroku vedeme diskuzi a věříme, že jistý podíl na vývoji franchisanti vnímají jako výhodu. Jinak se zcela jistě neřadíme mezi velmi zkušené franchisingové systémy, už jen proto, že tento způsob expanze jsme odstartovali v lednu roku 2012.

Kolik provozujete vlastních a franchisových poboček? Jak se jim daří?

Technicky se pobočky Fitness food menu rozdělují na výrobní a prodejní města. To znamená, že ne každé město má svoji výrobu. V praxi tak připadá na 3 města ve spádových oblastech 1 výrobní prostor. Celkem nás zákazníci mohou najít v 29 městech v ČR a ve 3 městech v Rakousku. Z vlastních poboček řídíme 2 výrobní prostory (Znojmo, Chrudim) a obsluhujeme města Třebíč, Brno, Znojmo, Hradec Králové, Pardubice a Chrudim. Z franchisových poboček jde o 8 franchisantů s vlastními výrobními o prostory, kde každý z nich obsluhuje v průměru 3 města ve spádových oblastech. V sousedním Rakousku spolupracujeme s "masterfranchisorem".

Jaké jsou výhody Vaší franchisy?

Myslíme si, že pokud bychom hledali hlavní výhodu franchisy našeho typu, pak hlavní výhodou jsou nízké vstupní náklady a návratnost v řádech měsíců. Vlastní pobočky jsme dokázali v začátcích (4 roky zpětně) stabilizovat za 3 měsíce. A velmi podobně jsou na tom franchisingové pobočky, které s námi spolupracují déle než 6 měsíců. Nicméně je velmi nepřesné hodnotit pobočky dříve než za 1 rok fungování ve všech ročních obdobích, které mají vliv na počet obsluhovaných zákazníků a tím samozřejmě přímo úměrně na zisk.

Plánujete expandovat i za hranice?

Zcela určitě a vlastně jsem již v přechozí otázce odpověděl, že již v tuto chvíli vrcholí přípravy před spuštěním pobočky v Rakousku, stejným způsobem bychom rádi otevřeli pobočky v okolních státech, Slovensku, Polsku, Německu. Máme za sebou teprve první náhled našeho marketingového průzkumu a ještě před vlastní expanzí plánujeme kompletní "rebrand" značky. Až po vyhodnocení přesnějšího průzkumu tamního trhu a po dokončení "rebrandu" značky v ČR budeme postupovat dále. V tuto chvíli se tedy dá hovořit spíše o myšlence a přání, než o aktivních přípravách.

Připravujete letos nějaké novinky?

Novinkou pro letošní rok bude hlavně změna značky tzn. nové bude Logo, www, obaly, obecně grafika a další spojené s věrnostními programy a odměňování zákazníků za loajalitu vůči nám. Možnou počáteční "revolucí" budou obaly z obnovitelných zdrojů namísto plastu, kterými se plní leckdy netříděné kontejnery. Bohužel v ČR je legislativa nastavena, takže plastový obal je v podstatě jedním z mála možností jak balit jídlo ve zchlazeném stavu k teplotě 5 stupňů C.

Obměňujete své jídelníčky?

Z nás natavených pravidel není úplně možné měnit jídelníčky, ale co můžeme měnit nebo spíše doplňovat do našich jídelníčků jsou suroviny. Za dobu 4 - 5 ti let, kdy se pohybujeme v této oblasti, máme zpracovaných skoro 700 vlastních receptů, které neustále upravujeme na základě zpětné vazby od zákazníků a které monitorujeme pomocí vztahu s našimi kurýry, dotazníky spokojenosti v tištěné a webové podobě. Tyto informace nenecháváme pro statistiky, ale aktivně měníme recepty dle většinové chuti zákazníků, byť se jedná o subjektivní názory. V letošním roce chceme postupně zařazovat další přírodní sladidlo ke stávajícím medu, javorovému sirupu, fruktóze i "Stevii“, postupně zařazujeme i antioxidant "Acai", a další.

Jaké jídlo je Vaše a Vašich zákazníků nejoblíbenější?

I zde jde více o subjektivní pohled, ale pokud nám v něčem zákazníci vyjadřují extrémní spokojenost, pak jsou to naše "sladké" koláčky a obecně sladké věci. Není pravdou, že co je sladké, nemůže být zdravé. Pokud sestavíme koláček z námi fermentovaných čistých ovesných vloček s pudinkem ze sójového mléka, přidáme sušené ovoce (např. námi usušené plátky jablek) s kustovnicí čínskou neboli Góji, vláčnost zajistí tvaroh s nízkým obsahem tuku, tak dokážeme, že i "mlsat" lze zdravě…