Franchisy mezi nejcennějšími

Hodnota značky Subway rostla o 12 %. Z oblasti gastronomie se jedná o největší růst. V ČR plánuje letos provozovat až 15 restaurací.
Pátek
31.05.2013
Franchisové sítě obsadily mezinárodní žebříček BrandZ TOP 100. Většina z nich zaznamenala růst hodnot.
 

Mezinárodní výzkumná společnost Millward Brown už poosmé připravila žebříček nejcennějších značek na světě BrandZ TOP 100. Jedná se o jediný žebříček, který zohledňuje názory kupujících na značku, z čehož se následně vypočítá její hodnota. Do první desítky se dostaly zejména americké firmy, ale bodovaly i společnosti, které se rozvíjí na bázi franchisingu. Nejvíce hodnocenou franchisovou značkou se stal McDonald’s, který se umístil jedno místo pod stupni vítězů. Jeho hodnota klesla o 5 % na 90,26 milionu dolarů. Prostřednictvím franchisy se rozvíjí i u nás, kde by v budoucnosti chtěl mít až 150 poboček.

Největší konkurent McDonald’s, společnost Subway, jej sice předstihl v počtu restaurací, ale v hodnotě značky jej zatím nedohání. Značka Subway se umístila na 51. místě s hodnotou skoro 17 milionů dolarů, což představuje 12% zvýšení oproti loňskému roku. Společnost roste a dokazují to i její plány, kdy například aktuálně plánuje ve střední a východní Evropě masivní franchisovou expanzi, jen v ČR chce letos otevřít 4 restaurace. Dalším fastfoodem, který dosáhl hodnoty 9,9 milionu dolarů je KFC. Z jiné oblasti gastronomie pochází Starbucks, který se umístil na 44. místě s hodnotou téměř 18 milionů dolarů. U nás se obě sítě rozvíjí prostřednictvím joint venture partnerů.

Na franchisovém trhu jsou vedle gastronomie oblíbenou oblastí i oděvy. Nejcennější značkou, jejíž hodnota meziročně vzrostla o 60 % na 20,2 milionu dolarů, se stala Zara. Poskočila až na 35. místo. Její konkurence H&M nechytla dech a klesla o 6 % na 12,7 milionu dolarů. Patří jí 69. pozice. Do popředí se též dostává značka Ikea, která se však na českém trhu pomocí franchisy nerozvíjí. V žebříčku Brandz TOP 100 obsadila 74. místo a její hodnota rostla o 31 % na 12 milionů dolarů.

Na prvních třech místech se umístily společnosti z oblasti technologií. Nejcennější značkou zůstává Apple, jehož hodnota vzrostla o 1 % na 185 milionů dolarů. Druhou je Google s 114 miliony dolarů a třetí IBM se 112,5 milionu dolarů.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017