McDonald´s

Informace o franchisovém systému
Popis franšízového systému
McDonald´s poskytuje vysoce kvalitní rychlé občerstvení v příjemném prostředí. Celý systém je založen na přísném sledování kvality dodávaných surovin a pracovních postupů při výrobě produktů. Dalším atributem je rychlý a příjemný servis, čisté a bezbariérové prostředí.
V ČR měla společnost McDonald´s prvního franchisanta v roce 1995. Od té doby úspěchy franchisantů potvrdily oprávněnost tohoto způsobu podnikání na českém trhu. V současnosti v ČR působí 22 franchisantů, kteří provozují 100% z celkového počtu restaurací
Provozování restaurace McDonald's nabízí franchisantovi možnost podnikatelské seberealizace. Franchisa, která ho opravňuje po dobu 20 let používat obchodní známku a další práva společnosti McDonald´s se navíc stává hodnotou, která se dědí z generace na generaci.
Informace jsou platné k 24.11.2020
Franšízové provozovny
105 v ČR
Obrázek provozovny systému
Informace pro franchisanty
Podpora pro franchisanty
- Provozní příručka, školení, trénink v provozu trvající cca 10 - 12 měsíců
- Provozní poradenství
- Manažerské poradenství
- Finanční poradenství
- Marketingová podpora
- Podpora je poskytovány v průběhu celého franchisového vztahu
Potřebná počáteční investice
- Celková investice: cca 19 - 25 mil Kč, podíl vlastního kapitálu 40%
- Kauce/Depozit: 15 000 USD
- Vstupní poplatek: 45 000 USD
- Průběžný poplatek/ Royalties: 5%
- Marketingový poplatek: od 5 do 6%
- Nájemné od 14%-20%
Základní požadavky
- Franchisantem může být pouze fyzická osoba (ne právnická)
- Franchicova smlouva se uzavírá na 20 let (nebo v návaznosti na délku nájemni smlouvy)
- McDonald´s provádí výběr lokality a investuje do nemovitosti, kterou následně pronajímá franšízantovi
- Přidělení restaurace franšízantovi je plně v kompetenci McDonald´s
- Franšízant na vlastní náklady pořizuje veškeré vybavení restaurace
Základní požadavky na franchisanta:
- Schopnost řídit a motivovat kolektiv
- Silná orientace na zákazníka a podporu značky
- Obchodní myšlení a finanční gramotnost
- Organizační schopnosti
- Schopnost aktivně řídit provoz restaurace
- Osobní zapojení do řízení restaurace nebo restaurací
- Absolvování náročného tréninku a vzdělávacího programu v rozsahu cca 1 roku
- Dostatečný vlastní finanční kapitál
Informace o franšízorovi

McDonald´s ČR, spol. s.r.o.
Radlická 714/113c, 158 00 Praha 5
+420 222 007 111
Kontaktní osoba pro zájemce o licenci
Radim Foltýn
Oddělení franšízinku McDonald’s ČR
spol. s r. o.
Více informací
Správcem osobních údajů je McDonald´s ČR, spol. s.r.o. (Radlická 714/113c, 158 00 Praha 5). Vaše osobní údaje budou zpracovány za účelem poskytnutí podrobností o franšízovém systému McDonald´s a navázání spolupráce. Poskytování údajů je dobrovolné, je však nezbytné k dosažení výše uvedených účelů. Podrobné informace o zpracování osobních údajů jsou k dispozici v zásadách ochrany osobních údajů na mcdonalds.cz.
PŘEČTI ČLÁNKY
Nejčtenější

„Rok 2021 bude mimo jiné ve znamení otevírání nových restaurací. Všechny budou v rukách franšízantů,“ říká Radim Foltýn, Franchising Director CZ&SK McDonald´s.
McDonald´s má za sebou úspěšný rok. A to i přesto, že fungování franšízantů a jejich poboček bylo omezeno.
Na konci října otevřel fastfoodový koncept McDonald´s již třetí pobočku ve Zlíně. Prostřednictvím franšízy chce expandovat nejen ve velkých městech a při dálnicích.
Fastfoodové síti se rychle po znovuotevření restaurací vrátily tržby do normálu. Zákazníci zdvojnásobili zájem o McDelivery.
Že chce podnikat věděla Kamila Kleiblová už od studií na vysoké škole. Dnes je jednou z nejúspěšnějších franšízantek McDonald´s v Česku, když provozuje 7 restaurací.

Absence zahraničních turistů, studentů i lidí z kanceláří, to vše přimělo franšízový koncept CrossCafe uzavřít všechny pražské kavárny. V regionech se chce rozvíjet dál.
Koncept Frutisimo uzavřelo loni rekordní počet franšízových smluv. Podnikání pod jeho značkou láká nové partnery.
Skupina Crocodille plánuje na letošek rozšíření franšízových konceptů Bageterie Boulevard a 360Pizza. Své dveře zákazníkům by mělo otevřít 10 nových poboček.
„Musíme z této nešťastné doby vytěžit maximum. Kdy jindy investovat, když ne v krizi,“ říká Petr Fabík, investiční a franšízový manažer konceptu Mr.Sushito.
V roce 2021 otevřít 4 kavárny a expandovat alespoň do jednoho dalšího města. Takový je plán franšízové sítě CrossCafe.

Na domácím trhu pozice franšízy Mr. Kebab sílí. Podaří se jí uspět i u nás?
Franšízový kavárenský řetězec Coffeeshop Company rozšiřuje své zastoupení na trhu i v době, kdy je situace gastronomických provozů ovlivněna vládními restrikcemi a opatřeními.
Omezení fungování gastronomických provozů nebude trvat věčně. Pokud je tedy vaším cílem podnikat v této oblasti, je ten správný čas na nalezení té pravé franšízy.
„Slovenský trh již máme zcela pokrytý. V Česku, Maďarsku a Polsku prostor pro nové franšízanty stále je,“ říká majitel konceptu La Donuteria Peter Straňák.
Provozovatelé restaurací, barů, kaváren a bister kvůli pandemii coronaviru zažívají těžké časy. Týká se to i franšíz. Jaký vliv na ně současný částečný lockdown má?
Širší centrum Prahy má Bageterie Boulevard pokryté. Na jaké lokality se tato franšíza zaměří nyní?

Informace zadané v katalogu dodávají samotné franchisové systémy. Před podpisem smlouvy o spolupráci by měl každý zájemce posoudit nabídku dané firmy. Redakce si vyhrazuje právo upravit informace o systémech udávaných v katalogu. V případě zjištění, že udávané informace nejsou pravdivé či neaktuální, prosíme, kontaktujte redakci.
PROFIT system franchise services s.r.o. - provozovatel Franchising.cz, informuje, že neshromažďuje ani nezpracovává informace zaslané prostřednictvím kontaktního formuláře. Všechny informace zadané ve formuláři jsou zasílány jako e-mail organizátorovi systému uvedenému v Katalogu franšíz. Uvedený příjemce, který obdrží odeslané informace, je použije s cílem poskytnout informace na zaslaný dotaz. Odeslání jakýchkoliv vašich osobních údajů je dobrovolné a organizátor systému, který obdrží kontaktní formulář, je subjektem odpovědným za shromažďování a zpracování případných osobních údajů.