McDonald´s

Informace o franchisovém systému
Popis franchisového systému
Co znamená franšízing u McDonald’s?
Jsme přesvědčeni o tom, že výběr správných franšízantů je klíčový faktor úspěchů značky McDonald’s. Franšízant má tak jedinečnou příležitost podílet se na budování již zavedené a důvěryhodné značky. Jeho zodpovědností je každodenní provoz restaurace, národní centrála podporuje jeho podnikání formou zavedených systémů a procesů. Společně s tím zajišťuje další růst jeho podnikání.
Od všech franšízantů vyžadujeme dodržování standardů McDonald’s, zároveň jim ale jako značka poskytujeme nadstandardní služby v podobě provozní podpory, školení a tréninku na vysoké úrovni. Máme velmi kvalitní dodavatelský řetězec a přineseme vám výhody našeho národního marketingu a jedné z nejuznávanějších značek na světě.
Proč právě McDonald’s?
Je mnoho důvodů, proč se ucházet o franšízu McDonald’s:
- Zkušenosti ani vzdělání v oboru nejsou podmínkou – vše vás naučíme v rámci ročního
- V průběhu podnikání je k dispozici náš konzultant, který vám bude nápomocen při
řešení každodenních provozních záležitostí. - Nemusíte řešit propagaci značky, vše zajistíme v rámci národního marketingu,
na kterém se můžete podílet i vy. - Podpora i dalších oddělení našeho servisního centra (public relations, oddělení lidských zdrojů, provozní, finanční a manažerské poradenství).
- Banky nás považují za podnikání s nízkým rizikem a jsou ochotny financovat naše
franšízanty za velmi výhodných podmínek. - Průměrné cash flow franšízové restaurace je 8mil. Návratnost počáteční investice
je 15 – 20 %. - Celková investice: cca 29 mil. Kč, podíl vlastního kapitálu cca 15 mil. Kč
- Někteří naši franšízoví partneři jsou předními českými podnikateli.
- Využíváme moderní technologie a inovace s globálním know-how.
- Jsme lídrem našeho oboru více než půl století.
McDonald’s je atraktivní investicí, která ale přináší mnoho zásadních rozhodnutí a otázek.
Zjistěte více o franšízingu v McDonald’s!
Franchisové provozovny
127 v ČR (leden 2025)
Obrázek provozovny systému
Informace pro franchisanty
Podpora pro franchisanty
- Provozní příručka
- Školení, trénink v provozu trvající cca 10 - 12 měsíců
- Provozní poradenství
- Manažerské poradenství
- Finanční poradenství
- Marketingová a PR podpora
- Podpora je poskytována v průběhu celého franchisového vztahu
Potřebná počáteční investice
- Celková investice: cca 29 mil. Kč, podíl vlastního kapitálu cca 15 mil. Kč
- Kauce/Depozit: 15 000 USD
- Vstupní poplatek: 45 000 USD
Základní požadavky
Jaký byl měl být franšízant u McDonald’s?
- Lídr
- Vůdčí vlastnosti se vám budou hodit při řízení velkého týmu lidí.
- Velmi dobře komunikačně zdatný
- Budete komunikovat se zaměstnanci, zákazníky, komunitou franšízantů a vedením společnosti.
- Zákaznicky orientovaný
- Komunikace se zákazníky bude na denním pořádku, empatie vůči nim je velmi důležitá.
- Ochotný angažovat se v dané lokalitě
- Budete se pohybovat v podnikatelském prostředí v regionu a angažovat se v rámci společenských aktivit.
- Motivovaný k práci s lidmi
- Převážná část zaměstnanců tvoří brigádníci
- Finančně gramotný
- Základní znalosti financování podniku se vám budou hodit.
- Ztotožněný s hodnotami společnosti McDonald’s
Co očekáváme od franšízanta?
Stát se franšízantem McDonald’s určitě není pro každého. S franšízanty uzavíráme smlouvy na 20 let, a proto si chceme být jistí správným výběrem. Naše podmínky jsou velmi přísné, protože provozování restaurace vyžaduje mnoho dovedností. I když není potřeba mít zkušenosti s potravinářským průmyslem, je důležité, abyste měli odhodlání, vášeň a chuť vést své podnikání neustále dopředu, protože jako franšízant vybudujete vlastní podnik.
Základní požadavky na franšízanta
- Franchisantem může být pouze fyzická osoba (ne právnická).
- Franchisová smlouva se uzavírá na 20 let (nebo v návaznosti na délku nájemní smlouvy).
- McDonald’s provádí výběr lokality a investuje do nemovitosti, kterou následně pronajímá franšízantovi.
- Přidělení restaurace franšízantovi je plně v kompetenci McDonald’s.
- Franšízant na vlastní náklady pořizuje veškeré vybavení restaurace.
Informace o franchisorovi

McDonald´s ČR, spol. s r.o.
Radlická 740/113c, Jinonice, 158 00 Praha 5
+420 222 007 111
Kontaktní osoba pro zájemce o licenci
Monika Rousková
Více informací
Správcem osobních údajů je McDonald´s ČR, spol. s r.o. (Radlická 740/113c, Jinonice, 158 00 Praha 5). Vaše osobní údaje budou zpracovány za účelem poskytnutí podrobností o franšízovém systému McDonald´s a navázání spolupráce. Poskytování údajů je dobrovolné, je však nezbytné k dosažení výše uvedených účelů. Podrobné informace o zpracování osobních údajů jsou k dispozici v zásadách ochrany osobních údajů na mcdonalds.cz.
PŘEČTI ČLÁNKY
Nejčtenější

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?

Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Na plány pro blížící se sezónu jsme se zeptali Markéty Fréharové, manažerky pro rozvoj franšíz.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Na Českém trhu se objevila nová ukrajinská franšíza se zajímavým konceptem fast foodu. Co může nabídnout v silně konkurenčním prostředí gastronomie?
Franšízant Honza Stopek vede dvě úspěšné pobočky s pizzou Vosíme. Na počátku stála debata u piva na téma vlastní podnikání.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.

Franšízová síť s čerstvým ovocem v pravé belgické čokoládě Choco Boss nabízí zajímavý nápad na podnikání s příznivými vstupními investicemi.
Lucie Remer letos získala v soutěži Ocenění českých podnikatelek cenu za nejzajímavější franšízu Refresh Bistro. Jak budovala svůj karierní postup?
Slovenské franšízové síti La Donuteria se v posledním roce daří prosadit především v zahraničí. Čím oslovuje nové franšízanty?
Jak se odlišit nabídkou v zemi, kde točená zmrzlina sídlí na každém rohu? Tak trochu jiná točená je franšízová síť, která na to má odpověď.
O současném trendu v rychlém občerstvení jsme si povídali s provozním ředitelem největší franšízové sítě školních bister ReFresh Bistro Filipem Caltou.
Fish & Chips značky Harry Ramsden´s mají za sebou desítky let zkušeností s gastronomií i franšízingem. V Česku jsou na startu.

Informace zadané v katalogu dodávají samotné franchisové systémy. Před podpisem smlouvy o spolupráci by měl každý zájemce posoudit nabídku dané firmy. Redakce si vyhrazuje právo upravit informace o systémech udávaných v katalogu. V případě zjištění, že udávané informace nejsou pravdivé či neaktuální, prosíme, kontaktujte redakci.
PROFIT system franchise services s.r.o. - provozovatel Franchising.cz, informuje, že neshromažďuje ani nezpracovává informace zaslané prostřednictvím kontaktního formuláře. Všechny informace zadané ve formuláři jsou zasílány jako e-mail organizátorovi systému uvedenému v Katalogu franšíz. Uvedený příjemce, který obdrží odeslané informace, je použije s cílem poskytnout informace na zaslaný dotaz. Odeslání jakýchkoliv vašich osobních údajů je dobrovolné a organizátor systému, který obdrží kontaktní formulář, je subjektem odpovědným za shromažďování a zpracování případných osobních údajů.