Nejde jen o vzhled, ale i o zdraví
První pobočku otevřela Soňa Kaločík na pražských Hájích před 2,5 roky a tu další o rok později na Stodůlkách. Původně hledala jen fitness, v kterém by si chtěla zacvičit, ale žádné ji nezaujalo. Až na internetu objevila EXPRESKU, která ji vnuknula nápad otevřít si fitness vlastní. Netrvalo dlouho a rozjela svou první pobočku na Hájích.
Podpora se stále zlepšuje
Když se svou první EXPRESKOU jako franchisantka začínala, franchisový koncept ještě nebyl tak vyvinutý jako dnes. Zatímco jí v začátcích v podnikání lidé z EXPRESKY maximálně pomáhali, české úřady a úřední byrokracie jí omezovali její podnikání a přinášeli jen přítěž. „Byrokracie je v ČR nadmíru velká. Nikdo vám neporadí kde a jak získat povolení, všichni čekají, až uděláte chybu, aby vám mohli dát pokutu,“ kritizuje české úřady Soňa Kaločík. Stěžuje si také na českou mentalitu. Sama pracovala několik let v Německu, kde se k podnikatelům chovají úplně jinak.
Rozdíl vidí Soňa Kaločík i ve vývoji podpory EXPRESKY při otevíráním první a druhé pobočky. Když otevírala první, franchisová značka ještě nebyla vyvinutá jako teď. „Před 2,5 roky byla EXPRESKA ještě v plenkách. Nebyla tak propracovaná jako teď. Dnes ti, co chtějí podnikat na základě franchisové licence EXPRESKA, ví kam zavolat, když potřebují pomoci s objednávkami strojů, terminálů atd. Dříve tohle nebylo. Docela těm současným zájemcům závidím, jak to mají jednoduché,“ doplňuje Soňa Kaločík s tím, že dnes tak může své dřívější zkušenosti uplatnit při pomoci novým franchisantům, kteří do sítě vstupují.
Udržovat kvalitní služby je základ
Ve svých fitness centrech EXPRESKA se Soňa Kaločík snaží o individuální přístup šitý klientkám na míru. Inspiraci si přinesla ze sousedního Německa, kde dlouho působila jako obchodní zástupkyně. V Německu je cvičení především o zdravém stylu života, cvičí tam podle ní každý člověk nad 30 let. I doktoři posílají pacienty, co mají problémy s pohybovým ústrojím či svaly, aby raději procvičovali problémové partie. V ČR se spíše dbá více na vzhled. Proto se Soňa Kaločík ve svých EXPRESKÁCH zaměřuje na individuální přístup, který zlepší nejen vzhled, ale hlavně zdraví.
„Ve svých centrech prosazuji zejména spokojenost klientek. Snažím se jim vycházet vstříc ve všech aspektech cvičení. Individuální přístup je velmi důležitý, protože opravdová klientka je spokojená klientka,“ poukazuje na základní princip svého podnikání Soňa Kaločík. A doplňuje, že lidé, co chtějí podnikat jako franchisanti, nemohou očekávat, že si koupí franchisovou licenci a následně nebudou nic dělat. Každý podnikatel musí něco obětovat a do svého podnikání investovat čas i peníze, ať už jde o franchisu nebo o normální podnikání.
S personálem je kříž
Nejvíce času Soňa Kaločík věnuje personálu, neboť schopného personálu je nedostatek. V EXPRESKÁCH pracují poradkyně mladšího věku, které vedle své trenérské a obchodní role ještě zajišťují roli recepční a úklidu. „Nabízíme brigády mladým slečnám, ale ony neumí pracovat. Chtějí tu práci, ale čekají, že si ji odsedí a půjdou domů. Tak to bohužel nefunguje. Poradkyně EXPRESKY musí zvládnout kompletní jak odbornost a obchodní stránku, tak i provoz fitness centra.“ Důležitá je také komunikativnost personálu, protože klientky si do fitness jdou nejen zacvičit, ale také popovídat.
A co třetí fitness centrum EXPRESKA? „Dostala jsem nabídku na prostory, protože jiná zájemkyně o franchisu EXPRESKY nedostala úvěr. Nad třetí EXPRESKOU ale vážně uvažuji a věřím, že to vyjde,“ uzavírá Soňa Kaločík.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Franšízová síť klinik Nutriadapt navyšuje počet poboček a optimalizuje jejich ziskovost díky promyšleným službám," říká jednatelka společnosti Marta Nosková.
Franšízová síť Contours Fitness pro ženy odstraňuje bariéry při jejich cestě za lepší postavou a dobrým pocitem. Nové podnikatelské příležitosti stále nabízí dalším franšízantům
Hladká kůže bez chloupků a nedostatků se stále nosí. Aby taková pokožka i zůstala, je potřeba procedury opakovat. Přesně na tom stojí byznys model DepilConcept.
Pánské vousy hlásí návrat do módy už pár let. Zanedbaná image je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom umí vydělat.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Roste počet značek, které míří na náš trh. Které franšízové spolupráce můžete chytit hned na startu?
Franšízová síť prodejen dveří a zárubní roste počtem poboček i obratem. Kde je místo pro nové franšízanty?
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Populární na fóru
Vydělávejte s úsměvem
Nová franšízová příležitost na obzoru. Podnikatelská šance pro kosmetické salony i zubní ordinace...
Cesta za rozvojem
krasny e-shop www.hgmbizuterie.cz
Cesta za rozvojem
Jednání mně překvapilo, mají to vymyšlené opravdu do všech detailů. Podnikatelský plán Vám vypracují na míru, podpora maximální a garanci zisku nejenom...
Cesta za rozvojem
Zatím jsem ze společností jenom v jednání, ale můžu vřele doporučit! Mají skvělý přístup, a s garancí to myslí vážně. Děkuji portálu Franchising za tuto...
Franchisa pro každého
Je dobré, že Amaryllis se zaměřil i na malé podnikatele, nové koncepty zní zajímavě
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, děkujeme Vám za Váš zájem o EXPRESKU na Kladně. I zde plánujeme EXPRESKU otevřít. Budeme Vás informovat na našich webových stránkách www.expreska.cz. Těšíme se...
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda plánujete otevřít pobočku na kladně?Děkuji a přeji hezký den.