Online byznys stoupá

Internet se dostává v prodejích do prvních pozic. Letos se dle průzkumu GE Money Bank chystá nakoupit 64 % Čechů své dárky na Vánoce v e-shopu. Do obchodních center zamíří o 3 % zákazníků méně než před rokem. Ani franšízové koncepty na internetový byznys nezapomínají a své produkty přesouvají i do online sekce. Ovšem kamenné prodejny by měly zůstat.
Internet už je v obchodě povinností. Několik franšízových firem teprve s online prodejem začínají a jak jejich statistiky ukazují, dobře udělali. Společnost CDRL Trade, která drží franšízovou licenci na obchody s oblečením Coccodrillo, spustil e-shop v loňském roce. „O nákup po internetu je velký zájem a my můžeme uspokojit i zákazníky z lokalit, kde obchody Coccodrillo nejsou,“ dodává obchodní manažerka Krystyna Roiková.
Firma Oxalis své čaje a kávu prodává online už několik let a prodeje zde rok od roku rostou. „E-shop Oxalis má pro nás v oblasti obratu váhu zhruba jedné maloobchodní jednotky,“ říká manažerka obchodní sítě Oxalis Pavlína Křivánková. Ovšem velkou důležitost Oxalis přikládá také kamenným pobočkám, kterých je v současné době 17 v rukou franchisantů a 26 ve vlastní režii. Lidé si totiž stále chtějí čaj a kávu koupit osobně.
I přesto, že internetový prodej zaznamenává každoročně větší obraty, jsou kamenné jednotky pro firmy důležité. Drtivá většina zákazníků totiž upřednostňuje osobní vyzvednutí zakoupeného zboží. Vidět to jde zejména na prodeji elektroniky. Společnost CZC.CZ využívá franšízové spolupráce, aby mohla být zákazníkům blíže. „Osobního odběru využívá u nás přes 77 % zákazníků, proto se snažíme rozšiřovat naši pobočkovou síť a franšíza nám k tomu pomáhá,“ uvádí Kamil Demuth, marketingový ředitel CZC.CZ.
Obrat českého e-commerce trhu loni dosáhl dle studie Central Europe B2C E-commerce Report 2,1 miliardy eur (58 miliard korun). Nejvíce si Češi objednávali oblečení a boty. Poté následují noteboky, mobilní telefony a sportovní vybavení. „Letos očekáváme, že obrat e-commerce poroste o 15 %,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.
PŘEČTI ČLÁNKY

Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
Rodiče malých dětí jsou velmi loajální zákazníci. Najdou-li značku oblečení, která jim vyhovuje, jsou jí věrní. Sází na to i franšíza Coccodrillo.
„Lidé rádi využívají online nakupování kvůli pohodlí a delší možnosti vrátit zboží,“ říká Paulina Żaczyk, marketingová manažerka franšízora Coccodrillo.
Zájem o franšízové licence značky Coccodrillo trvá. V západočeských Vejprtech navázala novou formu spolupráce.
Nové pobočky v Česku i na Slovensku. Takový byl rok 2020 pro značku Coccodrillo. Franšízantům pomohli loajální zákazníci.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...