Franšíza pro podnikavé
Franšízová síť BON BON expandovala v loňském roce do Vídně. Jak se Vám na tamním trhu daří?
Vídeňskou pobočku jsme otevírali loni v prosinci. Mohu říct, že šlo o můj splněný sen. Nicméně vídeňský BON BON nesplnil naše očekávání. Ne kvůli tomu, že by o naše produkty nebyl ve Vídni zájem, ale myslím si, že rozhodnutí řídit vídeňský obchod z České republiky nebylo úplně šťastné. Je to přeci jen daleko. Proto jsme se rozhodli prodejnu během dubna uzavřít. Nicméně to neznamená, že bychom na Vídeň zanevřeli, jen prostě nebyl ten správný čas sem přijít. To se občas v byznyse stává.
V České republice máte zhruba 20 poboček, na Slovensku čtyři. Jaké plány máte v nejbližší době, co se rozšiřování poboček na těchto trzích týká?
Dobrou zprávou je, že se síť BON BON rozvíjí prakticky neustále. Pořád se nám hlásí noví zájemci o franšízovou licenci. Momentálně jednáme o otevření obchůdku v Třinci a také v Praze na Proseku. V letošním roce chceme více šlápnout do pedál franšízového rozvoje, neplánujeme tedy otevírání vlastních obchodů. Pokud by se však objevila nějaká super příležitost, samozřejmě si ji nenecháme ujít.
A jak se BON BON daří na Slovensku?
Značku si na Slovensku zákazníci oblíbili stejně jako u nás. Což nás velmi těší. Nicméně, již delší dobu se nám zde nepodařilo otevřít novou franšízovou pobočku. Náš rozvoj tak momentálně stagnuje, a to i přes to, že slovenští franšízanti nemají tak striktní pravidla jako ti u nás. Mohou například ve svých Chocolateriích prodávat i zboží od dalších dodavatelů, ne jen od nás.
Kolik obchodů BON BON je podle Vás tuzemský trh schopen pojmout?
Neexistuje žádné číslo, které by představoval maximální počet provozoven na trhu. Myslím si, že každé město, s počtem obyvatel minimálně 20 tisíc, může mít svůj vlastní obchůdek BON BON. Samozřejmě za předpokladu, že se najdou vhodné prostory, které budou vyhovovat poměrně přísným podmínkám.
Jak se Vám rozvoj prostřednictvím franšízových partnerů osvědčila?
Ze spolupráce s franšízanty jsem nadšená. Jsem přesvědčena, že se nám daří vybírat takové partnery, jejichž cílem je úspěch značky BON BON jako takové. Nejen tedy jejich vlastní. Za BON BON dýchají, pracují se značkou, s médii. Dávají nám zpětnou vazbu, což je pro nás moc důležité, abychom se dále zlepšovali. Naši franšízanti jsou podnikaví, nejsou to jen prodavači. Ačkoli mám pocit, že jim v rámci spolupráce toho zase tak moc neposkytujeme, jen školení, produkty, pomoc se zařizováním pobočky a jejím následným provozem, oni s námi táhnou za jeden provaz. Chtějí, aby šla celá značka kupředu.
PŘEČTI ČLÁNKY
S aktivním přístupem se výsledky dostaví
/06.10.2025
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Nejčtenější
Vůně kvalitní kávy a úspěchu
/10.01.2017
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!