Pohybem k úspěchu
Vedle klasických fitness center najdeme na českém trhu i koncepty, které svým charakterem mírně vybočují a nabízí zákazníkům služby, které jsou určeny pro užší cílovou skupinu. I ty však úspěšně prosperují, což dokazuje jejich franšízová expanze.
Výhradně pro ženy
Provozovny Expreska se již na první pohled odlišují od klasických fitness center svou růžovou barvou. Tyto podniky jsou určeny výhradně pro ženy a základním stavebním kamenem cvičení je zde 30 minutový kruhový trénink. „Mnoho klientek oceňuje, že na rozdíl od většiny posiloven, jsou Expresky místem kde si svou fyzickou kondici zlepšují pouze ženy,“ vysvětluje Martina Kodejšová ze společnosti Expreska.
Vedle vlastního cvičení nabízí fitness centra také služby nutričního poradce, díky čemuž se požadované výsledky projeví rychleji. Koncept je nejen vhodný jako samostatná provozovna, lze ho také provozovat jako rozšíření stávajícího podnikání. Vzhledem k cílové skupině mohou vhodně kooperovat například se salony, kde se provádí manikúra, či kosmetika. Zákazník nalezne pobočky Expreska na 28 místech v Čechách a 16 na Slovensku
Zájemce o franšízovou spolupráci si musí připravit 110 tisíc korun bez daně na pořízení licence. V ní je obsaženo know-how, veškeré provozní dokumenty a manuály. Samozřejmostí je mimo jiné zaškolení partnera i trenérek a také v dnešní době nezbytná marketingová podpora.
Investice do vybavení a úpravu vhodného prostoru začíná již na 350 tisících korunách. V této ceně nejsou obsaženy pouze posilovací stroje, ale například také nábytek, IT systém, hudební aparatura nebo dekorace, včetně polepu oken a osvětlení.
Dětské cvičení
Počátky konceptu The Little Gym najdeme ve Spojených státech, kde byla první provozovna otevřena již v roce 1976. Cvičení v této síti je určeno pro děti od čtyř měsíců do 12 let a je inovováno již přes třicet let. Úspěch značky dokazuje více než 300 poboček, které se nacházejí ve 22 zemích světa. Aktuálně u nás nalezneme jednu pobočku v Praze, v září se otevře další pobočka v Ostravě. U našich východních sousedů se zatím nalézá jedna filiálka v Bratislavě.
Mezi základní požadavky patří umístění ve městě nad 100 tisíc obyvatel a prostory o rozloze alespoň 270 metrů čtverečných, které však mohou být pouze pronajaté. Nová pobočka by měla nabídnout své služby v centru přirozeného městského života, kde se nachází dostatek potenciálních klientů – rodin s dětmi. Nezbytné je také kapitálové zajištění celého projektu.
Zájemce o byznys v dětském cvičení si musí připravit na počáteční investici zhruba 4 miliony korun. Tato částka se odvíjí od velikosti a stavu prostor, ve kterých chce franšízant podnikat. Součástí této částky je mimo jiné územní exkluzivita, kompletní know how, operační manuál nebo marketingová podpora a poradenství. Smlouva mezi franšízantem a franšízorem se uzavírá na dobu deseti let.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšíza s věrnou klientelou
/13.10.2025
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
Franšízová síť Original Barber Shop má už přes 60 provozoven a dál expanduje. Franšízantům nabízí tři možnosti spolupráce.
Když se řekne franšízové podnikání, většina si vybaví větší město a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to jde i jinak. Jejich koncept pracuje s věrnými klienty.
„Díky silné databázi zákazníků umíme generovat návštěvnost do obchodů. Marketing zajišťujeme centrálně, franšízant na to není sám," říká retail director Yves Rocher Jérôme Poussin.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Vydělávejte s úsměvem
Nová franšízová příležitost na obzoru. Podnikatelská šance pro kosmetické salony i zubní ordinace...
Cesta za rozvojem
krasny e-shop www.hgmbizuterie.cz
Cesta za rozvojem
Jednání mně překvapilo, mají to vymyšlené opravdu do všech detailů. Podnikatelský plán Vám vypracují na míru, podpora maximální a garanci zisku nejenom...
Cesta za rozvojem
Zatím jsem ze společností jenom v jednání, ale můžu vřele doporučit! Mají skvělý přístup, a s garancí to myslí vážně. Děkuji portálu Franchising za tuto...
Franchisa pro každého
Je dobré, že Amaryllis se zaměřil i na malé podnikatele, nové koncepty zní zajímavě
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, děkujeme Vám za Váš zájem o EXPRESKU na Kladně. I zde plánujeme EXPRESKU otevřít. Budeme Vás informovat na našich webových stránkách www.expreska.cz. Těšíme se...
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda plánujete otevřít pobočku na kladně?Děkuji a přeji hezký den.