Realitní trh má co nabídnout

Na Moravě má realitní kancelář STING silné zastoupení, nyní dle jejího vedení dozrál čas, aby se rozšířila do celé republiky a díky tomu zahustila i již existující síť ve Středočeském a Západočeském kraji. „Expanze formou franšíz je pro tento cíl tou nejrychlejší a nejméně nákladnou cestou. Připočteme-li náročnost řízení vzdálenějších poboček od centrály v Třinci, je tato forma rozšiřování sítě i logickou volbou,“ vysvětluje Pavel Bláha, manažer franšízové sítě STING.
Rozhodnutí STINGu rozvíjet se prostřednictvím franšízových licencí pramení i z faktu, že majitel franšízy má vždy vyšší motivaci a je samostatnější než manažer pobočky, což potvrzuje celá řada franšízových systémů na trhu. Aktuálně u nás najdeme 35 poboček STING, které provozuje sama společnost, čtyři další pak mají v rukách její franšízoví partneři. Své drápky zasekla realitní síť i na slovenském trhu, kde provozuje čtyři vlastní kanceláře. Společnost má však ambice se rozšiřovat i nadále.
„Mohlo by se sice zdát, že trh s franšízami je zaplněn, ale velkou roli hrají podmínky nabízené franšízorem, zejména reálná podpora a samozřejmé výše odvodů. Na trhu je běžné, že franšízy přecházejí z jedné sítě do druhé dle zkušeností a nastavených podmínek. Navíc do franšízových sítí vstupují malé kanceláře, které jsou si vědomy výhod podnikání pod silnou značkou,“ říká Pavel Bláha s tím, že V neposlední řadě jsou zde zájemci z jiných oborů, kteří realitní franšízu vnímají jako investici anebo i jako obchodní příležitost rozšířit své současné podnikání.
Aktuální situace na realitním trhu v Česku skýtá dle Bláhy prostor pro různé typy realitních kanceláří. Převažují zde však velké multilevelové sítě, franšízové řetězce. Stále mají na trhu své místo i malé lokální RK nebo regionální malé sítě o několika pobočkách, které, když se chovají slušně, úspěšně podnikají díky zaměření se na lokální trh. „Stojíme však před změnou legislativy, která nastaví pravidla a bude ukládat větší povinnosti realitních kanceláří. Ne všechny jsou na tuto změnu připraveny a ne všechny je chtějí zavést,“ uzavírá Bláha.
PŘEČTI ČLÁNKY

Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Realitní franšíza Re/Max potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Franšíza realitních kanceláří se na akci měsíc.ai v pražském Karlíně podělila se svými zkušenostmi s umělou inteligencí. Současně pokračuje jejich nárůst poboček v menších městech.
Tomáš Grec získal v rámci sítě Next reality ocenění za franšízovou pobočku s největším obratem. Jak se mu podařilo tohoto úspěchu dosáhnout?
Realitní trh v porovnání s Evropou a Amerikou i metody moderního prodeje nemovitostí popisuje Mgr. Tomáš Jelínek, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Populární na fóru
Jsme obchodníci, ne prodavači
Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...
Jsme obchodníci, ne prodavači
Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!
Jsme obchodníci, ne prodavači
Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti
Mobilní domy míří do Prahy
MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu
jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...
Asociace bez dvou realitek
Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...
Asociace bez dvou realitek
Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda
myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.