Podnikání mění život

To, že chce podnikat, věděla Tereza Černá již dlouho. Proto když její manžel Dan opouštěl zaměstnání, nadešel ten správný čas udělat odvážný krok. Nejprve si Tereza zahrávala s myšlenkou literární kavárny. Manžel byl původním povolání knihkupec, ke knihám tak měli oba blízko. Chtěli vybudovat místo, kam by lidé chodil za kvalitní kávou a knihami.
Ačkoli měli poměrně jasné představy o tom, jak by jejich kavárna měla fungovat, nakonec usoudili, že by to pro ně bylo pro začátek velké sousto. Ani Tereza, ani Dan neměli žádnou zkušenosti s podnikáním. „Vždy jsme byli zaměstnanci. Manžel pracoval jako knihkupec a já i nadále pracuji ve zdravotnictví,“ říká Tereza Černá s tím, že nápad pustit se do franšízového podnikání jí vnuknul internet. „Narazila jsem na portál Franchising.cz a začala se více zajímat o tento způsob podnikání. Procházela jsem katalog firem, hodnotila, co by se nám líbilo, jaké byly požadavky na prostor, vstupní investice,“ vzpomíná Tereza Černá.
Hned na samém začátku Terezu i jejího manžela zaujala franšízová síť BON BON. Splňovala totiž kritéria výběru, která si předem stanovili. Jejich podnikání totiž muselo být zajímavé, a to jak pro ně, tak i pro zákazníky. Pravidla konceptu byla jasná a navíc reálná a splnitelná. „Sortiment byl zajímavý a hlavně chutný. O tom jsme se jeli přesvědčit do pražské prodejny BON BON v Karlově ulici,“ poznamenává Tereza Černá.
První dojem má svou váhu
Svou roli při výběru franšízového konceptu, hrála i majitelka sítě BON BON Petra Kovandová. „Velmi mile nás potěšila její osobní angažovanost. Poté, co jsme se dohodli na spolupráci, za námi několikrát za námi přijela, pomáhala nám najít vhodné prostory, zúčastnila se s námi schůzky s možným pronajímatelem. Než jsme naši provozovnu otevřeli, seznámila nás s celým konceptem a filozofií firmy,“ popisuje začátky spolupráce se sítí BON BON Tereza Černá.
Právě pomoc s výběrem vhodných prostor přišla manželům Černým vhod. Najít to správné místo v centru Ústí nad Labem jim totiž dalo spoustu práce a znamenalo pro ně pár bezesných nocí. Věděli totiž, že nechtějí jít prodejnou do žádného velkého obchodního centra. Hledali tak v jedné ze zajímavých ulic v centru města. „Chvíli jsme si už mysleli, že jsme nalezli to, co jsme chtěli a co zároveň vyhovuje podmínkám konceptu. Už jsme měli dokonce i termín předávky obchodu,“ vypráví Tereza Černá s tím, že bohužel nakonec zjistili, že prostor nevyhovuje přísným podmínkám hygieny. A tak čekalo Terezu s Danem další hledání. Nakonec však našli obchodní prostory hned naproti přes ulici.
„Se zákazníky máme vztah“
Úpravy prostoru trvaly déle, než si Dan s Terezou původně plánovali. Chtěli totiž nejprve otevřít po letních prázdninách. Těšili se na to, jak budou pomalu seznamovat zákazníky s nabídkou bonbonů a pralinek. Nakonec však otevřeli až na začátku prosince. Tedy v hlavní sezoně. „Byla to pro nás taková malá zkouška ohněm. Zájem e strany zákazníků byl opravdu velký. Dalo by se říci, že první měsíc byl velmi úspěšný,“ hodnotí zpětně Tereza Černá.
Dobrou zprávou je, že zákazníci cestu do ústecké prodejny BON BON v Pařížské ulici nezapomněli. Terezu z Danem tak může těšit, že jim milovníci sladkostí fandí, že produkty značky BON BON doporučují svým přátelům. Ba co víc, nejen že s nimi o prodejně čokolády a pralinek mluví, nezapomínají jim dát ochutnat. Samotná čokoláda je pak přesvědčí.
Nic však není zadarmo. Aby se okruh zákazníků ústeckého obchůdku zvětšil, je potřeba, aby o něm vědělo co nejvíce lidí. „Máme to štěstí, což nás mile překvapilo, že naše město je plné lidí, kteří mají chuť v něm něco dělat, organizovat a podnikat. Spolupracujeme s některými jinými živnostníky, firmami a institucemi. Jedna z posledních akcí, kterou jsme pořádali, se konala v klubovně ústeckého Muzea,“ líčí Tereza Černá.
Získání nových zákazníků však není vše, o co se musí Dan s Terezou snažit. Důležití jsou totiž spokojení zákazníci, kteří se budou vracet a přivádět s sebou i své přátele a známé. Jejich cílem je dosáhnout toho, aby jim zákazníci zůstali věrní. „Proto pro naše zákazníky realizujeme různé akce, soutěže, hry. Překvapilo nás, jak jsou naši zákazníci hraví a baví je soutěžit. Třeba jen o malé ceny,“ říká s úsměvem Tereza Černá.
Celý příběh manželů Černných si přečtěte v magazínu Vlastní firma FRANCHISING 02/2015.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!