Rodina ve franšíze

Značka ORION nebyla pro manžele Večerkovi v době, kdy otevírali svou první franšízovou prodejnu v Ostravě, žádnou novinkou. Již několik let před tím totiž se společností ORION – český obchod pro domácnost spolupracovali. „Když jsme provozovali dva smíšené obchody s elektrem, sklem a porcelánem, byli jsme jedním z odběratelů produktů této značky,“ říká Petr Večerka, franšízant sítě ORION. Postupem času se ORION stal hlavním dodavatelem domácích potřeb prodejny manželů Večerkových. „V podnikání klademe důraz na vzájemné lidské vztahy s dodavateli, jednoduše si „musíme sedět“. Po této stránce jsme si s ORIONEM rozuměli v mnoha věcech, měli jsme stejné názory, byla nám sympatická jejich snaha budovat silnou českou značku,“ doplňuje Petr Večerka.
Snadné rozhodování
Když pak tedy přišla nabídka na otevření vlastní franšízové prodejny sítě ORION, dlouho neváhali. Přišla totiž v době, kdy řešili „problém“, jak svůj byznys posunout dál, jak jej dále rozvíjet. „Cítili jsme, že potřebujeme do firmy aplikovat jiný styl práce, mít nastavená určitá pravidla, získat nové zkušenosti z odlišného vedení a fungování jiného konceptu. Také jsme dlouhodobě chtěli zkusit provozovat prodejnu v obchodním centru a dostat se do dobrého obchodního centra je bez zázemí silné firmy velmi obtížné,“ popisuje motivaci k připojení se k síti Lenka Večerková.
Jak již bylo zmíněno, manželé Večerkovi nejsou žádní podnikatelští začátečníci. Společně totiž podnikají již od roku 1990, kdy začínali podnikat v dnes, jak sami říkají, nepochopitelné sféře – organizovali kurzy hubnutí. V roce 1991 koupili dům určený k demolici a začali ho opravovat. Aby se jim vrátila investice, byli „donuceni“ v něm začít podnikat. „Rozhodnutí tehdy padlo na elektro zboží, skla a porcelánu. Po čase jsme se pak rozhodli pro odběr zboží od značky ORION, což vyústilo ve franšízovou spolupráci,“ vzpomíná Petr Večerka s tím, že první franšízový obchod otevřeli v roce 2011, do konce roku 2013 pak měli již tři. K tomu pak řídí i své dřívější dva obchody se smíšeným sortimentem.
Do byznysu byla postupně začleněna celá rodina. „S manželkou podnikáme společně a naše již odrostlé děti také v době prázdnin a dovolených neváhají přiložit ruku k dílu a zaskočit, kde je třeba. Rodina v tom tedy jede společně. Od začátku totiž fungujeme jako rodinná firma,“ vysvětluje Petr Večerka.
Jako již zkušení podnikatelé Večerkovi vědí, že za úspěchem stojí zejména mravenčí práce. Aby byl jejich byznys úspěšný, nesmí usnout na vavřínech. Stále je potřeba něco inovovat, sledovat trendy a hlavně se přizpůsobovat místu podnikání. Neustále je nutné přemýšlet o tom, jak prodejnu zviditelnit. Zapomínat se nesmí ani na péči o zákazníky. „V dnešní době, která je přesycena informačními technologiemi je potřeba s nimi pracovat a s jejich pomocí i s našimi zákazníky. Nejdůležitějším ale pro nás stále zůstává osobní přístup ke každému, kdo naši prodejnu navštíví,“ doplňuje Lenka Večerková.
Celý článek si můžete přečíst v časopisu Vlastní firma FRANCHISING (01/2015).
PŘEČTI ČLÁNKY

„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30 % pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa' vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
LUXURY FURNITURE je vlastníkem společnosti DIVANI&SOFA', špičkového nábytkového showroomu, který se specializuje na moderní, přizpůsobitelný a ekologický nábytek.
Na český trh vstupuje DPE International, která staví rodinné domy. Naučí to i franšízanty bez zkušeností z oboru.
Tradiční český výrobce oken a dveří prodává formou franšíz. Nyní pokrývá dvě třetiny republiky. Kde je šance pro nové partnery?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář