Dohnat náskok trhu

Otevření vlastního realitního startupu se ve velké konkurenci realitních kanceláří ukazuje jako mimořádně obtížné. Pro začínajícího podnikatele je například nutné vybudovat bez dlouholetých zkušeností tým makléřů, nové postupy a marketingové strategie, jejichž absence je na počátku samostatného podnikání hendikepem. „Realitní trh má již obrovský náskok a bez technologií, zavedené značky a jakékoliv konkurenční výhody při komunikaci s klientem je podnikání v realitách ekonomicky nákladné,“ popisuje výhody franšízového podnikání v realitách obchodní ředitel společnosti ERA Martin Seidl.
Realitní společnost ERA si je těchto výhod vědoma a podnikatelům, kteří si chtějí otevřít byznys v realitách, nabízí zkušenosti zavedené firmy. Cílem je přitom expanze prostřednictvím franšízových licencí do celého Česka a tento plán také kontinuálně naplňuje. V první fázi se společnosti podařilo vstoupit do všech krajů ČR a nyní se zaměřuje na vstup do zbývajících krajských měst. Pro Jihlavu a Karlovy Vary hledá vhodného franšízového partnera.
Návratnost investice do konceptu ERA Reality závisí na tom, zda je zájemce majitelem stávající realitní kanceláře, nebo startupem. „K návratnosti u majitelů realitních kanceláří dochází zpravidla rychleji vzhledem k menšímu rozsahu prvotních nákladů na vybudování provozovny. Průměrné období návratnosti investice je v průběhu prvního roku od zahájení spolupráce,“ informuje o vyhlídkách případných zájemců Martin Seidl. Je třeba ovšem počítat s tím, že výši investice ovlivňuje zvažovaný region, individuální cíle a plánovaný obrat budoucího franšízanta. Celková výše investice se přitom pohybuje v rozmezí 150 až 500 tisíc korun.
V uplynulém roce 2015 bylo otevřeno, stejně jako v roce předchozím, 12 ERA realitních kanceláří a všechny jsou vlastněny franšízovými partnery. Mezi ně patří převážně majitelé stávajících realitních kanceláří, nebo start-up podnikatelé a investoři, kteří chtěli efektivně vstoupit na realitní trh. Koncept ale nemusí lákat jen tyto dvě skupiny. Může být atraktivní i pro podnikatele, pro které je realitní segment vhodnou synergií pro současné aktivity.
Někteří zavedení podnikatelé v realitách se ale budou muset vzdát značky, pod kterou dosud podnikali. Vzhledem k tomu, že je jednotná identita automatickou součástí franšízového podnikání, nebývá rebranding pro kandidáty kamenem úrazu. „Naprostá většina podnikatelů uvažujících o franšíze má již předem jasnou představu, že fungovat pod jednotnou značkou je nezanedbatelnou výhodou. Franšíza svému vlastníkovi poskytuje příležitost využívat otevřený a kompletní koncept pro vybudování stabilní úspěšné firmy,“ popisuje výhody franšízové spolupráce Martin Seidl.
PŘEČTI ČLÁNKY

Realitní franšíza Re/Max potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Franšíza realitních kanceláří se na akci měsíc.ai v pražském Karlíně podělila se svými zkušenostmi s umělou inteligencí. Současně pokračuje jejich nárůst poboček v menších městech.
Tomáš Grec získal v rámci sítě Next reality ocenění za franšízovou pobočku s největším obratem. Jak se mu podařilo tohoto úspěchu dosáhnout?
Realitní trh v porovnání s Evropou a Amerikou i metody moderního prodeje nemovitostí popisuje Mgr. Tomáš Jelínek, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Franšízová síť realitních kanceláří i po 17 letech na trhu nachází prostor pro nové pobočky. Své portfolio nyní rozšíří i o možnosti investic.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Jsme obchodníci, ne prodavači
Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...
Jsme obchodníci, ne prodavači
Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!
Jsme obchodníci, ne prodavači
Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti
Mobilní domy míří do Prahy
MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu
jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...
Asociace bez dvou realitek
Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...
Asociace bez dvou realitek
Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda
myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.