Investice s chutí

Rozjet vlastní podnikání se sýry a delikatesami se může začínajícím podnikatelům jevit jako příliš velké riziko. Přitom je výroba a prodej sýrů oblastí, která se neustále vyvíjí a dovede zákazníky zaujmout častými novinkami. To dokládá česká firma Boutique Gurmán, která se zaměřuje především na prodej holandských sýrů. Právě sortiment z této země zažívá v posledních letech nebývalý boom, který podnikatelům umožňuje pružně doplňovat nabídku a tak tento segment maloobchodu udržovat dlouhodobě atraktivním.
Že je o tento koncept mezi českými podnikateli zájem svědčí, že se firma stabilizovala na českém trhu a ohlíží se i po slovenském a polském trhu. Po zprovoznění obchodu v Hradci Králové v druhé polovině loňského roku otevřela franšíza novou pobočku v Havířově a plánuje v blízké budoucnosti otevření dalšího obchůdku v Příbrami. Po personálních obtížích v Praze se podařilo hradeckým franšízantům převzít prostory na Vinohradech a zachovat nabídku i pražským zákazníkům. Pro Plzeň, kde se nepodařilo pobočku udržet, hledá firma nové zájemce. Celkově se na našem území nachází 21 poboček.
Firma se ale nechce rozšiřovat za každou cenu. Jejím zájmem je jít cestou kvality, proto si zájemce pečlivě vybírá. „Poměrně často se lidé ozývají a zjišťují si potřebné informace. My si ale franšízanty vybíráme a ne s každým spolupráci nakonec navážeme. Po naší zkušenosti už totiž moc dobře víme, že raději budeme mít méně poboček, ale s kvalitními lidmi, než desítky franšíz, kterým se nedaří,“ vysvětluje strategii rozšiřování majitel společnosti Boutique Gurmán Martin Svačinka.
Zájemce o franšízu musí mít smysl pro humor, protože bez něj by asi nikdo nemohl být "Vemenem", říká Martin Svačinka, majitel konceptu Boutique Gurmán.
Rozhoduje osobní vztah
K nezbytným kvalitám provozovatelů obchodů Boutique Gurmán patří osobní vztah k nabízenému produktu. Nejen, že napomáhá lepší komunikaci se zákazníky, ale i rychlejší návratnosti investice. „Když si prodejnu otevře nadšenec, jenž podnikat umí a jde do toho celým svým srdcem, může se mu investice vrátit velice rychle. Mezi zájemci ale neregistrujeme jeden konkrétní typ. Spíše jsou to lidé různorodí. Mívají kladný vztah ke gastronomii a nebojí se podnikání,“ popisuje zájemce o franšízový koncept Martin Svačinka. Průměrná návratnost investice je přitom podle majitele firmy zhruba rok a půl po otevření obchodu. Samotná investice přijde franšízanta minimálně na 450 tisíc korun.
Kvalitní výběr kandidátů se ukazuje jako klíčový i z hlediska plánování lokality, protože vytipovat předem, kde se bude konceptu dařit nejlépe, je velice obtížné. „Nezáleží na tom, zda se sýrárna nachází v obchodním centru nebo mimo něj. Daleko důležitější je, kdo v ní prodává, jak obchod vypadá a způsob vedení. Franšízant v Ostravě-Porubě si například otevřel obchod ve staré zástavbě, kde bydlí starší lidé, a víte, jak se mu daří? Další úspěšnou prodejnou je malinký obchod v ostravském nákupním centru Avionu nebo třeba v olomoucké Galerii Šantovka,“ dodává Svačinka.
Vlastní cestou
S ohledem na dynamicky se rozvíjející trh sýrů a odlišující se nabídku lze na možnost investování do obchodu Boutique Gurmán pohlížet jako na slibnou příležitost, obzvlášť mají-li žadatelé o franšízu k sýrům pozitivní vztah. Úspěšní zájemci se pak mohou stát součástí firmy, o jejímž sebevědomí svědčí, že navzdory silné konkurenci nemají ostatní obchodníci na výběr sortimentu v obchodech žádný vliv. Ten je vybírán průběžně z domácích a zahraničních zdrojů tak, aby prodejci v Česku mohli neustále nabízet něco nového. „Na českém trhu jsme nezaznamenali žádné posuny. Je to především proto, že se na nikoho neohlížíme a jdeme vlastní cestou,“ shrnuje filozofii firmy její ředitel.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!