Máme osvědčený a fungující koncept
Můžete zhodnotit činnost konceptu za poslední rok?
Franšízový systém Body Express byl dokončen v první polovině roku 2015. Máme tedy za sebou přibližně rok činnosti. Výsledkem jsou celkem 4 pobočky, z nichž nejstarší funguje rok a nejmladší právě odstartovala. Vzhledem k tomu, že působíme na nově se tvořícím trhu s EMS studii (EMS = elektrická stimulace svalů, pozn. red.), je to vývoj velice zajímavý a rychlý. V rámci trhu můžeme mluvit o nárůstu ve stovkách procent za rok. Stejně tak jednotlivá studia sítě Body Express vykazují nárůst klientů v desítkách až stovkách procent měsíčně.
Co se podařilo a na čem byste rádi zapracovali?
Na začátku jsme pracovali s dvěma hlavními zdroji informací. Velice cenné informace nám poskytla ve světě nejúspěšnější síť EMS studií, působící mnoho let v německy mluvících zemích. Druhým zdrojem byly naše více než 15 leté zkušenosti z trhu fitness, kde jsme provozovali členský fitness klub. Společně pak tyto informace daly základ pro cíle, metodu a procesy fungování studií Body Express. Celý systém nám pomáhal zpracovat franšízový poradce podle českých i evropských franšízových standardů. V pilotním provozu jsme vše ověřili a doladili a nyní máme osvědčený fungující koncept.
"Z ekonomického hlediska jde o velmi efektivní koncept. Na 50m² s kompletní investicí 980 000 dosahuje zaběhnuté studio měsíčních tržeb mezi 150-350 tisíci. Při dodržení všech postupů je návratnost kompletní investice do 1 roku od otevření," říká Tomáš Krmíček.
V čem je koncept pro franšízanty atraktivní?
Zaměřili jsme se na ryzí a nejefektivnější způsob tréninku s EMS, aby klienti měli co nejlepší výsledky a přitom obětovali pouze 20 minut svého času týdně. Efektivitu tréninku s EMS jsme doplnili o stejně efektivní procesy uvnitř každé provozovny. V oblasti osobních služeb a práce s lidským tělem není jednoduché nastavit a dodržovat standardy na všech úrovních. Podívejte se na tradiční fitness trh. Každý to dělá jinak, každý si tak trochu dělá, co chce. A klient často nemá představu, co za své peníze vůbec dostane. Zejména trenéři mají vždy tendenci vnášet do provozu svůj vlastní (jiný) pohled na věc. Často v přímém rozporu se zájmy provozovatele. V Body Express se nám podařilo vytvořit takový systém, který je velmi vstřícný a přátelský ke klientům, ale zároveň stojí na přesných standardech. Provozovatel se tak vždy může spolehnout, že jeho studio šlape, jak má.
Jaký evidujete zájem potenciálních partnerů o vaši licenci?
V tuto chvíli máme studia v Praze a v Brně. V několika dalších městech jednáme s potenciálními partnery. Tempo otevírání nových poboček chceme do konce roku zdvojnásobit. Máme takový koncept, který se hodí i do menších měst. A to jak strukturou, tak rozsahem potenciálních klientů.
Jsou nějaké faktory bránící šíření konceptu?
Obecné povědomí o EMS je zatím docela malé. Jde v Česku o novinku v oblasti udržování těla v kondici. Trh je zatím téměř prázdný. Proto musíme někdy dělat i osvětu. Nejen že vysvětlujeme Jak, ale je třeba vysvětlit i Co.
Jak pomáháte franšízantům v podnikání?
Franšízant od nás dostane kompletní „noty“, jak na to. Samozřejmostí je zpracovaná Provozní příručka, design studia i vybavení. Pomůžeme s výběrem místa provozovny, na potřebnou oblast získá exkluzivitu území. Nemalou pomocí je automatizovaný rezervační a informační systém a centrální marketing jak v odborných médiích, tak na internetu a sociálních sítích. Klíčem úspěchu je však hlavně perfektně vytrénovaný personál. Otevření nového studia předchází rozsáhlé školení týmu, v průběhu provozu pak průběžná školení, hot linka nebo moderované odborné fórum. Klient vždy musí vidět, že jeho trenér je nejen přátelský a lidský, ale i odborně erudovaný.
Na jakém produktu franšízanti nejvíce vydělávají?
Nabídka studia Body Express je jednoduchá, tvoří ji výhradně služby. Nejčastější z nich je aktivace svalů celého těla 1x20 minut týdně v rámci programu EMS Znám nabízeného samostatně nebo v rámci několikatýdenních programů. Ušetříme lidem hodiny a hodiny dřiny ve fitness centru a navíc s lepším výsledkem.
Kolik máte celkem poboček a kolik je franšízových?
Celkem 4 pobočky, z toho 2 franšízové.
Plánujete otevírat nové franšízové pobočky?
Ano, zájem máme obecně o sídla nad 10 tisíc obyvatel nebo i menší v okolí velkých měst.
Chystáte pro franšízanty a zákazníky nějaké novinky?
Sama metoda EMS je obrovská novinka. A ještě nějaký čas zůstane.
PŘEČTI ČLÁNKY
Franšíza s věrnou klientelou
/13.10.2025
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
Franšízová síť Original Barber Shop má už přes 60 provozoven a dál expanduje. Franšízantům nabízí tři možnosti spolupráce.
Když se řekne franšízové podnikání, většina si vybaví větší město a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to jde i jinak. Jejich koncept pracuje s věrnými klienty.
„Díky silné databázi zákazníků umíme generovat návštěvnost do obchodů. Marketing zajišťujeme centrálně, franšízant na to není sám," říká retail director Yves Rocher Jérôme Poussin.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Vydělávejte s úsměvem
Nová franšízová příležitost na obzoru. Podnikatelská šance pro kosmetické salony i zubní ordinace...
Cesta za rozvojem
krasny e-shop www.hgmbizuterie.cz
Cesta za rozvojem
Jednání mně překvapilo, mají to vymyšlené opravdu do všech detailů. Podnikatelský plán Vám vypracují na míru, podpora maximální a garanci zisku nejenom...
Cesta za rozvojem
Zatím jsem ze společností jenom v jednání, ale můžu vřele doporučit! Mají skvělý přístup, a s garancí to myslí vážně. Děkuji portálu Franchising za tuto...
Franchisa pro každého
Je dobré, že Amaryllis se zaměřil i na malé podnikatele, nové koncepty zní zajímavě
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, děkujeme Vám za Váš zájem o EXPRESKU na Kladně. I zde plánujeme EXPRESKU otevřít. Budeme Vás informovat na našich webových stránkách www.expreska.cz. Těšíme se...
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda plánujete otevřít pobočku na kladně?Děkuji a přeji hezký den.