Chceme oslovit i obchodníky s textilem
Můžete zhodnotit činnost franšízového konceptu Tamaris za poslední rok?
V rámci Česka jsme se v uplynulém roce zaměřili hlavně na rozvoj stávajících ploch. Nyní se opět vracíme k expanzi. Tu jsme zahájili letos na jaře otevřením nového konceptu Tamaris storu v Praze v OC Palladium. Na tento projekt jsme dlouhodobě čekali a byli jsme potěšeni, že právě Praha byla vybrána pro otevření jednoho z prvních tří prototypů nového konceptu.
Co se podařilo a na čem byste rádi zapracovali?
Podařilo se nám vybudovat jeden z nejhezčích obchodů s obuví na světě. A to naprosto bez nadsázky. Na celém projektu Tamaris storu 2.0 pracovalo celkem 20 lidí. Z toho polovina externistů specialistů. Cílem bylo, aby se zákaznice cítily v obchodě jako doma. Při vchodu do obchodu se cítíte jako v předsíni, volně přejdete do kouzelné šatny, kde si vybíráte, které boty si obujete a jakou kabelku k tomu zvolíte. Vybranou obuv si vyzkoušíte v pohodlné sedací soupravě jako v obýváku. A při placení máte pocit, že stojíte u barového pultu v kuchyni. Obchod prostě vyvolává příjemnou atmosféru domácího prostředí.
„Každou plochu posuzujeme individuálně. Vždy projdeme se zájemcem všechny podklady, kalkulace a navštívíme dané místo. Naším cílem je najít nejvyšší výnosnost pro našeho obchodního partnera,“ říká obchodní ředitelka společnosti Afeli s.r.o. Iva Macháčková, která značku Tamaris v Česku zastupuje.
V čem je koncept pro franšízanty atraktivní?
Náš koncept je atraktivní hlavně tím, že neplatíte žádné franšízové poplatky a přitom dostáváte veškeré know-how jako u franšízy. Návratnost investice je obvykle tři, maximálně čtyři roky. Počítáme s návratností vstupní investice do tří, nejvýše čtyř let. Každou plochu posuzujeme individuálně. Vždy projdeme se zájemcem všechny podklady, kalkulace a navštívíme dané místo. Naším cílem je najít vždy nejvyšší výnosnost pro našeho obchodního partnera.
Jsou nějaké faktory, které brání šíření konceptu Tamaris?
To, co brání šíření značky je nedostatek vhodných ploch, kde je nájem přiměřený lokalitě. Obvykle je to tak u nákupních center, které mají vysoké nájmy a raději po roce vystřídají nájemníky, než aby snížili cenu.
Jak pomáháte franšízantům v podnikání?
Naše pomoc začíná počáteční analýzou efektivnosti prodejny. Dále pomáháme s celým projektem, včetně plánů elektroinstalace. Dodání nábytku je samozřejmost. Další podporu získávají partneři školením personálu nebo ekonomickým poradenstvím a k dispozici jsou jim informace ohledně módních trendů. Hlavní podpora pak spočívá ve výrazné mediální kampani.
Kolik máte celkem poboček a kolik je franšízových?
Celkem máme v Česku zhruba 300 prodejních míst a z toho 13 systémových partnerství, které představují nadstandartní formu spolupráce mezi distributorem a maloobchodníkem.
Plánujete otevírat nové franšízové pobočky?
Plány se liší podle lokality. V Praze a v menších městech plánujeme otevírání poboček v rámci formátu shop-in-shop, což znamená, že naše obuv se bude prodávat jen na části obchodu. Chceme tak oslovit i obchodníky s textilem, kteří mohou k stávajícímu prodeji přiřadit i nabídku obuvi.
PŘEČTI ČLÁNKY

Volný čas po práci pro většinu lidí znamená příjemné aktivity, zároveň je to také podnikatelská příležitost. Franšízová síť Regatta to naučila už přes 250 franšízantů v Evropě.
„Esotiq funguje na základě depozitního modelu, takže franšízantům nevznikají náklady na skladování zboží, "říká Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Stačí zajistit prostor o velikosti minimálně 50 m2, mít finanční prostředky na jeho proměnu a vybavení a můžete začít podnikat. Třeba se spodním prádlem.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Jedinečnost z druhé ruky
Oblečení ze second handu je vždy jedinečné. Není to jako když všichni nakupují v jednom obchodě a pak má každý to stejné oblečení. Já má ráda second hand...
Malá velikost, velký zákazník
Nabízím k převzetí franchisovou prodejnu 5.10.15. Více informací na tel. 607 975 186
Oblečení s vlastním stylem
Zdravím .poraďte jak otevřít svůj obchod cipo baxx
MZGZ neúčtuje
Příspěvek byl smazán vzhledem k reklamnímu sdělení. Redakce Franchising.cz
Jak kontaktovat poskytovatele franchisingu
Zdravím,rád bych se zeptal, jak vlastně předání mého kontaktu poskytovali franchisigu probíhá. Měl bych zájem o konkrétního poskytovatele a dozvěděl se bližší...
Luxus z jihu
lidicky krasny e shop www.hgmbizuterie.cz
Z Loun do Karlových Varů
I would like to ask you, when are you plannnig to open your new shop in Karlovy Vary. It will be take place this year? Thanks you for your answer.
Láska, vášeň i peníze
Tento koncept se mi velmi líbí a přeji Vám hodně zdaru při Vaši práci.Bc.Martina Mikšíková www.zdravetelozdravyduch.webnode.cz