Licence na uzeniny

Zákazníci v prodejnách potravin se stále více zajímají o původ a složení kupovaných produktů. Tomuto trendu v segmentu masa a uzenin vychází vstříc franšíza Uzenářství Chodura, která v letošním roce výrazně rozšířila prodej trvanlivých uzenin z vlastní produkce. S odstupem času hodnotí centrála tento krok velmi pozitivně, protože si nový sortiment získal příznivce jak mezi stávajícími, tak novými zákazníky.
Konkurence ze strany nových konceptů zaměřených na kvalitní potraviny se vedení firmy neobává. Podle jednatelky franšízové sítě Hany Zapletalové oslovují specifický segment zákazníků, který tento typ prodejen systematicky vyhledávají a svým charakterem se zaměřují spíše na velká města. V konkurenčním prostředí kvalitních potravin centrála naopak zaznamenává rostoucí zájem ze strany zákazníků o svého konkrétního řezníka či uzenáře. „Přesně toto je náš cíl, vytvořit si okruh svých zákazníků, kteří se k nám vracejí,“ říká Hana Zapletalová.
V současné době je v provozu 12 vlastních prodejen a 4 franšízové. Pro příští rok plánuje centrála otevření šesti až sedmi vlastních obchodů a počítá se i s franšízovými. V současnosti jsou v provozu vlastní obchody například ve Vizovicích, Ostravě nebo v Orlové a tři franšízová řeznictví se nachází v hlavním městě. Z míst, která dosud nejsou obsazená má centrála zájem zejména o západní, jižní a severní Čechy. Z moravských lokalit by chtělo vedení společnosti zprovoznit také pobočky v Brně.
Příprava nové franšízové prodejny je podle Hany Zapletalové poměrně dlouhý proces. Po počátečním kontaktu získá nový zájemce o franšízovou licenci základní informace o konceptu a navštíví i zázemí nejbližší prodejny. Následně odborníci posoudí zájemcem vybranou lokalitu a po skončení této etapy se kandidát rozhoduje, zda chce v procesu přistoupení pokračovat.
Provozování prodejny Uzenářství Chodura je specifické svými požadavky jednak na vybavení prodejny i jejího zázemí, i požadavky na personál prodejny. Zájemci musí podle jednatelky společnosti počítat i s náročností sledování všech legislativních podmínek, které na prodejny s potravinami kladou všechny instituce pověřené kontrolou kvality prodeje potravin koncovému zákazníkovi.
Pro nejbližší období nechystá centrála v konceptu žádné zásadní změny a momentálně se intenzivně připravuje na zvládnutí největší kulminační špičky prodeje, kterou představují Vánoce. Pro prodejny je toto období vrcholem sezóny s největšími tržbami v průběhu celého roku. „Připravujeme i speciální vánoční výzdobu prodejen, která je obdobná pro všechny prodejny, vlastní i frašízové,“ komentuje nejbližší plány Hana Zapletalová.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!