Šikovní franšízanti vždy uspějí
Franšízový koncept Smilepoint se u nás začal rozvíjet loni, roste od té doby o vaše služby zájem?
Zájem ze strany zákazníků o tuto službu neustále narůstá, často se stane, že lidé poptávájí služby v místech, kde ještě nemáme pokrytí, a v dosahu ani jednu pobočku. Naše firma byla založena v roce 2015. Smilepartner CZ je výhradním partnerem značky Smilepoint pro naši republiku. Loni jsme tak začali naplno nabízet rozšiřování franšízy v ČR.
Jak se ukázalo, nejatraktivnější je pro podnikatele koncept Smilepoint díky poplatku, který je velice nízký, určitě bezkonkurenční. Poptávka po našich službách narůstá, a my bychom rádi všechny potenciální zákazníky uspokojili.
Platí pro váš koncept stále strop 50 bělících center v ČR?
Pobočky máme v tuto chvíli 4, z toho 3 jsou franšízové, a poslední je referenčním salonem v Brně. Náš koncept je od počátku nastaven tak, jak bychom si přáli mit síť rozvrženou, tedy co nejefektivněji. Počítáme, že jeden salon Smilepoint je určený zhruba pro 200 000 lidí a to při zhruba 10 milionech obyvatel v ČR vychází po propočtech celkem na 50 poboček. Proto byl maximální počet Smilepointů stanoven na 50. Důvodem je hlavně záruka ze strany společnosti, že si naši franšízanti nebudou přímo konkurovat v místě podnikání.
Vezměme si příkladem třeba takový Havířov, tam by mohla být úspěšná určitě pouze jedna pobočka, v takové Ostravě už klidně i dvě. Stejně tak v Brně i dalších větších městech.
Čekají vaše franšízanty v dohledné době nějaké zásadní změny? Dotknou se případně i klientů?
Pro franšízanty připravujeme zatraktivnění nabídky ke spolupráci změnou smlouvy v oblasti povinného odběru. Nejprve přišlo zohlednění nabídkou takzvaných Odběrových prázdnin na 6 měsíců, nyní je chceme zcela zrušit, a do smlouvy zakotvit nepovinný odběr. Franšízant si poté bude moci objednat materiál pro bělení zubů až v momentě, kdy jej bude potřebovat, ale v balíku minimálně 15 kusů bělících sad.
Pro zákazníky se nic nezmění, ceny zůstávají, bonusové programy a rámce slev si určují franšízanti sami. Je to jejich marketingové rozhodnutí, s tím, že jsou samozřejmě povinni nás o změnách informovat.
Značka Smilepoint podporuje charitativní organizaci bývalé Miss ČR Michaely Salačové (uprostřed)
Máte na nové franšízanty nějaké speciální požadavky?
Jsme novější značka na trhu, která má ovšem ve světě své jméno. Oblast služeb krásy a zdraví se u nás začíná teprve rozvíjet, lidé projevují zájem na sobě a svém vzhledu dlouhodobě pracovat a zlepšovat se. To by mělo také naše případné partnery zlákat, aby zkusili začlenit náš produkt do svých stávajících služeb.
Ani pro začínajícího podnikatele, který se rozhodne mít svou pobočku, není počáteční investice nějak závratná, za cenu 109 tisíc korun (bez DPH) získá vše potřebné pro výkon, a k tomu 100 kusů bělících sad do začátku.
Speciální požadavky žádné nemáme. Ani vyhraněnou představu, jak by měl náš partner vypadat, hlavní je chuť se připojit a pracovat. Firma se i letos soustřeďuje na získávání nových partnerů a zákazníků jak reklamou, tak zatraktivněním nabídky salonů.
Koncept pochází z Maďarska, kde se Smilepointu vlastně daří nejlépe?
V Maďarsku, kde Smilepoint v Evropě začal, se daří domácí značce skvěle. Tamní zákazníci tuto službu vyhledávají opakovaně, což je samozřejmě i náš plán, náš cíl. Slovensko je na tom o něco hůře, ale i tam se koncept chytl, a nadále se rozvíjí.
Na jakých místech vaše pobočky nejvíce prosperují?
Ideální místo je určitě takové, které je již spjato se službami v oblasti zdraví a krásy. Takové kosmetické studio, kadeřnický salon, wellness centrum, to jsou ta pravá místa. Je mnoho i takovýchto víceúčelových obchodních center, kde by se pobočka uchytila. O úspěchu však rozhoduje šikovnost provozovatele. Je to především o tom, jak umí kdo produkt nabídnout a prodat. Rozjezd tohoto typu podnikání může být někde na delší trať.
Náklady na vybudování pobočky nejsou velké. Stačí velmi malý a útulny prostor, na jedno křeslo o velikosti kolem 6 m2. Samozřejmostí je kout s umyvadlem, dobrým světlem a zrcadlem.
Snažíme se spolupracovat na úrovni, úspěch našich franšízantů nás samozřejmě těší. Přejeme jim úspěch, snažíme se je maximálně podporovat při vznesených připomínkách a nápadech. Od počátku se snažíme mít ten zdravý lidský přístup, a naslouchat a vyhovět franžízantům i klientům k tomu jistě patří.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Franšízová síť klinik Nutriadapt navyšuje počet poboček a optimalizuje jejich ziskovost díky promyšleným službám," říká jednatelka společnosti Marta Nosková.
Franšízová síť Contours Fitness pro ženy odstraňuje bariéry při jejich cestě za lepší postavou a dobrým pocitem. Nové podnikatelské příležitosti stále nabízí dalším franšízantům
Hladká kůže bez chloupků a nedostatků se stále nosí. Aby taková pokožka i zůstala, je potřeba procedury opakovat. Přesně na tom stojí byznys model DepilConcept.
Pánské vousy hlásí návrat do módy už pár let. Zanedbaná image je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom umí vydělat.
U solné terapie toto známé rčení skutečně platí. Franšízové Centrum Solné terapie CST ze Slovinska na tom staví úspěšný byznys. Nyní míří i na český trh.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
Tak trochu jiná točená je franšízová síť s kompletním vybavením pro točenou zmrzlinu. Plány pro blížící se sezónu prozradila Markéty Fréharová, manažerka pro rozvoj franšíz.
Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Populární na fóru
Vydělávejte s úsměvem
Nová franšízová příležitost na obzoru. Podnikatelská šance pro kosmetické salony i zubní ordinace...
Cesta za rozvojem
krasny e-shop www.hgmbizuterie.cz
Cesta za rozvojem
Jednání mně překvapilo, mají to vymyšlené opravdu do všech detailů. Podnikatelský plán Vám vypracují na míru, podpora maximální a garanci zisku nejenom...
Cesta za rozvojem
Zatím jsem ze společností jenom v jednání, ale můžu vřele doporučit! Mají skvělý přístup, a s garancí to myslí vážně. Děkuji portálu Franchising za tuto...
Franchisa pro každého
Je dobré, že Amaryllis se zaměřil i na malé podnikatele, nové koncepty zní zajímavě
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, děkujeme Vám za Váš zájem o EXPRESKU na Kladně. I zde plánujeme EXPRESKU otevřít. Budeme Vás informovat na našich webových stránkách www.expreska.cz. Těšíme se...
17 poboček za 9 měsíců
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda plánujete otevřít pobočku na kladně?Děkuji a přeji hezký den.