Slovo LEGO je zkratka dvou dánských slov „leg“ (hrát si) a „godt“ (dobře), tudíž něco ve smyslu "Dobře si hrát".
Pátek
10.03.2017
Výrobce hraček LEGO byl pro letošek jmenován nejrychleji rostoucí značkou světa. Druhý zůstal Google, třetí skončila firma Nike.
 

Žebříček nejhodnotnějších značek na světě vydává každoročně poradenská společnost Brand Finance. Jeho součástí je i hodnocení výkonnosti jednotlivých firem, kdy se vedle hodnoty značky na trhu porovnává i růst popularity společností a jejich image v globálním měřítku. Společnost LEGO je podle hodnocení skrze takzvaný Brand Finance Brand Strength Index (BSI) nejlépe hodnocená v tomto směru především za znalost, věrnost, propagaci značky, marketing investice, spokojenost zaměstnanců a korporátní pověst.

Síla značky je způsobena pevnými stavebními kameny - jejími cílovými zákazníky jsou lidé napříč generacemi, což jí pomáhá v pokračujícím nárůstu popularity. Pro dospělé znamená LEGO nostalgii po dětství, dětem pak přináší tvůrčí svobodu, uvádí Brand Finance. Značka se nevymezuje ani například vůči pohlaví, a oslovuje dívky i chlapce. Kolem roku 2000 přitom mezinárodní společnost stála těšně před bankrotem. Málokdo by tehdy asi čekal, že se výrobce plastových skládacích hraček a stavebnic dokáže dostat zpět do ziskových čísel.

V LEGO® příběhu jsou stopy historie

V roce 2004 vše změnil nový výkonný ředitel Jorgen Vig Knudstorp, pod jehož vedením začala společnost lépe kontrolovat náklady na výrobu, a učinila další nepopulární opatření. Vstříc vyšla naopak spotřebitelům, a jejich přáním, zákazníci a fanoušci se dnes díky Knudstorpovi mohou podílet na rozvoji značky. Mezi nimi také LEGO hledalo nástupce, když se v krizovém období rozhodlo propustit mechaniky a designéry, kteří pro firmu pracovali od 70. a 80. let. Poslední 3 roky navíc věhlas značky roste i díky 3D filmům (LEGO® příběh).

Dánský zakladatel Ole Kirk Kristiansen (vpravo) vymyslel hlavní motto konceptu LEGO o smysluplných hrách v roce 1932. Firma je od založení předávána z otce na syna, nyní ji vlastní Kield Kirk Kristiansen (vlevo).

České děti mohou LEGO využívat i díky franšízovým sítím Bricks4Kidz. Programy společnosti Kostky pro děti s.r.o. se specializují na stavebnice LEGO® Technic, která dětem umožňuje sestavit modely a poznat, jak fungují některé technické výrobky. Příbuzná značka oblečení LEGO® wear je přizpůsobena potřebám dětí v různém věku, a navazuje přímo na známé stavebnice LEGO®. Majitelem licence pro náš trh je společnost Smart Life. Modely jsou díky nápisům a obrázkům jednoznačně identifikovány (např. NINJAGO, FRIENDS, HERO FACTORY, STAR WARS aj.). Podnikat s těmito koncepty je jednoduché. Obě společnosti nechávají partnerům i možnost si svobodně zvolit formu spolupráce, pobočku Bricks4Kidz lze například provozovat z domova.

Desítku franšízových poboček má také koncept Brick By Brick, který dětem ve věku 2 - 10 let přibližuje prostřednictvím kostek LEGO základy technických oborů. Franšízanti dostávají opět k dispozici propracovanou metodiku práce s jednotlivými modely stavebnice, jež se specializují na STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Poskytovatelem licence v ČR je EMPIRE THE KNOW - HOW INSTITUTE, který se snaží vzdělávací kurzy propojovat se světem her a zábavy.


Populární na fóru

Köp / få billig fentanyl online utan recept,

Köp Ksalol receptfritt nu i Sverige Webbplats ; https://malmoapotek.com/produkt/amfetamin/ Telegram :https://t.me/+LbJ9ijNCwa9hMDNk Var kan du beställa högkvalitativa...

1 komentář(e)
posledni 28.11.2024
Jedinečnost z druhé ruky

Oblečení ze second handu je vždy jedinečné. Není to jako když všichni nakupují v jednom obchodě a pak má každý to stejné oblečení. Já má ráda second hand...

1 komentář(e)
posledni 17.01.2019
Malá velikost, velký zákazník

Nabízím k převzetí franchisovou prodejnu 5.10.15. Více informací na tel. 607 975 186

1 komentář(e)
posledni 12.03.2018
Oblečení s vlastním stylem

Zdravím .poraďte jak otevřít svůj obchod cipo baxx

1 komentář(e)
posledni 16.04.2016
MZGZ neúčtuje

Příspěvek byl smazán vzhledem k reklamnímu sdělení. Redakce Franchising.cz  

1 komentář(e)
posledni 18.06.2015
Jak kontaktovat poskytovatele franchisingu

Zdravím,rád bych se zeptal, jak vlastně předání mého kontaktu poskytovali franchisigu probíhá. Měl bych zájem o konkrétního poskytovatele a dozvěděl se bližší...

1 komentář(e)
posledni 17.03.2015
Luxus z jihu

lidicky krasny e shop www.hgmbizuterie.cz

1 komentář(e)
posledni 12.02.2015
Z Loun do Karlových Varů

I would like to ask you, when are you plannnig to open your new shop in Karlovy Vary. It will be take place this year? Thanks you for your answer.

1 komentář(e)
posledni 05.03.2012