Benetton chystá proměnu
Italská oděvní značka United Colors of Benetton představila novou strategii pro svoji mezinárodní franšízovou síť. Maloobchodní prodej by měl probíhat díky ní za bližší spolupráce franšízantů s vedením společnosti Benetton Group tak, aby bylo možné podílet se v rámci firmy na ověřených a úspěšných obchodních modelech, postupech a vztazích. Značka si od nové strategie slibuje přínos pro obě strany. V tuto chvíli má Benetton globálně na 5 tisíc prodejen, z toho 4 tisíce z nich jsou franšízy.
Integrace franšízantů s centrálou je podle CEO Marca Airoldiho reakcí na rychlý a často velmi obtížně čitelný vývoj na trhu. Obchody, které spravuje přímo centrála, by se měly stát jakousi testovací laboratoří, která bude ozkoušené obchodní modely předávat dále franšízantům. Ti zůstanou nosnou páteří celého obchodního systému proslulé italské oděvní firmy, budou ovšem více zapojeni do řízení a plánování celé společnosti.
"Chceme se zaměřit co nejvíce na spotřebitele, a uvést do praxe způsob, jak jeho přáním a požadavkům vyhovět co nejrychleji," uvedl na setkání 350 současných i budoucích franšízantů Benettonu z 12 evropských zemí ředitel franšízové sekce Christian Prazzoli. Podle něho strategie Franchising 2.0 pomůže Benettonu také propojit kamenné obchody s internetovým prodejem. Vychází přitom z myšlenky, že digitalizace a e-commerce není pro obchod překážkou, ale výhodou, které je třeba využít.
Nabídka na míru díky telefonu a mobilní aplikaci
V budoucnu by měl mít personál obchodů například v dispozici mobilní aplikaci, která ho bude informovat, o jaké zboží mají zájem lidé na internetu, a jaké nikoliv, jaká velikost se prodává nejvíce, jakou barvu mají aktuálně zákazníci v oblibě, a podobně. Každému zákazníkovi bude moci prodavač i díky znalosti jeho vkusu a zájmu skrze mobilní telefon sestavit a nabídnout speciálně pro něho vybranou kombinaci oblečení.
United Colors of Benetton má v Česku osm obchodů ve velkých městech jako je Brno, Zlín, Ostrava, a samozřejmě Praha. Jestli se budou změny v obchodní strategii týkat také jich, není dosud jasné.
Prazzoli je přesvědčený, že díky této komunikaci obou segmentů prodeje bude služba zákazníkům flexibilnější, rychlejší, i komplexnější. Nová strategie by měla přinést franšízantům Benettonu také větší podporu při vedení pobočky a to především v klíčových momentech jako například těsně po otevření obchodu, či na vrcholu prodejní sezony.
Další výhodou by měl být lepší "přenos" know-how značky Benetton mezi jednotlivými obchody a jejich majiteli. Specializovaní manažeři by měli dostat na starosti předem určené země a území. Expanze a změna prodejní strategie je reakcí také na nepříliš obchodně úspěšné období. Značka Benetton uzavřela rok 2015 s hrubým provozním ziskem (EBITDA) 54 miliony eur, což představuje meziroční nárůst o 34,5 %. Firma však zůstala i nadále v červených číslech se ztrátami ve výši 46 milionů eur.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Esotiq funguje na základě depozitního modelu, takže franšízantům nevznikají náklady na skladování zboží, "říká Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Jsme velmi rádi, že i přes nepříznivou ekonomickou situaci v maloobchodě se všem prodejnám podařilo růst,“ říká franšízor Tomáš Voženílek.
Stačí zajistit prostor o velikosti minimálně 50 m2, mít finanční prostředky na jeho proměnu a vybavení a můžete začít podnikat. Třeba se spodním prádlem.
Rodiče malých dětí jsou velmi loajální zákazníci. Najdou-li značku oblečení, která jim vyhovuje, jsou jí věrní. Sází na to i franšíza Coccodrillo.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Děti ve škole tráví většinou minimálně 12 let. Mnozí z nich potřebují pomoc s učením. Franšíza Škola Populo nabízí profesionální řešení jako podnikatelskou příležitost.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Populární na fóru
Köp / få billig fentanyl online utan recept,
Köp Ksalol receptfritt nu i Sverige Webbplats ; https://malmoapotek.com/produkt/amfetamin/ Telegram :https://t.me/+LbJ9ijNCwa9hMDNk Var kan du beställa högkvalitativa...
Jedinečnost z druhé ruky
Oblečení ze second handu je vždy jedinečné. Není to jako když všichni nakupují v jednom obchodě a pak má každý to stejné oblečení. Já má ráda second hand...
Malá velikost, velký zákazník
Nabízím k převzetí franchisovou prodejnu 5.10.15. Více informací na tel. 607 975 186
Oblečení s vlastním stylem
Zdravím .poraďte jak otevřít svůj obchod cipo baxx
MZGZ neúčtuje
Příspěvek byl smazán vzhledem k reklamnímu sdělení. Redakce Franchising.cz
Jak kontaktovat poskytovatele franchisingu
Zdravím,rád bych se zeptal, jak vlastně předání mého kontaktu poskytovali franchisigu probíhá. Měl bych zájem o konkrétního poskytovatele a dozvěděl se bližší...
Luxus z jihu
lidicky krasny e shop www.hgmbizuterie.cz
Z Loun do Karlových Varů
I would like to ask you, when are you plannnig to open your new shop in Karlovy Vary. It will be take place this year? Thanks you for your answer.