Franšízy mezi TOP značkami

Agentura Millward Brown vydala opětovně aktualizovaný žebříček BrandZ Top 100. Hodnotu značky určuje pravidelně na základě údajů o současných a očekávaných ziscích, a také podle průzkumu mezi dvěma miliony klientů ze 30 zemí světa. Seznamu dlouhá léta vévodí globální technologické společnosti. Letos se do čela žebříčku podařilo probojovat i několika franšízovým společnostem. Jedná se výhradně o známé americké fastfoodové řetězce: McDonald’s, KFC, Starbucks a Subway.
Světově nejuznávanější značkou zůstává i nadále Google, jehož hodnota se aktuálně uvádí na přibližné částce 235 581 miliard dolarů. Meziročně tak hodnota největšího webového vyhledávače světa narostla o celých sedm procent. Druhý Apple stoupl o 3 % na necelých 235 miliard dolarů, třetí Microsoft má nyní hodnota asi 143 miliard dolarů. Celková hodnota stovky nejcennějších značek světa oproti loňskému roku stoupla o osm procent na 3,6 biliónu dolarů (84 biliónů korun).
Silná čtyřka fastfoodům vládne
Většina společností na vrcholu TOP 100 pochází ze Spojených států. Maloobchod zastupuje v první desítce čtvrtý internetový prodejce Amazon. První desítku uzavírá franšízový řetězec rychlého občerstvení McDonald’s s přibližnou hodnotou 97 miliard dolarů. Kavárenská síť Starbucks skončila 22, kuřecí specialista KFC je na 45. místě, a síť bageterií Subway obsadila 81 místo.
Do první desítky se tento rok poprvé probojovala čínská technologická značka Tencent, když skončila na osmém místě.
Největší růst ovšem loni zaznamenala opět společnost Amazon, která zvýšila svoji hodnotu o více než 40 miliard dolarů. Následovaly společnosti Google, Apple, Microsoft, a Facebook, který skončil v celkovém hodnocení pátý. Hodnota značek pěti technologických gigantů tvoří 25 % souhrnné hodnoty všech firem v TOP 100. Při procentuálním hodnocení růstu hodnoty bodovala také firma Adidas, jejíž cena měla vzrůst během roku o takřka 58% na 8,3 miliard dolarů.
Výsledky celkově potvrzují loňské predpovědi americké poradenské společnosti s tím, že podoba zákaznického servisu i maloobchodu se bude rychle měnit spolu s nárůstem moderních technologií a propojováním s klasickými obchodními metodami a způsoby prodeje.
PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Franšízing způsobil revoluci v globálním podnikání tím, že umožnil rychlou expanzi s osvědčeným obchodním modelem. Objevte největší franšízové sítě, které formují průmyslová odvětví po celém světě.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
Soutěž každoročně oceňuje úspěšné franšízové koncepty, které splňují Etický kodex franšízingu. Které letos uspěly?
V roce 2023 u nás otevřel jeden ze světově nejznámějších franšízových řetězců fast foodu šest nových restaurací. Jaké mají další byznysové plány?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI