Podnikání s chutí

Každá firma si v počátcích podnikání přeje prorazit a etablovat svou novou značku na trhu. Tuto fázi má již za sebou společnost Oxalis Čaj&Káva, jejíž počátky sahají do jara roku 1998. Svůj franšízový systém začala společnost rozvíjet v roce 2012, kdy se započala nová epocha franšízingu. Aktuálně provozuje Oxalis jako jediný na tuzemském trhu síť prodejen s čajem a kávou, přičemž celkový počet maloobchodních prodejen je na 58, z toho 29 franšíz. Mezi výhody konceptu patří silná poptávka po tomto vyhledávaném sortimentu a v neposlední řadě také nízké pořizovací náklady.
V dobách, kdy firma začala licence nabízet, byl zájem o nabízené produkty podle majitele firmy Petra Zelíka výraznější, protože trh nebyl pokrytý. Zájem je nicméně kontinuální, pouze již není možné poskytovat tuto možnost všem zájemcům, protože by si společnost tvořila sama konkurenci. „Také bychom nebyli schopní našim partnerům zajistit teritoriální ochranu. Nyní naše síť zasahuje do víceméně všech velkých měst a zajímavých lokalit ubývá,“ říká Petr Zelík s tím, že se pro expanzi sítě Oxalis snaží zaměřit na města s počtem obyvatel mezi 30 až 50 tisíci, kde má rozvoj sítě stále velký potenciál.
Potenciální zájemci musí disponovat vstupním licenčním poplatkem ve výši 100 tisíc korun a s investicí 15 až 35 tisíc korun na jeden metr čtverečný obchodu. V případě obchodu se tak celková suma včetně prvního nákupu zboží v hodnotě 50 tisíc korun, může vyšplhat až na 1,5 milionu. Existuje však i příznivější varianta stánku umisťovaného v nákupních centrech. V takovém případě franšíznat investuje okolo 600 tisíc kourun. Návratnost investice se podle Petra Zelíka odvíjí od fixních nákladů na provoz prodejny, především nájmu a doprovodných nákladů nákupního centra, a také stavební připraveností maloobchodní jednotky či stánku ze strany pronajímatele. Běžně se návratnost vstupní investice pohybuje v rozmezí od 1,5 do 3 let.
Úzká spolupráce mezi franšízorem a franšízantem rozhodně nekončí předáním manuálů, který začínající podnikatele vede. Centrála pomáhá také s realizací obchodních jednotek, případně i se samotným výběrem místa nebo s vyjednáváním podmínek nájmu, s výběrem personálu, proškolením i následným rozjezdem. K dispozici mají franšízami také zkušené koordinátorky prodejen, které do nových jednotek v případě potřeby docházejí a pomáhají se stabilizací chodu.
Franšízanti jsou ale zapojeni i do centrálních marketingových aktivit sítě a věrnostního systému. „Je to pro ně významná podpora prodeje. Mimo to jim aktivně pomáháme i s lokálními či individuálními propagačními aktivitami,“ uzavírá Petr Zelík výhodami franšízové spolupráce pod značkou Oxalis.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!