Zisk v krabičkách
Po třech letech rozvoje na domácím polském trhu se franšízová značka BodyChief, která působí v oblasti dietního cateringu prostřednictvím krabiček, rozhodla pro expanzi na zahraniční trhy. Vedení sítě došlo, že zájem o zdravý životní styl by mohli mít zákazníci i v jiných zemích. „Jasnější obrysy získala tato naše vize v momentě, kdy se objevil partner, který se rozhodl naši značku představit na britském trhu. To byl první krok, k zahraniční expanzi. Nedlouho poté jsme podepsali smlouvu s podnikatelem z Německa a nyní hledáme zájemce o rozvoj značky BodyChief i v Česku,“ říká Paulina Zatorska, která má na starosti franšízový rozvoj BodyChief.
Volba na Českou republiku, jako další destinaci pro rozvoj sítě, padla zejména pro její geografickou polohu. Navíc zvyky, kultura a české jídlo jsou těm polským poměrně podobné. Na tuzemském trhu počítá BodyChief s udělením dvou franšízových licencí. Důvodem tak nízkého počtu je fakt, že není v zájmu společnosti, aby si franšízanti navzájem v rámci lokality konkurovali. Cílem je, umožnit jím dostatečný prostor pro rozvoj podnikání s franšízovou licencí.
Proto hledá vedení značky vynalézavé a angažované franšízanty s nadšením pro zdravé potraviny a životní styl, kteří uvedou na trh nový produkt a osloví s ním zákazníky. Podmínkou navázání spolupráce jsou zkušenosti z potravinářského průmyslu a také znalosti a zkušenosti v oblasti prodeje a marketingu, zejména při uvádění produktů do nových lokalit. Velmi důležitá pro budoucího franšízového partnera je znalost místního trhu. Stejně tak je třeba, aby měl franšízant BodyChief dostatečný kapitál potřebný k pokrytí investičních i provozních nákladů.
„Náš franšízant musí být připraven k samostatnému podnikání. Samozřejmě, že jim poskytujeme pomoc a podporu v každém okamžiku. Nicméně, franšízant je osoba zodpovědná za všechna rozhodnutí. Partner, který s námi bude pracovat, bude zodpovědný za výrobu sad, pokud si vybere franšízový model s vlastní výrobou, proces prodeje, dodání zákazníkům a marketing. Měl by se také řídit standardy společnosti a splnit konkrétní plán prodeje,“ vysvětluje Paulina Zátorská.
Cena franšízové licence BodyChief činí 10 tisíc eur, 30 tisíc eur investuje franšízant do přizpůsobení prostoru na výrobu, nákup/leasing prostředků na dodání, náklady na prodej, franšízové náklady. Poplatek za úvodní balíček zahrnující internetovou stránku, kterou bud franšízant využívat, systém objednávek, dokumentace pro řidiče a přístup k mailům a doméně, pak stojí 4 tisíce eur. Marketingový poplatek činí 500 eur měsíčně. S návratem investice může franšízant dle Pauliny Zatorske počítat v horizontu jednoho roku.
BodyChief zákazníkům nabízí čerstvou, zdravou a vyváženou stravu, která za den obsahuje 5 jídel. U BodyChief si přijdou na své i lidé se speciálními požadavky na stravování, v nabídce totiž má širokou škálu diet v různých možnostech kalorií, jako je například bezlepková dieta, vegetariánská strava nebo dieta Junior. „Máme několik typů klientů, ale obvykle to jsou lidé, kteří chtějí zhubnout, jíst zdravě, sportovci nebo lidi s náročným zaměstnáním,“ doplňuje Paulina Zatorska.

PŘEČTI ČLÁNKY

Nespěchat a franšízové partnery si důkladně prověřit. Taková je strategie konceptu DietaFit při rozšiřování sítě.
Většinu gastronomických konceptů ovlivnila současná situace negativně, výrazně omezila jejich provoz. Jsou však i takové, kterým krize přivedla zákazníky i franšízanty.
Franšízový koncept DietaFit usiluje o rozvoj v okresních městech. Vidí v nich skrytý velký potenciál.
„Zastoupení bychom chtěli mít v každém krajském městě. Vzniknout by však mohly i pobočky v těch menších,“ říká Robert Šefraný, majitel franšízy DietaFit - krabičková dieta.
Franšíza Fitness Food Menu rozšiřuje svou síť i nabídku pro zákazníky. Uspět chce i v zahraničí.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
V nejbližších třech letech franšízová síť chystá rebranding na 1000 čerpacích stanicích v 7 zemích, včetně Česka.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Populární na fóru
Hubnutí bez námahy
O tomto jsem neslyšela, ale evidentně vše je o jídle.
Naturhouse a hubnutí
Dakujem Vam za odpoved. Dufam, ze mi to pomoze pri chudnuti.
Naturhouse a hubnutí
Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Dávkování je možné buď: 1.) do 1,5 litru vody dát 4 polévkové lžíce CINARKI a popíjet po celý den nebo 2.) přibližně 1,5 polévkové...
Naturhouse a hubnutí
Dobry den ... ake mate skusenosti s CINARKI? Ako sa ma uzivat? Dakujem za odpoved.
Naturhouse a hubnutí
Ahoj, posílám dobrý odkaz na podporu hubnutí. (xxxxxxxxxxxxx). *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí FranchisingINFO.cz odstraněna
Naturhouse a hubnutí
Každý nutriční speicalista se bude věnovat svému klientovi. Hlavně je to studovaný odborník, doplňky si koupíš všude.
Naturhouse a hubnutí
ahoj Kláro, nevím.Nutriční specialista se mi asi nebude věnovat tak jako v Naturhouse.Jsem zatím s Naturhousem velmi spokojená.Co se mi na nich líbí,že se mi přizpůsobují...
Naturhouse a hubnutí
To jsi měla asi štěstí. Jinak si myslím, že je lepší jít k nutričním specialistům. To je jistota.