Parfém s vůní peněz
Možnost koupit si svou oblíbenou vůni a odnést si ji ve flakonu podle vlastního výběru, právě to nabízí svým zákazníkům parfumerie Refan. Se svými obchody chce prostřednictvím spolupráce s franšízanty obsadit i Česko. Variant, jak podnikat pod tímto brandem, je hned několik. Na domácím polském trhu je realita taková, že zhruba 20 % tamních franšízantů provozuje více jak jeden obchod této značky.
Parfumérie Refan lze otevírat ve formě samostatných kamenných prodejen, ostrůvků či stánků v nákupních centrech. Zájemci o prodej rozlévaných parfémů, kteří již mají rozjetý svůj byznys zaměřený na ženy, například kosmetický či nehtový salon, případně obchod se šperky nebo oblečením, mohou značkou Refan doplnit svou nabídku. Výhodou využití nové značky pro rozšíření již fungujícího podnikání jsou nízké náklady spojené se zavedením nového produktu, neexistence dalších fixních nákladů, a navíc jde o další zdroj zisku i nových zákazníků.
Pomoc zblízka
Zájemce o otevření zbrusu nového prodejního místa by se měl připravit na investici v minimální hodnotě 55 tisíc Kč, v případě, že je provozovna v nájmu. Celková výše finančního vkladu závisí na velikosti pobočky a rozsahu první objednávky parfémů. V momentě, kdy se franšízant rozhodne investovat do koupi vlastního stánku či ostrůvku určeného do obchodního centra, je samozřejmě investice vyšší. Dobrou zprávou pro franšízanty pak je, že na ně nečekají žádné franšízové poplatky.
Svým franšízantům pomáhá poskytovatel licence při zařizování jeho obchodní jednotky na dříve odsouhlaseném místě. „Zástupce naší společnosti je pak také přímo na místě a pomáhá při přípravě parfumerie na otevření. Nejde jen o hlas z telefonu, ale o skutečnou podporu našich franšízantů, kdy jsme s nimi fyzicky na startu jejich podnikání,“ říká Jarosław Wójcicki, který má na starosti rozvoj franšízové sítě Refan.
Centrála franšízové sítě také zajišťuje prodejní a produktové školení, a to nejen pro investora do franšízové licence, ale také pro jeho zaměstnance. Poskytovaná podpora se týká také marketingu, kdy franšízor s franšízantem spolupracuje na četných kampaních, jejichž cílem je oslovit co nejširší zákaznickou skupinu.
PŘEČTI ČLÁNKY
Přírodní kosmetika s příběhem, kterou milují nejen Italové. Kdo se ujme startu franšízové sítě L´ Erbolario v Česku?
Menší obce se potýkají s nedostatkem specializovaných obchodů. Důvtipným řešením je nápad franšízy Drogeo - nabízet samoobslužné prodejny drogerie.
„Během letošního roku bychom měli otevřít desítky nových prodejen," říká Aleš Urbánek, CEO sítě prodejen drogerie Drogeo.
Na trhu působí značka Drogeo více jak 7 let. Nyní chce svými pobočkami pokrýt celou republiku. Pomoci by jí v tom měli franšízanti.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.