Ze zaměstnankyně majitelkou
Důležité pro konečné rozhodnutí majitelky franšízové pobočky PONT to go a Minit v Opavě byly názory rodiny a známých. Výhodou pro ni pak byla zkušenost s vedením této konkrétní provozovny, což jí velmi ulehčilo start jejího samostatného podnikání. „Měla jsem to štěstí, že současně se startem mého podnikání v podstatě rozjížděl franšízový koncept i provozovatel sítě společnost JPServis. Tak nějak jsme se učili společně,“ vzpomíná Petra Vichtová na své podnikatelské začátky s tím, že klíčové bylo najít schopné a loajální zaměstnance, poprat se s účetnictvím i dalšími většími či menšími problémy, které podnikání přináší.
Právě v takových chvílích ocenila a stále oceňuje to, že je součástí stabilní franšízové sítě a má za svými zády silného partnera, který má s provozováním obchodů dlouholeté zkušenosti. Na začátku svého podnikání se tak mohla s vedením franšízového konceptu poradit s otázkami týkajícími se činností, které před jejím vstupem do franšízy řešila centrála. „Dostala jsem vlastně celý zařízený obchod. Dneska už jednáme o jeho rekonstrukci, ale tehdy to bylo docela moderní zařízení, pracovala jsem s jejich pokladním systémem a měla sjednané dodávky od dodavatelů sítě. To bylo značné ulehčení,“ prozrazuje Petra Vichtová.
Jako hlavní výhody toho být součástí franšízové sítě vidí Petra v již zmíněné podpoře ze strany poskytovatele licence v průběhu spolupráce. „Člověk jede na sebe, ale má za sebou takovou jistotu. Zapojujeme se třeba do síťových marketingových akcí a určitě díky tomu získáváme další zákazníky, kteří cestují. Za mě je to ideální forma provozování obchodu,“ vysvětluje opavská franšízantka.
Hledání schopných zaměstnanců je oříšek
Jako franšízu provozuje Petra Vichtová na opavském nádraží nejen obchod PONT to go, ale také stánek Minit. Vzhledem k tomu, že jejich otevírací doba je dlouhá – v případě prodejny PONT denně od 6:00 do 20:00, u Minit dokonce už od 5:00 do 17:00, má hned několik zaměstnanců. Jak přiznává, hledání zaměstnanců je v tomto oboru poměrně těžké. „My jedeme hodně na osobní vlně, zaměstnáváme známé známých apod. To mi přijde ideální, můžeme si tak vyjít vstříc, a i fluktuace je pak malá,“ odhaluje svou strategii Petra Vichtová.
Také její podnikání ovlivnila velmi výrazně pandemie COVID-19, a to i když stát provoz prodejen potravin nezakázal. Faktem však je, že ubylo cestujících, což mělo na tržby jejích provozoven PONT a Minit velký dopad. „Byla i období, kdy nás v meziročním srovnání navštěvovalo 20 % zákazníků. V takovém okamžiku jsem musela přijmout provozní opatření a omezit počet zaměstnanců. Ale věřím, že už máme to špatné za sebou,“ věří.
Rekonstrukce s přispěním franšízora
Svou budoucnost vidí Petra Vichtová i nadále ve spolupráci se značkou PONT to go. Nechystá se sice rozšiřovat své působení například o další pobočku, ale momentálně se ve spolupráci s franšízorem připravuje na kompletní rekonstrukci své prodejny. O finanční náklady s ní spojené se podělí s poskytovatelem licence, což vnímá jako velmi důležitý bonus toho být součástí franšízové sítě.
Zájemcům, kteří o podnikání ve spolupráci s tímto franšízovým konceptem teprve uvažují, by doporučila inspirovat se její vlastní cestou a stát se zaměstnancem některé z poboček této sítě s tím, že uvažují o pořízení franšízové licence. Díky tomu totiž poznají do detailů, jak obchody PONT fungují, co vše je třeba pro jejich úspěšné provedení zvládnout a zajistit. To vše jim může následně velmi pomoci při startu jejich vlastního podnikání. Stejně tak, jako to pomohlo Petře Vichtové.

PŘEČTI ČLÁNKY

Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Rok 2023 byl pro některé franšízové značky ve znamení změn, a to nejen co se rozšiřování sítě týká.
Poslední dva roky nebyly pro franšízu PONT to go procházkou růžovým sadem. Na co se aktuálně soustředí a jaké jsou plány do roku 2023?
„Aktuálně má síť prodejen PONT to go jednoho franšízanta, to se může postupně měnit. Důležitá je pro nás kvalita," říká Marek Cagášek, ředitel společnosti JPServis.
Rozvoj sítě obchodů franšízy PONT to go se nezastavuje. Podle jejího vedení se současná doba tou vhodnou pro otevírání dalších poboček.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!