Nový obchodní model pro nové časy

Fixní poplatky / Například v regionu do 50 000 obyvatel poplatek je 140 EUR.
pondělí
22.05.2023
„Vzdělávací workshopy jsou naším nejžádanějším produktem. Proto se na ně zaměřujeme v novém obchodním modelu pro franšízanty,“ říká Kamila Holody z Edukida.
 

Jaký je nový obchodní model, který zavádíte? A co se změní pro franšízanty?

Pracujeme na zjednodušený obchodního modelu. Franšíza "nového modelu" společnosti Edukido se přizpůsobuje skutečnosti, že hlavní činností franšízanta je vedení vzdělávacích workshopů s použitím lego kostek, místo toho, abychom každý týden pořádali pravidelné kurzy.

Naši franšízanti se mohou rozhodnout, kdy chtějí pracovat, kolik chtějí pracovat a kolik chtějí vydělávat. Tedy budou mít úplnou svobodu nad svými činnostmi. Pro někoho to může být hlavní zdroj příjmu a pro jiného doplňkem k hlavnímu příjmu. Říkáme, že neexistuje žádný nátlak nebo požadavek vzdát se jiných aktivit.

Franšízant zároveň získává územní exkluzivitu v oblasti dle vlastního výběru. Naše poplatky jsou fixní a nezvyšují se, i když příjmy našich franšízantů stoupají. Například: v regionu do 50 000 obyvatel je poplatek stanoven na 140 EUR brutto.

Proč jste změnili obchodní model?

Naše změny ve vzdělávacích workshopech nastaly jako reakce na požadavky trhu. Analyzovali jsme, že naše workshopy jsou v současnosti nejžádanějším vzdělávacím produktem, který nabízíme. Lidé hledají rychlý zisk a návratnost investic s nízkým vstupem do podnikání. Partnerům nyní velmi záleží na tom, aby mohli rozhodovat o čase, který věnují podnikání. Očekávají také možnost vystoupit z podnikání, pokud jim určitý model nevyhovuje. Na druhou stranu, rodiče, kromě zápisu svých dětí na hodiny anglického jazyka, chtějí být méně vázáni vzdělávacími smlouvami na celý školní rok. Zjistili jsme však, že stále rádi posílají své děti na zajímavé, jednorázové workshopy.

Náš nový model je také reakcí na argumenty vedení, že ve školách už není volný prostor pro pravidelně se opakující kurzy – avšak vedení jednorázových vzdělávacích workshopů jako součást běžné hodiny a ve třídě, kde se vyučování koná, není problém. Kromě toho franšízant rychle vydělává peníze organizováním vzdělávacích workshopů, protože ve většině případů se platba uskuteční ihned po ukončení workshopu.

Kde se mohou pořádat workshopy?

Workshopy mohou probíhat v mateřských školách, školách, knihovnách, kulturních centrech, klubovnách, na firemních akcích, festivalech nebo všude tam, kde se dají organizovat. Workshopy jsou založeny na našich vlastních originálních a ověřených scénářích. Trvají 45 až 60 minut a jsou vhodné pro skupiny do 25 osob. Tyto kurzy se zaměřují na různá témata ze školních předmětů nebo z každodenního života.

Kolik se dá vydělat na pořádání workshopů?

Výdělek bude záviset na odhodlání franšízanta a času, který je ochoten věnovat vedení workshopů. Průměrný příjem za vedení jednoho workshopu je 50 – 65 EUR brutto. Naši franšízanti mohou pracovat pět dní v měsíci, přibližně tři hodiny denně. To by generovalo měsíční příjem přibližně 800 – 1000 EUR. Není to špatné na vedlejší výdělek. Franšízanti však mohou také mít toto podnikání jako práci na plný úvazek. Pak by například při práci 20 dní v měsíci po dobu tří hodin denně mohl někdo generovat měsíční příjem mezi 3 200 EUR 3 850 EUR.

V jakém stavu je momentálně vzdělávací průmysl?

Hospodářská krize nikoho nešetří. Zákazníci se obávají nekontrolovatelné inflace, nejisté ekonomické situace a války na Ukrajině. Naše pozorování ukazují, že rozhodovací proces partnerů je výrazně delší než obvykle a nedělají rozhodnutí o otevření svého podnikání tak odvážné jako před třemi lety. Zákazníci potřebují více času na analýzu nabídky, simulace a smlouvy. Ptají se také na možnost ukončení smlouvy v případě obtíží a na podporu, kterou dostávají od vedení během spolupráce.

Kolik partnerů máte dnes ve svém systému? A kde hledáte nové?

Franšízanty hledáme všude tam, kde jsou lidé ochotni investovat svůj čas a peníze do našeho konceptu. Venkovské komunity a malá města se ukázaly jako ideální pro zřízení workshopů Edukido, protože existuje vysoká poptávka po dobrých vzdělávacích aktivitách pro děti a samozřejmě mnohem menší konkurence.

V roce 2022 se otevřelo šest nových franšízových prodejen. V současnosti tedy máme 58 franšízových oblastí v Polsku a šest dalších v zahraničí.

Jak se Edukido rozvíjí v zahraničí?

V současnosti působíme v zahraničí ve třech zemích. Lvov na Ukrajině. Máme také master-franšízanta se sídlem ve Skopje v Makedonii a ve Varaždinu v Chorvatsku. Náš rozvoj v zahraničí se nedávno zrychlil. V roce 2022 jsme díky našemu Master franšízantovi v Chorvatsku otevřeli dvě nové zahraniční pobočky v oblastech Rijeky a Zadaru. V lednu letošního roku byly vyškoleny další čtyři nové pobočky, které budou spuštěny v příštích týdnech. Kromě rozvoje v zemích, kde již máme první franšízové ​​pobočky, máme plány na rozvoj maďarského, rumunského, bulharského, srbského, českého a slovenského trhu. 


VIZITKA - EDUKIDO

  • 58 poboček v Polsku / 6 v zahraničí na Ukrajině, v Chorvatsku a Makedonii
  • Výše investice od cca 5 000 EUR
  • Návratnost investice 6-12 měsíců

 


Kamila Hołody, Key Account Specialist at Edukido / „Partnerům nyní velmi záleží na tom, aby mohli rozhodovat o své pracovní době. Očekávají také možnost vystoupit z podnikání, pokud jim určitý model nevyhovuje."