Podnikání s vůní Bretaně

Dva modely spolupráce / Nákladově příznivější je vázaná franšíza, kde nájemcem prostor je franšízor. U klasické franšízy vybavuje kompletní provozovnu.
pondělí
30.09.2024
Franšízová síť Yves Rocher patří k nejstarším konceptům na našem trhu. Jak franšízor pracuje na udržení pozice na trhu a co nabízí franšízantům?
 

Příběh firmy Yves Rocher patří k těm klasickým „od nuly ke světovému úspěchu“. Vše začalo v Bretani, kdy mladý Yves Rocher objevil léčivé účinky rostlin. Dnes, o více než 60 let později, se produkty Yves Rocher těší celosvětovému úspěchu. Jedním z ikonických výrobků je Riche Crème, který se dodnes prodává každých pět sekund po celém světě.

Yves Rocher vždy kladlo důraz na ekologii a udržitelnost. Používá rostliny, které si pěstuje ve vlastních sklenících v La Gacilly, kolébce značky. Yves Rocher bylo mezi prvními, kdo přestal testovat kosmetiku na zvířatech a kdo vyměnil igelitové tašky za ekologické alternativy. Nedávné inovace zahrnují veganské, ekologicky balené produkty, které reflektují měnící se potřeby zákazníků.

Zakladatel společnosti zemřel před patnácti lety, ale firma si i nadále zachovává rodinný charakter a je řízena jeho potomky, včetně jeho vnuka Brise Rochera. Na českém trhu působí značka již více než 30 let a někteří franšízanti již předávají své podniky dalším generacím. Nyní u nás je 55 poboček a čtyři kosmetické salony. „Kromě průběžně inovované nabídky produktů podle aktuálních zákaznických trendů v posledních letech jsme se zaměřili i na zdokonalení zákaznických služeb, například věrnostní program a e-shop anebo bezplatnou diagnostiku pleti, říká Tomáš Pítr, Retail Director CEE Yves Rocher. 

Franšízová spolupráce s Yves Rocher je možná dvěma způsoby. Franšízant si může otevřít takzvanou vázanou franšízu, což znamená, že je v podnájmu a nájemcem prostor je franšízor. V tomto případě franšízant platí licenční poplatek a nákup zboží v hodnotě zhruba 600 000 Kč. V případě čisté franšízy má franšízant vlastní komerční prostory, které stavebně upraví a vybaví nábytkem a zbožím. Franšízor však tyto vyšší počáteční investice zohlední v nabízených obchodních podmínkách.

Zájemce o spolupráci se mohou spolehnout na vybudované jméno značky – za více než 30 let a díky umístění v mnoha obchodních centrech v republice je Yves Rocher zákazníkům známý. Franšízor má také vytvořený marketingový koncept akcí v prodejnách, na který jsou zákazníci zvyklí a pobočky tak mají svou stálou klientelu. 


Yves Rocher přes 30 let v ČR / První franšízy vznikly v 90. letech a nyní jich v Česku působí přes 50.

Populární na fóru