Podnikání s vůní Bretaně
Příběh firmy Yves Rocher patří k těm klasickým „od nuly ke světovému úspěchu“. Vše začalo v Bretani, kdy mladý Yves Rocher objevil léčivé účinky rostlin. Dnes, o více než 60 let později, se produkty Yves Rocher těší celosvětovému úspěchu. Jedním z ikonických výrobků je Riche Crème, který se dodnes prodává každých pět sekund po celém světě.
Yves Rocher vždy kladlo důraz na ekologii a udržitelnost. Používá rostliny, které si pěstuje ve vlastních sklenících v La Gacilly, kolébce značky. Yves Rocher bylo mezi prvními, kdo přestal testovat kosmetiku na zvířatech a kdo vyměnil igelitové tašky za ekologické alternativy. Nedávné inovace zahrnují veganské, ekologicky balené produkty, které reflektují měnící se potřeby zákazníků.
Zakladatel společnosti zemřel před patnácti lety, ale firma si i nadále zachovává rodinný charakter a je řízena jeho potomky, včetně jeho vnuka Brise Rochera. Na českém trhu působí značka již více než 30 let a někteří franšízanti již předávají své podniky dalším generacím. Nyní u nás je 55 poboček a čtyři kosmetické salony. „Kromě průběžně inovované nabídky produktů podle aktuálních zákaznických trendů v posledních letech jsme se zaměřili i na zdokonalení zákaznických služeb, například věrnostní program a e-shop anebo bezplatnou diagnostiku pleti, říká Tomáš Pítr, Retail Director CEE Yves Rocher.
Franšízová spolupráce s Yves Rocher je možná dvěma způsoby. Franšízant si může otevřít takzvanou vázanou franšízu, což znamená, že je v podnájmu a nájemcem prostor je franšízor. V tomto případě franšízant platí licenční poplatek a nákup zboží v hodnotě zhruba 600 000 Kč. V případě čisté franšízy má franšízant vlastní komerční prostory, které stavebně upraví a vybaví nábytkem a zbožím. Franšízor však tyto vyšší počáteční investice zohlední v nabízených obchodních podmínkách.
Zájemce o spolupráci se mohou spolehnout na vybudované jméno značky – za více než 30 let a díky umístění v mnoha obchodních centrech v republice je Yves Rocher zákazníkům známý. Franšízor má také vytvořený marketingový koncept akcí v prodejnách, na který jsou zákazníci zvyklí a pobočky tak mají svou stálou klientelu.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Díky silné databázi zákazníků umíme generovat návštěvnost do obchodů. Marketing zajišťujeme centrálně, franšízant na to není sám," říká retail director Yves Rocher Jérôme Poussin.
„Rostli jsme i v době pandemie, ani nám se ale nevyhnulo uzavírání prodejen," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Franšízovou síť Yves Rocher čeká v letošním roce optimalizace a modernizace. Značka chce ještě více podpořit svůj ekologický přístup.
„Franšízantům jsme v době „covidové“ pomohli i finančně," říká Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Nařízení vlády budou ještě nějakou chvíli ovlivňovat byznys v Česku. Franšízy tak hledají nové cesty k zákazníkům. Mohou se jim hodit i do budoucna?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?
Bez energie a úsilí by nebylo úspěšného podnikání ani v případě franšízingu. Před finálním rozhodnutím byste se měli zamyslet. Na co vše si dát pozor?
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
VPO Protivanov nabízí rozjet byznys bez licenčních poplatků. Partneři těží z podpory, know-how i exkluzivity v regionu.