Začít jde i bez praxe
Kolik kanceláří má aktuálně síť Next Reality? V jakých lokalitách plánujete další rozvoj?
Naše síť aktuálně čítá 62 kanceláří po celé republice. Momentálně se zaměřujeme na Ústecký kraj a Vysočinu. Věříme však, že díky spolupráci s finanční skupinou Partners a vlastním marketingovým aktivitám se nám letos podaří zaplnit i města v dalších krajích.
Jaké osobnostní předpoklady by měl budoucí franšízant mít? Hledáte spíše zkušené makléře, nebo i podnikatele z jiných oborů?
Podnikání v realitách je o vůli uspět, protože konkurence je obrovská, jedna z největších v Evropské unii. Náš franšízant by měl mít ambici být leaderem ve své lokalitě a měl by umět naslouchat lidem. Naši noví franšízanti přicházejí z celé řady jiných byznysů, samozřejmě i z realit.
Jaká je zhruba návratnost vstupních investic?
Vstupní investice je v řádu nižších stovek tisíc korun. Samotný poplatek pro získání franšízy Next Reality je 100 tisíc Kč, který z většiny vracíme zpět franšízantovi ve vzdělávání, brandingu kanceláře a marketingových aktivitách. Návratnost počátečních investic může být už v druhém roce spolupráce.
Jak vypadá průměrný obrat franšízových kanceláří?
Průměrný produkční obrat je úplně jiný, když máte kancelář v Praze a nebo na okresním městě, záleží ale hlavně na počtu makléřů v týmu a jejich výkonu. Například v Praze dosahuje průměrný roční obrat kanceláře kolem 10 milionů Kč, na okresním městě s daleko menší konkurencí se pohybuje na úrovni 5 milionů Kč.
Jaké novinky plánujete a realizujete v roce 2025?
V letošním roce jsme si vytyčili strategii, díky které postupně za účasti našich nejlepších franšízantů uvádíme v život nové nástroje, postupy a automatizované procesy. Jedná se například o marketing celé skupiny, IT systém, nová vzdělávací platforma Next Akademie, náborové aktivity pro nové makléře, byznysové příležitosti, spolupráci s Partners, B2C investiční nákupy v zahraničí a další. Všechny změny plánujeme dokončit v horizontu 18 měsíců.
Co je podle vás klíčem k úspěchu v realitním podnikání?
Z pohledu makléře to je umění naslouchat klientovi, zjistit potřeby klienta, umět se odlišit od konkurence, mít dobré prezentační dovednosti a pro svého klienta vyjednat co nejlepší cenu za prodej svěřené nemovitosti – ideálně v lokalitě, kterou dobře zná. Takto si představuji top přístup makléře.
Franšízant – majitel kanceláře by měl umět vybudovat tým, získat do spolupráce makléře a udržet si je, být vzorem, motivovat a doručit byznysové příležitosti. Obecně leadership v realitní kanceláři je téma pro každého, kdo chce uspět jako majitel své vlastní kanceláře. V NEXT REALITY se tomuto tématu věnujeme dlouhodobě, neustále je co posouvat.
Co byste poradil někomu, kdo o franšíze uvažuje, ale váhá?
Většina váhání pramení z nedostatku informací. Doporučuji si domluvit osobní schůzku a společně se podíváme na to, co konkrétně zájemce brzdí. Naším cílem je, aby měl zájemce jasno ve všech klíčových bodech spolupráce.

PŘEČTI ČLÁNKY

Tomáš Grec získal v rámci sítě Next reality ocenění za franšízovou pobočku s největším obratem. Jak se mu podařilo tohoto úspěchu dosáhnout?
Franšízová síť realitních kanceláří i po 17 letech na trhu nachází prostor pro nové pobočky. Své portfolio nyní rozšíří i o možnosti investic.
V březnu to bude rok, co se Dušan Měchura stal jedním z franšízantů sítě Next Reality. Jak se mu daří a co vnímá jako hlavní výhody franšízingu?
„S každým zájemcem o franšízu řešíme již od počátku to, jak uspět na úplně jiném trhu, než který tu byl dříve,“ říká Petr Zelenka, ředitel partnerské sítě Next Reality.
Rok 2021 byl pro realitní byznys úspěšný. Těžili z toho i makléři a franšízanti realitních kanceláří Next Reality. Bude tento trend pokračovat?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Německý prodejce kávy chystá rozvoj konceptu kaváren s prodejnou zboží pro domácnost
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Populární na fóru
Jsme obchodníci, ne prodavači
Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...
Jsme obchodníci, ne prodavači
Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!
Jsme obchodníci, ne prodavači
Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti
Mobilní domy míří do Prahy
MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu
jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...
Asociace bez dvou realitek
Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...
Asociace bez dvou realitek
Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda
myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.