Hravá franšíza na pevných základech

Ověřený koncept / Edukido staví na 15 letech zkušeností a propracované metodice s vlastními materiály a výukovými scénáři používanými ve více než 200 výukových centrech v Evropě.
pondělí
07.07.2025
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
 

Franšízový koncept Edukido se zaměřuje na mimoškolní vzdělávání dětí ve věku od tří do deseti let. Výuka probíhá formou pravidelných kurzů a workshopů, které pomáhají dětem lépe porozumět světu techniky, vědy a přírody, a to pomocí Lego kostek. Kromě pravidelných kurzů nabízí i workshopy přizpůsobené školním osnovám, příměstské tábory nebo narozeninové oslavy. Láká vás podnikání v oblasti neformálního vzdělávání? V rozhovoru se dozvíte více o tom, jak založit vlastní pobočku a co můžete čekat na začátku spolupráce.

Jaké možnosti nabízí Edukido těm, kdo chtějí podnikat v oblasti vzdělávání?

Rádi bychom momentálně našli pro český a slovenský trh někoho, kdo by pro celou lokalitu fungoval jako master-franšízant. To znamená, že by měl na starosti rozvoj celé sítě. Nicméně nabízíme i možnost otevřít si pouze vlastní pobočku Edukido. Je to skvělá příležitost pro podnikatele, kteří chtějí začít v menším a mít přímý vliv na vlastní region. Jsme otevření jak spolupráci se zájemci z menších měst, tak z velkoměst. V rámci nich je možné si vybrat jen určitou městskou část.

Co čeká nové franšízanty při rozjezdu podnikání s Edukido?

Od začátku spolupráce mají franšízanti kompletní podporu z centrály v Polsku. Nejprve absolvují dvoudenní online školení zaměřené na marketing, prodej a provoz pobočky. Následuje třídenní školení pro lektory, kde se naučí pracovat s našimi vlastními výukovými plány. Veškerá komunikace probíhá v angličtině.

Kromě toho poskytujeme metodické materiály, přístup k databázi výukových lekcí a průběžnou podporu od našeho týmu. Klíčovou roli u nás hraje onboarding. Nový franšízant má vždy přiděleného konkrétního člověka, který ho provází začátkem podnikání, sleduje vývoj pobočky a případně pomáhá doladit její strategii.

Jaká je počáteční investice do pobočky Edukido a kdy se dá čekat návratnost?

Výše počáteční investice se odvíjí od velikosti území, které si franšízant zvolí. Základní investice začíná na zhruba 1 000 € (bez DPH) pro menší města do 20 000 obyvatel. K tomu je třeba připočítat přibližně 3 000 € na nákup Lego kostek a jednorázový poplatek 700 € za marketingové materiály.

Přesné podmínky vždy představujeme zájemcům po úvodním setkání, kde mimo jiné upřesňujeme velikost území a jejich podnikatelské plány. Podle zkušeností našich franšízantů v Polsku se investice obvykle vrátí během 4 až 6 měsíců.

Jak vidíte budoucnost vzdělávacích franšíz v kontextu klesající porodnosti?

Klesající porodnost je bezpochyby demografickým faktorem, na který je potřeba myslet. Neznamená však pokles zájmu o vzdělávací aktivity pro děti. Naopak, rodiče dnes kladou stále větší důraz na kvalitní a smysluplné trávení volného času svých dětí. Jsou ochotni více investovat do rozvoje dovedností, které budou v budoucnosti čím dál důležitější – jako je logické myšlení, kreativita, technické dovednosti nebo schopnost spolupracovat při řešení problémů. V Edukido se snažíme držet krok s měnícími se požadavky na vzdělávání a klademe důraz na kvalitu. Věřím, že máme i do budoucna co nabídnout.


Šance podnikat ve vzdělávání / „V Česku roste zájem o inovativní výuku. Hledáme partnery, kteří rozumí místnímu prostředí a pomohou značku rozvíjet,“ říká Bartłomiej Misztal.