Zdravé hubnutí i podnikání

Blíž zákazníkům / Díky tzv. mikro-mikro konceptu lze otevřít výživovou poradnu i v maloměstech s populací od 5 000 obyvatel.
pondělí
21.07.2025
Když se řekne franšízové podnikání, většina si vybaví větší město a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to jde i jinak. Jejich koncept pracuje s věrnými klienty.
 

Za tři roky tomu bude 20 let, co značka specializující se na výživové poradenství vstoupila díky Janu Gondovi na český a slovenský trh. Postupem času jejich síť rostla a z větších měst se stále více začali objevovat i v těch menších. Jejich úspěch z poslední doby stojí především na konceptu mikro poboček, které franšízantům umožňují působit v rodinném prostředí několika tisícových měst. Klientela bývá tvořena na základě osobního doporučení, díky čemuž není zapotřebí neustále oslovovat a hledat nové zákazníky.

Rozvoj v menších městech

Rozšíření působení této franšízové sítě svědčí nejen byznysu, ale také zdraví. Jejich konzultanti mají podíl na tom, že populace začíná žít o něco zdravěji. I tak ale obézních přibývá, což není pouze lokální ale celosvětový problém, takže franšízy se zaměřením na zdravé hubnutí nabízí ideální příležitost k podnikání. Původem španělská franšíza má ve světě kolem 2 300 poboček. V Česku byl hlavní cíl stanoven na síť 150 poboček, Slovensko cílí na 50 poboček. U našich sousedů mají skoro splněno, neboť existuje již 38 z nich, Česko má sice přes 100 poboček, ovšem padesát scházejících stále představuje příležitost pro budoucí franšízanty.

Začít s mikro-konceptem lze klidně v rodném městě, počáteční investice u malé pobočky začíná kolem 300 tisíc Kč. Klíčové je, aby měla provozovna alespoň 20 m2, neboť je rozdělena na čekárnu a výživovou poradnu. Nákup franchisové licence není zpoplatněn, platí se pouze poplatek 600 € ročně + DPH. Návratnost investice do podnikání se pohybuje podle franšízora mezi 1 až 3 roky, u menších poboček se ale často stává, že se investice vrátí během prvních měsíců. „V menším městě se dá při vybrání vhodné provozovny rozjet podnikání i při investici 250 tisíc. Máme zkušenosti například s franšízantkou, které se díky aktivitě a doporučení klientů stihla vrátit investice za tři měsíce,” uvedl Jan Gonda, držitel master-licence Naturhouse pro Českou a Slovenskou republiku.

Franšízový koncept je určen pro franšízanty, kteří chtějí podnikat v oblasti zdravého životního stylu a výživového poradenství. „Franšízantům nabízíme ověřený podnikatelský model, know-how a trvalou podporu centrály. Dále poskytujeme vstupní školení, pravidelné vzdělávání, marketingové materiály a pomoc s výběrem a zařízením provozovny," dodává Jan Gonda. Kromě nových poboček franšízor nabízí odkup zavedených, u kterých odpadají počáteční starosti s rozjezdem. Převzít pobočku je možné ve městech jako Třinec, Břeclav nebo Kroměříž.