S aktivním přístupem se výsledky dostaví

Stánek místo prodejny / Podnikání na trzích je doporučenou cestou, protože přináší nižší náklady, rychlejší návratnost a větší flexibilitu.
pondělí
06.10.2025
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
 

Co je u Tiroleru nového?

Momentálně se zaměřujeme na rozvoj stávajících franšíz. Před měsícem jsme spolu s majitelem a zakladatelem Tiroleru panem Obermüllerem objížděli naše franšízanty v Česku a na Slovensku. S každým jsme měli prostor probrat jejich podnikání, co se jim daří a co potřebují zlepšit. Stále také hledáme nové franšízanty – zajímavé jsou pro nás lokality kolem větších měst jako Praha a Brno, ale rádi bychom se dostali i na Plzeňsko nebo Pardubicko.

Nabízíte dva modely spolupráce, stánky a prodejnu. Co se více osvědčuje?

Všichni fungujeme na trzích s pojízdnými stánky. Z pohledu návratnosti jde o nejúspěšnější model. Náklady i personální zajištění vychází lépe než u kamenných prodejen. Právě to je naše výhoda, že jde o relativně malé podnikání. Dá se skloubit s jinými aktivitami. V Německu jsou i franšízanti, kteří vedle běžného zaměstnání podnikají a jezdí na trhy třeba jen o víkendech. Ale pokud uvažujeme o zisku, tak je samozřejmě efektivnější věnovat se podnikání naplno.

Jak konkrétně vypadá podpora franšízantů z vaší strany?

Podpora je doslova 24/7. Já nebo manželka jsme neustále na telefonu a pokud můžeme, řešíme věci hned. Za franšízanty také jezdíme, občas prodáváme přímo s nimi na stánku. Díky tomu často zjistíme, co by šlo dělat lépe. Navíc mají možnost přizvat si k sobě i německého školitele, který má dlouholeté zkušenosti s prodejem a sám dříve vlastnil franšízu.

S jakými problémy franšízanti nejčastěji bojují?

Často řešíme dotazy k produktům. Druhou oblastí je aktivní komunikace se zákazníky, na které je náš byznys postavený. Naštěstí většinou rychle vidí, že když změní přístup, výsledky se dostaví. Jen je potřeba udržet si to dlouhodobě a neusnout na vavřínech. Dáváme také doporučení, na které trhy jezdit a jak často.

Jaké další schopnosti nebo zkušenosti by měl franšízant mít?

Kromě asertivní komunikace se hodí mít základní povědomí o podnikání. Nemusí to být žádné hluboké znalosti, ale zájemce by měl mít alespoň základní představu o tom, co vlastní podnikání obnáší – například to, že jeho starostí bude vést si účetnictví. Všechno ostatní ho naučíme.

Jaký je zájem o tyrolské delikatesy a ovlivňují ho rostoucí ceny?

Pokles zájmu rozhodně nepozorujeme. Nejsme franšíza pro každého – nabízíme kvalitní produkty, které mají svou cenu. Lidé, kteří nás vyhledávají, chtějí ochutnat něco dobrého. Třeba si to nedopřávají denně, ale jednou za měsíc na trhu si rádi udělají radost. A právě proto je pro nás důležité být vidět a připomínat se zákazníkům.

Co byste poradil někomu, kdo uvažuje o vlastní franšíze Tiroler?

Nejjednodušší je zvednout telefon a zavolat nám. Společně si ujasníme představy a způsob fungování. Pak může následovat osobní schůzka. Zájemce si tak ověří, zda je to pro něj to pravé. Důležité je i to, abychom si sedli lidsky. Hledáme dlouhodobou spolupráci, která by měla být přínosná pro obě strany. Rádi se s každým zájemcem potkáme osobně na trzích a ukážeme, jak to u nás funguje.


Budování zákaznické komunity / „Franšízantům doporučujeme mít vlastní sociální sítě. Nejvíc ale funguje osobní kontakt na trzích,“ říkají držitelé master-licence pro ČR manželé Červenkovi.