S aktivním přístupem se výsledky dostaví
Co je u Tiroleru nového?
Momentálně se zaměřujeme na rozvoj stávajících franšíz. Před měsícem jsme spolu s majitelem a zakladatelem Tiroleru panem Obermüllerem objížděli naše franšízanty v Česku a na Slovensku. S každým jsme měli prostor probrat jejich podnikání, co se jim daří a co potřebují zlepšit. Stále také hledáme nové franšízanty – zajímavé jsou pro nás lokality kolem větších měst jako Praha a Brno, ale rádi bychom se dostali i na Plzeňsko nebo Pardubicko.
Nabízíte dva modely spolupráce, stánky a prodejnu. Co se více osvědčuje?
Všichni fungujeme na trzích s pojízdnými stánky. Z pohledu návratnosti jde o nejúspěšnější model. Náklady i personální zajištění vychází lépe než u kamenných prodejen. Právě to je naše výhoda, že jde o relativně malé podnikání. Dá se skloubit s jinými aktivitami. V Německu jsou i franšízanti, kteří vedle běžného zaměstnání podnikají a jezdí na trhy třeba jen o víkendech. Ale pokud uvažujeme o zisku, tak je samozřejmě efektivnější věnovat se podnikání naplno.
Jak konkrétně vypadá podpora franšízantů z vaší strany?
Podpora je doslova 24/7. Já nebo manželka jsme neustále na telefonu a pokud můžeme, řešíme věci hned. Za franšízanty také jezdíme, občas prodáváme přímo s nimi na stánku. Díky tomu často zjistíme, co by šlo dělat lépe. Navíc mají možnost přizvat si k sobě i německého školitele, který má dlouholeté zkušenosti s prodejem a sám dříve vlastnil franšízu.
S jakými problémy franšízanti nejčastěji bojují?
Často řešíme dotazy k produktům. Druhou oblastí je aktivní komunikace se zákazníky, na které je náš byznys postavený. Naštěstí většinou rychle vidí, že když změní přístup, výsledky se dostaví. Jen je potřeba udržet si to dlouhodobě a neusnout na vavřínech. Dáváme také doporučení, na které trhy jezdit a jak často.
Jaké další schopnosti nebo zkušenosti by měl franšízant mít?
Kromě asertivní komunikace se hodí mít základní povědomí o podnikání. Nemusí to být žádné hluboké znalosti, ale zájemce by měl mít alespoň základní představu o tom, co vlastní podnikání obnáší – například to, že jeho starostí bude vést si účetnictví. Všechno ostatní ho naučíme.
Jaký je zájem o tyrolské delikatesy a ovlivňují ho rostoucí ceny?
Pokles zájmu rozhodně nepozorujeme. Nejsme franšíza pro každého – nabízíme kvalitní produkty, které mají svou cenu. Lidé, kteří nás vyhledávají, chtějí ochutnat něco dobrého. Třeba si to nedopřávají denně, ale jednou za měsíc na trhu si rádi udělají radost. A právě proto je pro nás důležité být vidět a připomínat se zákazníkům.
Co byste poradil někomu, kdo uvažuje o vlastní franšíze Tiroler?
Nejjednodušší je zvednout telefon a zavolat nám. Společně si ujasníme představy a způsob fungování. Pak může následovat osobní schůzka. Zájemce si tak ověří, zda je to pro něj to pravé. Důležité je i to, abychom si sedli lidsky. Hledáme dlouhodobou spolupráci, která by měla být přínosná pro obě strany. Rádi se s každým zájemcem potkáme osobně na trzích a ukážeme, jak to u nás funguje.

PŘEČTI ČLÁNKY

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
Kvalitní potraviny jsou u nás stále populárnější. Jejich prodejci dávají příležitost i malým podnikatelům.
O plánech franšízové sítě Tiroler Bauernstandl nejen na tuzemském trhu jsme si povídali s jeho zakladatelem a majitelem Wolfgangem Obermüllerem.
Brána do regionu střední a východní Evropy. Přesně tak vidí Českou republiku zahraniční franšízové koncepty.
Nejčtenější

VPO Protivanov nabízí rozjet byznys bez licenčních poplatků. Partneři těží z podpory, know-how i exkluzivity v regionu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Do regionu míří americké řetězce, Vodafone řeší spor a EG Group prodává část sítě čerpacích stanic. Franšízing potvrzuje svou sílu napříč obory.
Bez energie a úsilí by nebylo úspěšného podnikání ani v případě franšízingu. Před finálním rozhodnutím byste se měli zamyslet. Na co vše si dát pozor?
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!