Sedm poboček za čtyři roky
Podnikání měl vždy v krvi. Dlouhá léta vyráběl dorty, než ho okolnosti donutily obor opustit. Hledal alternativu, kde by se mohl spolehnout na stabilní příjem, a přitom si uchoval určitou svobodu. Doporučení kamaráda ho přivedlo k Traficonu. Zaujala ho především rodinná atmosféra a otevřené jednání. Dnes provozuje sedm poboček v Praze, Brně a okolí.
Od dortů k vlastním trafikám
Rozjezd nebyl jednoduchý. Největší překážkou bylo zvyknout si na nový rytmus a ranní vstávání, ale také na osobní kontakt se zákazníky. „Nebyl jsem připravený na to, jak moc důvěrný vztah si chtějí někteří zákazníci vytvořit. Lidé vám řeknou i věci, které nechcete slyšet, to mě překvapilo. Výzvou bylo také zorientovat se ve světě novin a magazínů a sžít se s konceptem franšízingu,“ vzpomíná franšízant. Až do loňského roku fungoval i jako prodejce, nyní už to není v jeho silách a soustředí se na manažerskou agendu.
Podle Tomáše Větvičky se Traficon za poslední roky výrazně proměnil. Z firmy se stala dynamická síť, kde má každý svou roli, regionální manažeři, marketing, logistika i inventury. Pro franšízanty to znamená velkou oporu a možnost soustředit se na řízení lidí a obchodu. Přitom si ale značka uchovává rodinný přístup. „Není problém, aby si se mnou výkonný ředitel sedl na prodejně a ptal se, co potřebuju. A to je podle mě velký rozdíl oproti jiným společnostem, se kterými jsem měl možnost se setkat,“ dodává.
Logistiku a zásobování zajišťuje centrála, ale za chod prodejen nese odpovědnost franšízant. Větvičku nejvíc baví práce s mladým kolektivem – vidí, jak se jeho zaměstnanci posouvají a rostou. Udržet tým pohromadě však není snadné. Za více než čtyři roky odešli jen dva zaměstnanci z dvaceti pěti, přesto přiznává, že lidský faktor je nejtěžší část podnikání. Nové kolegy nechává projít dvoudenní zkouškou, během níž poznají provoz. „Pak společně zhodnotíme, jestli je to ta správná cesta pro obě strany, slovo mají i zaměstnanci. Práce v trafice není nic jednoduchého, nestačí jen prodat cigarety. Je potřeba znalost sortimentu, empatie a chuť s lidmi komunikovat,“ říká.
Důležitá je odvaha začít
Podnikání pod značkou Traficon podle něj nabízí dobré zázemí i prostor pro vlastní růst. Důležité je ale nebát se prvního kroku. „Kdo pořád jen přemýšlí, vždycky si najde důvod, proč nezačít. Já sám jsem odešel z manažerské pozice a postavil se za pult. Nebylo to snadné, ale byla to obrovská škola.“
Dnes už se Větvička s týmem podílí i na rozvoji celé sítě. Pomáhají s obnovou poboček nebo zaučují nové franšízanty tak, aby mohli okamžitě začít podnikat. Do budoucna se těší na propojení trafik s kavárenským konceptem, který už se testuje v několika městech. „Podnikání není náhradou za práci, když nevím, co dělat. Musíte mít cíl. A Traficon vám nabízí cestu, jak ho naplnit,“ dodává franšízant.
Konkurence je velká / „Stejnou věc si zákazník může koupit o pár metrů vedle, my chceme, aby si vybral nás. Proto je důležitý přístup,“ říká franšízant Tomáš Větvička. PŘEČTI ČLÁNKY
Traficon modernizuje služby i design
/07.04.2025
Franšízová síť prochází vizuální proměnou, rozšiřuje služby a digitalizuje. Konkurenceschopnost tak posílí všechny pobočky.
„Naším strategickým cílem je udržet trend v expanzi nových prodejen a zajistit rozvoj náš i obchodních partnerů," říká Jaroslav Smrčka, manažer sítě Traficon.
Řetězec prodejen tisku a tabáku Traficon uzavře letošek s bilancí 17 nových poboček a 6 zrekonstruovaných a modernizovaných.
Síť prodejen Traficon má pro letošek ambiciozní plány ohledně dalšího rozšiřování. Kdo se může stát jejím obchodním partnerem?
Franšízantkou Traficon je Žaneta Funkeová více než 9 let. Co nejvíce oceňuje na podnikání pod hlavičkou zavedeného konceptu?
Nejčtenější
Franšíza - co to je?
/09.01.2025
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Síť pánských salónů Royal Barber & Shop hledá nové franšízanty. Pobočku je možné rozjet od 1 milionu korun, převzít zavedenou, nebo do ní vstoupit jako investor.
Zájem o zakládání nových podniků již delší dobu roste. Data ukazují, že čísla převyšují i rekordní loňský rok. Pozornost si získává i trh s franšízami a to nejen u zdejších značek.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!