Prodejny stavebnin Stavoodbyt jako franšíza začaly vznikat v roce 2007 na základě dlouholetých zkušeností s prodejem stavebnin. Nyní je v sítí 8 prodejen, dle odhadu jednatele společnosti Miloše Šuberta je ideální stav cca 50 prodejen v Česku i na Slovensku, podnikatelskou příležitost tak mají zájemci z řady míst v Čechách i na Slovensku.
Loňský a letošní rok byl pro stavebnictví rokem útlumu i vyčkávání a nebyla zrovna ideální příležitost pro nové začátky v oblasti stavebnin, i tak se 4 novým prodejnám daří. V letošním roce se společnost snaží o ekonomický rozvoj stávajících prodejen, aby byli maximálně efektivní.
S panem Šubertem jsme probírali i otázku konkurence nadnárodních obchodních řetězců. „Velké řetězce jsou konkurencí pouze v zákaznické skupině „drobní řemeslníci“, my se více soustředíme na malé a střední stavební firmy. Dovolím si říci, že máme připravený lepší poradenský servis, individuální přístup i ceny pro každého odběratele. Drobný kutil si radši zajede do hobby marketu, kde si koupí po kouskách vše co potřebuje pro dům i zahradu, my se soustředíme na podnikatele, ale i drobné stavebníky.“
Kromě centrálního nákupu, marketingu, řešení pojištění a úvěrů je součástí franšízového kontaktu pravidelná komunikace a řešení detailů podnikání franšízanta s ohledem na situaci, aby se nedostal do problémů. U takovéhoto podnikání musí být spokojeny obě strany. S franšízantem řešíme spoustu provozních detailů, které se postupně vyplynou z provozu, tím neustále franšízu vylepšujeme. Prozatím jsme nemuseli řešit odebrání licence ani se ze žádným franšízantem se rozloučit. Je to dané i tím, že výběru partnera a zhodnocení trhu se věnujeme maximální pozornost již od samého začátku.
Franšízant musí mít na začátku finanční zdroje ve výši 750 000 Kč až 1 mil., je to investice, o kterou se musí starat. Je to investice pro vybavení prodejny, zboží, ale i licenci. V tomto segmentu je to slušná nabídka, když si uvědomíme, že franšízant získává marketing a další nezbytný servis.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30 % pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa' vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
LUXURY FURNITURE je vlastníkem společnosti DIVANI&SOFA', špičkového nábytkového showroomu, který se specializuje na moderní, přizpůsobitelný a ekologický nábytek.
Na český trh vstupuje DPE International, která staví rodinné domy. Naučí to i franšízanty bez zkušeností z oboru.
Tradiční český výrobce oken a dveří prodává formou franšíz. Nyní pokrývá dvě třetiny republiky. Kde je šance pro nové partnery?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář