Na franchising nezanevřeli

Koncept zděných domů Town&Country pochází z Německa, kde ho v roce 1997 založili manželé Dawo. V současnosti působí v řadě evropských zemí a jenom v Německu si zakoupilo licenci 250 partnerů, kteří postavili více než 14.000 rodinných domů. V roce 2003 byl koncept oceněn jako nejlepší podnikatelský nápad na německém trhu.
V České republice působila společnost od roku 2006 a její licenci si zakoupili 3 franšízanti. Společnost měla nemalé plány, předpokládala totiž, že v rámci republiky poskytne 23 licencí pro výstavbu a 50 licencí pro prodej. Jenže pak přišla finanční krize, v jejímž důsledku klesla poptávka po bydlení, s tím ale v Town&Country nepočítali. A v tu chvíli vypadl „kostlivec“ ze skříně. Sice byla společnost jištěna silnou matkou, ale každý trh je jiný, a proto ne všechny kauzality fungují na všech trzích stejným způsobem.
Michael Vaško, ředitel společnosti, popisuje: „Problém shledáváme na několika stranách. Vstupovali jsme na český trh v době, kdy realitní a stavební trh zažíval rozkvět, jenže jsme nepočítali s krizí, v níž poptávka po domech a jejich výstavba klesla. Dalším faktem bylo, že strategická rozhodnutí předchozího managementu nebyla nejšťastnější. I když jsme snížili náklady na ¼, přesto nevykazujeme taková čísla, která bychom chtěli.“
Z příkladu franšízového systému Town&Country je patrné, že se systém na českém trhu od začátku neuvedl dobře. To pak ztížilo veškeré další aktivity na jeho záchranu jak předchozího vedení, tak také krizového řízení.
V tuto chvíli společnost vrátila licenci do Německa a věnuje se vypořádání svých závazků. „Stálo to moc peněz, ale na franšízing jsme rozhodně nezanevřeli. Až vše dokončíme, tak se porozhlédneme po trhu. Podnikání ve franšízingu se nejspíš v budoucnosti bránit nebudeme,“ dodává Michael Vaško.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Nejcennější, co nabízíme, je prověřený franšízový koncept, díky kterému jsme pomohli mnoha lidem stát se úspěšnými podnikateli,“ říká v rozhovoru ředitel společnosti Martin Kupka.
Franšízová síť prodejen dveří a zárubní roste počtem poboček i obratem. Kde je místo pro nové franšízanty?
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30 % pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa' vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
LUXURY FURNITURE je vlastníkem společnosti DIVANI&SOFA', špičkového nábytkového showroomu, který se specializuje na moderní, přizpůsobitelný a ekologický nábytek.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář