Žlutá a modrá

IKEA je nábytkářská společnost, která vznikla před bezmála 70 lety ve Švédsku. Filozofií společnosti je nabízet široký sortiment funkčního vybavení domácnosti s kvalitním designem za ceny tak nízké, aby si je mohlo dovolit co možná nejvíce lidí. Společnost vlastní 320 obchodních domů v 38 zemích, z nichž je 37 v rukách franšízantů, kteří nepatří do skupiny IKEA Group.
Celosvětovým majitelem a franšízorem systému IKEA je společnost Inter IKEA Systems B.V., která byla založena za účelem zpřístupnění výrobků IKEA co nejvíce lidem v nejrůznějších zemí, k čemuž právě využívá výhod franšízingu. Jak exkluzivně sdělila portálu FranchisingINFO.cz Jindřiška Válová, tisková mluvčí IKEA: „IKEA v rámci hlavních trhů franšízing nevyužívá. Proto například provozuje obchodní domy v České republice jako své vlastní, ale na trzích jako je Izrael či Kanárské ostrovy využívá pomoci regionální osoby, která místní trh zná a koncept může přizpůsobit tamním podmínkám.“
Při výběru partnerů hraje roli zkušenost s maloobchodem, znalost místního trhu, korporátní kultura a hodnoty a finanční stabilita. Každý zájemce musí prokázat schopnost zavést a řídit obchodní dům IKEA ve své zemi.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30 % pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa' vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
LUXURY FURNITURE je vlastníkem společnosti DIVANI&SOFA', špičkového nábytkového showroomu, který se specializuje na moderní, přizpůsobitelný a ekologický nábytek.
Na český trh vstupuje DPE International, která staví rodinné domy. Naučí to i franšízanty bez zkušeností z oboru.
Tradiční český výrobce oken a dveří prodává formou franšíz. Nyní pokrývá dvě třetiny republiky. Kde je šance pro nové partnery?
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář