Češi na e-shopy slyší

Nejčastěji přes internet nakupují lidé s nejvyšším vzděláním, svobodní i zadaní a bez výraznějších regionálních rozdílů.
Pátek
31.08.2012
Jen šest procent Čechů si ještě nikdy nepořídilo zboží nebo služby přes internet. Naopak 14 procent tak nakupuje každý týden.
 

Podle průzkumu GfK Czech nakupují přes internet především podnikatelé, studenti a ženy na mateřské dovolené. Co se týká typu zboží, vítězí na celé čáře elektronika a oblečení (35 - 40 procent), kosmetika, audio/video nosiče a knihy (20 procent). Poté následuje dovolená a finanční služby (10 procent) a stále nepříliš používaný je nákup potravin (7 procent).

Podle regionu se logicky nejvíce nakupuje v Praze. Po hlavním městě následuje Morava a až po ní regiony z Čech. Elektroniku si nejvíce pořizují podnikatelé a studenti, oblečení pak ženy na mateřské dovolené, studenti a manažeři. Většina lidí pořizuje nákupy přes specializované e-shopy (80 procent) a jen necelá polovina využívá on-line aplikace kamenného obchodu (48 procent).

Platba u nákupu on-line probíhá stále především hotovostí při předání zboží (62 procent) nebo přímým bankovním převodem ze svého účtu na účet prodejce (56 procent). Zákazníci však začínají častěji používat nové modernější metody platby, kdy již čtvrtina z nich reaslizuje i platbu kartou on-line, následovanou speciálními platebními systémy (např. PayU, PayPal či PaySec). Nejméně používanou je platba kartou při převzetí, což využívá jen desetina všech zákazníků.


Populární na fóru

Správný čas na byznys

platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com

2 komentář(e)
posledni 07.11.2024
Správný čas na byznys

Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

2 komentář(e)
posledni 04.11.2024
Zaměřeno na vzdělávání

Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...

1 komentář(e)
posledni 28.10.2024
Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019