moje firma

Ocenění českých lídrů letos již posedmé
Vítěze ve všech krajích České republiky vybere odborná porota z 1356 společností. Podniky mohou přihlášky do projektu posílat již nyní.
Vítěze ve všech krajích České republiky vybere odborná porota z 1356 společností. Podniky mohou přihlášky do projektu posílat již nyní.

Podnikatelů i firem v maloobchodu ubývá
Vysoká inflace nepříznivě dopadá na spotřebitele a jejich kupní sílu. Maloobchodní tržby se propadají, a to se odráží i na vývoji podnikatelské základny.

Hrozby pro firmy i podnikatele
Ceny energií, nedostatek lidí a komponentů nebo nejistota na trzích. Co z toho bude letos aktuálně trápit firmy? Mají franšízy nějaké výhody?

Čeká nás restart podnikání?
Loni meziročně klesl počet nově založených firem o 5 procent, příčinou byla zejména turbulentní situace na trhu.

Změny v oblasti spotřebitelského práva
Od 6. ledna 2023 začne platit novela spotřebitelského práva. Pro podnikatele v oblasti e-commerce i provozovatele kamenných prodejen, zavádí mnoho změn.

Známe lídry všech regionů republiky
Projekt Ocenění Českých Lídrů zná své vítěze. Do letošního finále se dostalo 111 firem s nejlepšími ekonomickými výsledky.

Gastrobyznys na ústupu?
Podnikání v gastronomii v posledních třech letech prochází obtížným obdobím. Od začátku roku v Česku zaniklo 524 restaurací, ale také vzniklo 716 nových. Je řešením franšíza?

Tvorba správného firemního loga
Loga jsou často tím prvním, co vás napadne, když si představíte značku. Při jeho hledání a tvorbě tak myslete na to, že se může stát ikonickým.

Mají blokační ochranné známky smysl?
Ochranná známka musí být vždy zapsána pro konkrétní výrobky a služby. Před přihlášením by si přihlašovatel měl rozmyslet, jaké výrobky a služby chce chránit.

Podnikatelská rizika snižují chuť zakládat firmy
V Česku během letošních prvních devíti měsíců vzniklo zhruba 21 tisíc nových firem. Jde o druhý nejnižší počet za posledních 6 let. Je to stejné i u franšíz?

Tetování s franšízou
Během prvních šesti měsíců vstoupilo do Česka 15 nových maloobchodních značek. Najdeme mezi nimi i zajímavý franšízový koncept.

Nákupáky v dobré kondici
Návštěvnost regionálních nákupních center je stabilní. Profitují z toho i franšízové koncepty, které v nich otevírají své pobočky.

Češi budou šetřit na jídle i cestování
Stoupající ceny nutí Čechy více přemýšlet o jejich výdajích. Jak jsou na tom v porovnání se světem?

Podnikání na vzestupu?
V prvním čtvrtletí začalo v Česku podnikat 20 111 osob, což představuje meziroční růst o jednu desetinu. Mnoho podnikatelů však svou činnosti i ukončilo.

Giganti na cestě do virtuálních světů
Je libo virtuální hamburger? Chtěli byste si s přáteli z celého světa zajít na virtuální koncert anebo basketbalový zápas, na který byste se normálně nedostali?

Češi mají chuť podnikat
V roce 2021 rozjelo svůj byznys nejvíce lidí od roku 2012. Počet těch, kteří své podnikání ukončili či přerušili, klesl.

Rekordní počet bankrotů, jak jsou na tom franšízy?
Bankrot během loňska vyhlásilo v Česku 742 společností, což je nejvíce od roku 2017. Počet bankrotů podnikatelů a obyvatel se naopak meziročně snížil.

Nedostatek lidí i rostoucí náklady
České firmy se nadále potýkají s dopady pandemie a procházejí dalším složitým rokem. S čím vyhlíží rok 2022?

Inflace nutí lidi přemýšlet o budoucnosti
Současné tempo růstu inflace vnímá jako ohrožení své životní úrovně 73 % Čechů. Téměř třetina z nich uvažuje o změně profesní kariéry.

Chuť podnikat sílí
Během prvních 10 měsíců rozjelo své podnikání více jak 54 tisíc lidí. I díky tomu v Česku momentálně podniká 12 % obyvatel starších 15 let.

Podnikání bez omezení
Firmy se výrazného omezení svého podnikání kvůli pandemii neobávají. Dvě třetiny firem neočekávají, že by státní orgány zasáhly do jejich byznysu.