podnikání

podnikání | 21.02.2020

Franšíza jako řešení?

Loni ukončilo své fungování rekordní množství firem. Může podnikatele od konce zachránit franšízing?

Loni ukončilo své fungování rekordní množství firem. Může podnikatele od konce zachránit franšízing?

podnikání | 27.12.2019

Co Čech, to podnikatel

Mít svůj vlastní byznys je, jak se zdá, snem velkého množství lidí. Možná proto u nás přibývají firmy rychleji než obyvatelé. Svůj podíl na tom má i franšízing.

podnikání | 20.12.2019

Místo pro úspěch a zisk

Zkušení podnikatelé vědí, že úspěch firmy do značné míry závisí na jejím umístění. Při výběru obchodních prostor to platí dvojnásob.

podnikání | 20.09.2019

Letos zřejmě zanikne rekordní množství firem

Podnikání v České republice v prvním půlroce ukončilo 7 908 kapitálových firem, což je o třetinu víc než ve stejném období loňského roku. Letos by tak mohlo zaniknout rekordní množství firem.

podnikání | 06.09.2019

Živnostníků je přes 2 miliony, aktivních jen polovina

Celkový počet živnostníků letos klesl o 24 924 na 2 107 068. Navíc polovina z nich nevyvíjí žádné podnikatelské aktivity. Mezi nově registrovanými živnostníky je 38 % žen.

podnikání | 17.05.2019

Češi dobývají slovenský trh

Žebříček nejčastějších zahraničích majitelů slovenských firem dlouhodobě vedou Češi a Maďaři. Češi na Slovensku aktuálně řídí 11 197 firem. Za jeden rok založili 856 nových firem.

podnikání | 29.03.2019

Firmy s nízkým základním kapitálem nejsou nestabilní

Od roku 2014 je možné založit společnost s ručením omezeným se základním kapitálem nižším než 200 tisíc Kč. Podnikatelé toho využívají stále častěji.

podnikání | 01.02.2019

Živnostníci mizí z finančních služeb. Atraktivní je pivovarnictví

Počet živnostníků, kteří podnikají v řízení a správě finančních trhů, se v uplynulém roce ztenčil o více než třetinu. Naopak v oborech pivovarnictví nebo zdravotní péče se zvýšil o pětinu.

podnikání | 28.11.2018

Byznys se koncentruje v Praze

V Česku je aktuálně 485 908 společností. Na tisíc obyvatel připadá necelých 47 firem. Praha se celorepublikovému průměru zcela vymyká.

podnikání | 09.11.2018

Podnikatelky bodují v obchodu a službách

Letošní 11. ročník Ocenění Českých Podnikatelek, který vyzdvihuje úspěšné ženy na poli podnikání, zná vítězky. Porota letos vybírala ze 120 finalistek.

podnikání | 19.10.2018

Jak natrénovat úspěch

Štěstí přeje připraveným, za úspěchem stojí obvykle především pečlivá příprava. I úspěch lze ale natrénovat, a urychlit tak svoji cestu na podnikatelské výsluní.

podnikání | 05.10.2018

Franšíza dává šanci uspět

Během letošního půlroku ukončilo v Česku podnikání téměř 6000 firem. Rok 2018 by se tak mohl stát rekordním, co se zániku společností týká. Podnikatelů ve franšíze však přibývá.

podnikání | 10.09.2018

Jak v prodejně obstát v souboji s e-shopy?

Stále více zákazníků nakupuje v internetových obchodech, kamenné obchody tak musí bojovat proti své novodobé konkurenci. Aby je nezničila, musí si dát pozor na následující tři rizika.

podnikání | 20.08.2018

Podnikatelé a umění odpočívat

Klidnou letní dovolenou většina z českých malých a středních podnikatelů a firem v podstatě nezná. Celá třetina z nich si o letošních prázdninách volno vůbec nevybrala.

podnikání | 15.08.2018

Polovina Čechů chce kratší pracovní dobu

Po Francii či Německu dorazil tlak na kratší pracovní týden i do Česka. Podnikatelé však většinou nevěří, že pro ně bude nový trend přínosem.

podnikání | 01.08.2018

Nejhorší platební morálka je ve stavebnictví

V České republice existují významné rozdíly v platební morálce firem v závislosti na jejich oboru činnosti.

podnikání | 20.07.2018

Firmy drží rychlé tempo

V prvním pololetí vzniklo 16 154 nových firem, hodně společností ale také zaniká. Nejvíce nových firem podniká v oblasti služeb, obchodu a nemovitostí.

podnikání | 18.07.2018

Češi chtějí nejčastěji pracovat v IT

Informační technologie dlouhodobě patří v České republice mezi obory, které své lidi dobře platí a hýčkají je celou řadou nadstandardních benefitů.

podnikání | 11.07.2018

Internetu kraluje v Česku móda

Další posílení prodejů módy v online prostředí se očekává s rozšířením mobilních a 3D kamer, které zákazníkovi určí i velikost oblečení.

2
3
4
5
další  
posledni