Štiky českého byznysu odstartovaly
S cílem identifikovat české prudce rostoucí podniky a podniky s předpoklady pro další rust založila v roce 2005 společnost Coface žebříček Štiky českého byznysu.V letošním roce se uskuteční již 10. ročník této akce, která se stejně jako v loňském roce koná pod záštitou Asociace malých a středních podniků a živnostníků. Hlavním partnerem je společnost EMUN Partners. „Štiky českého byznysu mají větší potenciál využít krizi ve svůj prospěch,“ řekl na tiskové konfereci v hotelu Grand Majestic Plaza Martin Růžička, Country Manager skupiny Coface v České republice.
„Vycházíme z dosavadních zkušeností všech předchozích devíti ročníků žebříčku Štiky českého byznysu, které potvrzují, že vybrané firmy mají vysoký stupeň vlastních zdrojů tj. nad 60 procent a zachovávají si i vysoké hodnoty likvidity nad úrovní 2,5 (obecné učebnicové pravidlo hovoří o rozmezí 1,5-2,5). Štika musí být rovněž zisková, a to více než je úrok běžného spotřebního úvěru,“ doplňuje dále Růžička svoji úvahu o firmách umisťujících se v žebříčku Štik českého byznysu.
Do předchozích ročníků se kvalifikovali nejvíce firmy ze zpracovatelského průmyslu, dále z výroby a oprav automobilů a ze stavebnictví. „V letošním roce bych očekával snížení počtu firem z oboru stavebnictví, kvůli vleklé krizi tohoto oboru, rovněž bych očekával pokles počtu firem ze zemědělsko-potravinářské branže,“ naznačuje Martin Růžička problematická odvětví letošního roku.
Žebříček Štiky českého byznysu je unikátní také tím, že po prvotní kvalifikaci pak v celkovém hodnocení nehraje žádnou roli velikost podniku a na předních místech se tak mohou umístit i méně známé menší firmy. "Průzkum PwC mezi významnými českými podnikateli či šéfy jejich firem ukázal, že největší růstové příležitosti se pro stále více tuzemských podniků nacházejí v zahraničí. Třetina dotázaných uvedla, že jim český "rybník" již připadá malý, a proto hodlají letos expandovat do ciziny či posílit svou přítomnost za hranicemi naší země. Dalším tématem budou letos zaměstnanci. Na trhu je sice půl milionu lidí bez práce, české firmy se ale potýkají jak s nedostatkem kvalifikovaných odborníků, tak absolventů s výučním listem a aspoň základní znalostí angličtiny,“ říká David Borkovec, partner PwC Česká republika.
PŘEČTI ČLÁNKY
Čeští podnikatelé drží nastavený trend
/23.10.2025
Zájem o zakládání nových podniků již delší dobu roste. Data ukazují, že čísla převyšují i rekordní loňský rok. Pozornost si získává i trh s franšízami a to nejen u zdejších značek.
Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Doba přeje podnikání - podle statistik v prvním čtvrtletí letošního roku rekordně vzrost počet podnikatelů i firem.
Do finále soutěže postoupilo z konkurence 1975 semifinalistek. Novou kategorii Cena pro nejzajímavější franšízu vyhrál franšízový koncept Refresh Bistro.
Nejčtenější
Vůně kvalitní kávy a úspěchu
/10.01.2017
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
„Od ledna 2026 budou vybrané produkty dostupné jen ve specializovaných prodejnách. To nám přináší výraznou konkurenční výhodu,“ říká master-franšízant Cbweed Riccardo Ghibellini.
Tomáš Větvička vyměnil cukrářskou dílnu za podnikání pod hlavičkou sítě Traficon. Jak zvládl přechod do nového oboru a co ho na práci nejvíc naplňuje?
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI