Kanceláře dominují

Téměř 860 miliard euro vložili investoři do světových komerčních nemovitostí v roce 2013. To představuje navýšení o 23 % oproti roku 2012. Zároveň jde o nejvyšší objem peněz investovaný do komerčních nemovitostí od roku 2007. Vyplývá to z nejnovější studie International Investment Atlas společnosti Cushman & Wakefield.
S ústupem recese roste aktivita investorů, zlepšuje se nálada na trhu a zvyšuje se likvidita prostředků vložených do komerčních nemovitostí. Navíc míra výnosnosti (yield) se u prvotřídních nemovitostí vrací na úroveň obvyklou před krizí. Pro rok 2014 společnost Cushman & Wakefield očekává, že globální investice vzrostou o 13 % na 968 miliard eur, přičemž nárůst aktivity by měly táhnout Spojené státy a západní Evropa.
„V prvním čtvrtletí letošního roku stoupala poptávka po investicích v České republice. Je to trend, který nastartoval už v loňském roce. Česká republika je, z pohledu zahraničních investorů, zpět na investiční mapě. Dalším důležitým faktorem je snadnější dostupnost úvěrů,“ říká Jiří Fousek, vedoucí investičního týmu v C&W v České republice. „V letošním roce u nás očekáváme nárůst investic o čtyřicet procent. Celkově by tedy mohly změnit majitele komerční nemovitosti v hodnotě okolo 1,4 miliardy euro,“ dodává Jiří Fousek
Různorodý vývoj v Evropě
Pro region EMEA byla typická různorodost. Největší podíl na růstu celého regionu mají nadále hlavně Velká Británie a Německo, významné zlepšení vykazují i Rusko, Itálie, Španělsko, Nizozemsko a Belgie. Zato Francie, Švédsko a Polsko v podstatě jen drží krok s úrovní roku 2012. Objem investic se v České republice loni téměř zdvojnásobil na 1,007 miliardy euro oproti roku 2012, kdy dosáhl 546 milionů euro.
Přeshraniční investice
Celosvětově stoupá význam zahraničních investorů. Penzijní a státní suverénní fondy se nadále zaměřují více na Evropu než na zbytek světa: 59 % investic do komerčních nemovitostí v roce 2013 směřovalo do regionu EMEA, 28 % do Ameriky a 13 % do Asie. Investory z řad fondů nejvíce přitahují nemovitosti v USA a Velké Británii.
Evropa očekává růst o 12 až 13 %
Objem investic dosáhl v regionu EMEA loni 180 miliard euro. To je o 23 % více než v roce 2012 a nejvíce za posledních šest let. Trhákem roku byly investice na „periferních trzích“ – investory lákala především jižní Evropa. Výrazně se projevili oportunističtí investoři. Zahraniční poptávka hrála nejvýznamnější roli v oživení na evropských trzích. V roce 2014 očekáváme růst investic v Evropě o 12–13 procent. „Kancelářské objekty budou tradičně i letos dominovat investičnímu trhu, zároveň však vnímáme trvající silný zájem o logistiku a věříme, že letos podíl na celkovém investičním objemu výrazně překročí dlouhodobý průměr. Zejména zahraniční investoři mají zájem na nákupu maloobchodních nemovitostí, ale nabídka kvalitních produktů je v tomto segmentu limitována,“ říká Jiří Fousek.
PŘEČTI ČLÁNKY

Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Doba přeje podnikání - podle statistik v prvním čtvrtletí letošního roku rekordně vzrost počet podnikatelů i firem.
Do finále soutěže postoupilo z konkurence 1975 semifinalistek. Novou kategorii Cena pro nejzajímavější franšízu vyhrál franšízový koncept Refresh Bistro.
Projekt představující největší a neúspěšnější české firmy letos po sedmé rozdával ceny. Vítězové vzešli z konkurence 1356 nominovaných.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI