Výhody franchisingu pro franchisanty
1. Známá značka
Franchisant působí v rámci známé a zavedené značky, zažité v sociálním prostředí. Díky tomu je snazší oslovit a získat zákazníky. Může také těžit z dobrého jména, ochranné známky, autorského práva, obchodního tajemství a vlastnických procesů a receptů, které náleží do systému.
2. Osvědčená koncepce
Přímý prospěch z přistoupení k franchisingové síti má franchisant především v přístupu k know-how nebo již hotovému receptu „jak úspěšně podnikat.“ S relativně malým kapitálem franchisant získává ekonomický recept, který by jinak musel nákladně vytvořit sám.
3. Podpora franchisora
Franchisor podpoří franchisanta, aby mohl dosáhnout stejných výsledků jako franchisor (jak jen to je možné). Podpora franchisora se může týkat mimo jiné:
- vyhledání vhodného umístění a vhodných prostor
- pomoci franchisantovi v počátku podnikání
- pomoci při stanovení přiměřené úrovně a druhu zatowarowania
- školení franšízanta a jeho zaměstnanců v oblastech jako např. podnikání, všechny metody výroby a zpracování zboží, účetnictví, obchodní řízení, marketingu a propagaci, merchandisingu aj.
4. Nápověda pro nezkušené
Typické je, že franchisant nemá zkušenosti v oboru, ve kterém bude podnikat. Vzhledem k tomu obdrží od franchisora připravenou počáteční a trvalou pomoc. Případný nedostatek základních znalostí je doplněn tréninkovým programem. Franchisant také obdrží operační manuál, ve kterém je podrobně vysvětlen, jak vést své podnikání. Navíc, franchisor obvykle disponuje maximálním množstvím informací o trhu a má zkušeností, o které se dělí se svými partnery.
5. Nižší riziko, vyšší jistota
Přímý prospěch z přistoupení k franchisingové síti je snížení rizik spojených s chodem podniku a podnikáním jako takovým. To mimo jiné zvyšuje jistotu franchisanta v obchodních vztazích a jednáních s dodavateli (včetně finančních institucí a státu). Výzkum a zkušenosti západních trhů ukazují, že počet úpadků společností působících v rámci franchisových systémů je podstatně nižší než u těch, které jednají na vlastní pěst.
6. Výhody reklamních a propagačních akcí, které franchisor pořádá celostátně
Franchisant jako jediný obchodník by si nikdy nemohl dovolit koupit velkou reklamní kampaň v médiích na celostátní úrovni. Také by to nemělo ekonomický smysl v malém měřítku. Vstup do franchisingové sítě mnoha franchisantů, umožňuje jedinému příjemci využívat úspor z velké reklamní kampaně pořádané franchisorem pro celou síť.
7. Lepší podmínky s dodavateli a zásobovateli
Franchisor vyjednává smlouvy s dodavateli pro celou síť (např. síť McDonald´s). Je schopen dosáhnout daleko výhodnějších podmínek, než by mohl vyjednat i ten nejefektivnější vyjednavač jednající pouze sám za sebe.
PŘEČTI ČLÁNKY

Jistotu úspěchu vašeho franšízového podnikání vám nezaručíme. Můžeme vás ale upozornit na chyby, kterých je třeba se vyvarovat.
Rozhodování o tom, zda podnikat nebo ne, je obtížné. Existuje však možnost využít know-how a zkušeností partnera v podobě franšízové značky.
V momentě, kdy franšízor hledá ideálního uchazeče o licenci, zaměřuje se na konkrétní profil kandidáta. Rozhoduje se pak podle jejich vlastností a dovedností.
Řadu podnikatelů možná napadne, proč si kupovat franšízové licence, když mohou rozjet svůj vlastní byznys sami. Zde jsou 3 důvody.
Zakoupením licence známé značky si podnikatel usnadňuje vstup do byznysu výměnou za část své nezávislosti. Franšízing s sebou nese výhody i nevýhody. První ale převažují.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Logistika, přeprava, tisk a marketing na jednom místě. Franšízová síť s touto kombinací uspěla už v 50 zemích světa. Nyní hledá franšízanty také pro český trh.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Poptávka po úklidových, stěhovacích a řemeslných službách je velká. Jak z této situace těžit vysvětlí Jiří Bártík, obchodní manažer mezinárodní franšízové sítě Extra Services.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI