Franchising přináší franchisantovi i franchisorovi mnoho výhod
Jak jste se dostala k Oxalis?
Bylo to před čtyřmi roky přes personální agenturu, která mi nově vznikající pozici manažerky exportu nabídla. Do té doby jsem neměla praktické zkušenosti s franchisingem ani exportem, ale byla to pro mě výzva, a protože nerada prohrávám, této funkce jsem se zhostila.
Proč jste zvolili franchising?
Naše společnost není 100% franchisa, některé pobočky vedeme jako své vlastní. Nicméně z celkového počtu 60 poboček jich je 38 franchisových, tudíž lze říci, že jsme většinová franchisa. Franchising má pro obě dvě strany, tedy jak franchisora tak i franchisanta, nesporné výhody, které se týkají například úspory nákladů. To znamená, že my z pozice franchisora nemusíme uvažovat o investicích do zprovoznění nového obchodu a náš partner zase do know-how a budování své vlastní značky. Také zde hraje svoji roli motivace. Jinak k obchodu přistupuje zaměstnanec a jinak majitel, který je motivován ziskem a který pracuje tzv. na svém. Na druhou stranu ne vždy je vhodné, aby obchod otevřel franchisant. V tomto případě mám na mysli zejména pobočky v obchodních centrech, kde je obvykle nájem hodně vysoký, a tudíž by nebyl pro partnera obchod tolik rentabilní.
Jaké druhy čaje či kávy osobně preferujete?
Osobně dávám přednost čajům typu oolong nebo černým čajům z Darjeelingu. Co se kávy týče, pak chvilka u kvalitního italského espresa s kapkou mléka je pro mě nejen smyslovým požitkem, ale i krátkou oázou klidu během rušného pracovního dne.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť retailového zboží Relay nabízí kombinaci klasické „trafiky“, občerstvení a hojně využívaných služeb. Podnikání lze začít i bez kapitálu.
Prodejny PONT to go neboli Pohodlný Obchod Na Trase potkáváte na mnoha frekventovaných místech. Čím novým chce franšízová síť zaujmout zákazníky?
Prodejna novin a tabáku Relay je možností, jak podnikat pod známou značkou s minimálními nároky na počáteční investice. Jak se jim u nás daří a čím mohou oslovit zájemce?
Franšízový prodejce sypaného čaje a výběrové kávy letos získal podíl na čajové továrně přímo v Indii. Nové obchodní cíle nyní zaměřují především na zahraničí
„Celý náš byznys je postavený na lidech, jsou to nejcennější, co máme," říká Petr Adámek, franšízový specialista značky Náš chléb Vaše pekárna.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Populární na fóru
Fornetti se mění v Minit
Zdravím,no někde je asi problém.Co myslíte?Petr
Pont zamířil na Florenc
0:38, pondělí, obchod PONT na Florenci: Přijel jsem z cesty, mám chuť na jedno plzeňské pivo. Pivo se zde prodává pouze po čtyřech půllitrech. První kopanec....
Fornetti se mění v Minit
Dokud se nezmění i ceny tak se nic moc neděje. Fornetti obchod jsem otevřel v Ostravě a držel jsem bez to bez zisku 3 měsíce. Krásně jsem jim naletěl na jejich...
Fornetti se mění v Minit
Zajímavé, docela ráda bych se dověděla více. Bude nějaký rozhovor?
Tesco na odchodu?
Co myslíte, je odchod Tesca z ČR reálný?
Má šanci na úspěch?
Do České republiky míří rakouský koncept Tiroler provozující obchůdky s alpskými delikatesami. Jeho zakladatel Wolfgang Obermüller prozradil jeho plány. Co...
Výhodou je důraz na kvalitu
Ani bych nečekal, že české čaje takto uspějí ve světě. Výborně!
Konkurenční boj začíná
Já bych je hnal, dyť jim to ukradli!